کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ماموران پلیس راهور در معرض خطر آلودگی هوا

14 آذر 1397 ساعت 8:32

آغاز فصل سرما و افزایش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ، در کنار مشکلاتی که برای اقشار مختلف پدید می آورد، سبب بروز مساله‌ای جدی برای یک گروه خاص از نیروهای خدمتگزار در نظم جامعه می‌شود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر ، نیروهای پلیس راهور مستقر در سطح خیابانهای شهر از جمله افراد و گروههایی هستند که به دلیل ویژگی خاص شغلی، بیشترین آسیب سلامتی را از آلودگی هوا می بینند. وقتی در مورد آلودگی هوا سخن گفته می‌شود بیشتر به یاد سالمندان، بیماران ریوی و قلبی و کودکان می افتیم.

جامعه عادت کرده است تنها زمانی نیروهای خدمت رسان را مورد توجه قرار دهد که با چالشی در آن زمینه مواجه شده باشد. ما زمانی به فکر پلیس می افتیم که قرار است برای کاهش ترافیک مناطق مرکزی شهر، طرح های مختلف ترافیکی را اجرا کنند. یا حتما باید تصادفی واقع شود که با نیروهای راهور ارتباط کلامی برقرار کنیم.

توصیه شده است تا در هنگام آلودگی هوا شیفت ماموران راهور کوتاه تر باشد و زودتر تعویض شودمطالعات مدیریت ترافیک وجود رابطه ای محکم بین آلودگی هوا و به خطر افتادن سلامت انسان‌ها و پلیس را تایید می کند. پلیس راهور، به دلیل مواجهه بالا با هوای مناطق پرتردد، در معرض خطر عوارض ناشی از آلودگی است. عکس العمل هر شخص به آلودگی، بستگی به نوع آلودگی که آن شخص در معرض آن قرار گرفته و میزان و مدت قرارگیری وی در معرض آلودگی، وضعیت سلامتی و ژنتیکی او دارد.

سردار سیدمحمدرضا سیداحمدیان، معاون بهداشت و درمان ناجا با تایید اثرات نامطلوب آلودگی هوا روی سلامتی ماموران راهور گفت: ماموریتهای نیروی انتظامی به طور کلی و راهور به طور خاص به شکلی است که علاوه بر فشارهای روحی و روانی، آسیبهای جسمی را برای ماموران به همراه دارد.

وی ادامه داد: در کنار درگیری های احتمالی ماموران با برخی متخلفان کهدر مواردی به مصدومیت ماموران منجر می شود، برخی موارد دیگر سبب در خطر افتادن سلامت ماموران می شود. از جمله مشکلاتی که برای ستون فقرات و دیسک کمر ماموران راهور رخ می دهد و علت آن سرپا ایستادنهای طولانی مدت در سر چهارراهها و خیابانها است. همچنین در فصولی که آلودگی هوا شدت می گیرد، ماموران راهور بیشترین تماس را با هوای آلوده دارند زیرا در یک شیفت کاری به طور مداوم در معرض آلاینده ها هستند.

در موضوع آلودگی هوا برای ماموران راهور ماسک‌های مناسبی در اختیار گذاشته شده که تا حدی مشکل آلودگی هوا را کمتر کندسردار سیداحمدیان گفت: فلسفه وجدی بهداری همین خدمات رسانی به ماموران است و در همین راستا تلاش شده تا برنامه های پیشگیری کننده برای ماموران پلیس راهور اجرا شود. آموزشهای ورزشی، برقراری امکانات استخر و شنا از جمله این موارد است. همچنین توصیه شده است تا در هنگام آلودگی هوا شیفت ماموران راهور کوتاه تر باشد و زودتر تعویض شود.

وی تاکید کرد: در ابتدا سعی می شود مامورانی به استخدام ناجا درآیند که از سلامت کامل برخوردار باشند تا در اینده با مشکلات کمتری مواجه شوند. البته در موضوع آلودگی هوا ما برای همکاران ماسکهای مناسبی را در اختیار گذاشته ایم که تا حدی مشکل آلودگی هوا را کمتر کند.

کارشناسان معتقدند می‌توان با اقدامات ویژه ای شامل اقدامات مدیریتی (نوبت کاری صحیح، تقسیم دوره ای افراد در مناطق آلوده و کاهش زمان کار) اقدامات بهداشتی، مهندسی و پزشکی (ساخت کیوسک های دارای هوای پاک، دستگاه های تصفیه هوا روی خودروها)، اقدامات فردی (استفاده از ماسک، ورزش، مصرف میوه) از تاثیر آلاینده ها بر پلیس راهور کاست.


کد مطلب: 656716

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/656716/ماموران-پلیس-راهور-معرض-خطر-آلودگی-هوا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com