کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشکنی بانک ها رسانه ای می شود

14 آذر 1397 ساعت 8:04

فرماندار شهرستان بانه گفت: بانک هایی که در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی کارشکنی کنند این عمل آنها به استان اعلام و همزمان رسانه ای می شود.


به گزارش جهان نیوز، محمد فلاحی فرماندار شهرستان بانه شامگاه سه شنبه در سیزدهمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بانه اظهار داشت: اکیپ های همراه متقاضیان برای بازرسی از بانک ها با همکاری رسانه ها تشکیل می شود و بانک هایی که در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی سهل انگاری و کارشکنی کنند، کارشکنی آنها را با همکاری خبرنگاران شهرستان رسانه ای می کنیم.
 

وی با تقدیر از عملکرد بانک کشاورزی استان گفت: بانک ها از نحوه برخورد و تعامل همکاران خود با متقاضیان گلایه مند هستند چراکه گاهی اشخاص مانعی برای پرداخت تسهیلات ایجاد می کنند.

فلاحی با بیان اینکه کمترین پرداختی ها استان متعلق به شهرستان بانه است اضافه کرد: در صورتی که بانک های عامل تسهیلات اشتغالزایی را پرداخت نکنند سهم شهرستان از دست می رود و در شهرستان های دیگر هزینه می شود.
وی گفت: با توجه به وضعیت معشیت مردم باید مشکلات موجود در حوزه پرداخت تسهیلات آسیب شناسی شود و حل مشکلات در این حوزه باید در اولویت قرار بگیرد و بخشداری ها هم باید در این زمینه همکاری کنند.

در ادامه این نشست، رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بانه با اشاره به مشکلات موجود در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی گفت: سال گذشته 128 طرح با اعتباری بیش از 655 میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده که از این تعداد تسهیلات 10 طرح با اعتبار 27 میلیارد ریال پرداخت شده است.

حمید ساعد پناه با بیان اینکه بانه همچنان در رتبه آخر استان قرار دارد، افزود: در حوزه اشتغال روستایی 227 طرح به بانک های عامل معرفی شده که تاکنون 126 طرح با اعتبار 72 میلیارد ریال پرداخت شده و 2 طرح در سامانه ثبت نشده است.

وی اضافه کرد: بانک کشاورزی در یک ماه اخیر تسهیلات اشتغال 6 طرح جدید را پرداخت کرده که تاکنون 16 طرح با اعتبار 21 میلیارد ریال پرداخت شده و پرداخت تسهیلات 2 طرح دیگر با اعتبار 62 میلیارد ریال در این بانک در دست اقدام است.
ساعد پناه افزود: پست بانک 14 طرح با اعتبار 11میلیارد ریال، صندوق کارآفرین امید 90 طرح با اعتباری بیش از 35 میلیارد ریال و بانک توسعه تعاون 6 طرح با اعتبار چهار میلیارد ریال پرداخت کرده است.

وی با اشاره به آغاز مرحله دوم پرداخت تسهیلات حوزه فراگیر روستایی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان بانه نیاز به تلاش و جدیت بانک های عامل و پیگیری دستگاه های اجرایی دارد.

ساعد پناه اضافه کرد: دلیل عدم پرداخت سهم شهرستان بانه در حوزه اعتبار مشاغل خانگی سال 97 که به استان و شهرستان ابلاغ شده همچنان نامشخص است و در حوزه مشاغل خانگی شهرستان 6 طرح با اعتبار 310 میلیون ریال پرداخت شده که عملکرد بانک ها قابل قبول نیست.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بانه گفت: بانک ملت، تجارت، صادرات و مسکن و سه شعبه بانک ملی بانک هایی هستند که در زمینه پرداخت تسهیلات همکاری کمتری داشتند در صورتی که این تسهیلات را پرداخت نکنند سهم شهرستان برگشت داده می شود.

وی یادآور شد: بر اساس دستور دوم جلسه و تاکید و پیگیری فرماندار شهرستان باید شهرداری برای ایجاد مکانی مناسب به منظور ایجاد بازارچه روز عرضه مستقیم کالا اقدام کند و در اختیار متقاضیان قرار دهد.

وی اظهار داشت: به منظور نظارت بر مشاغل خانگی که سنوات گذشته و امسال پرداخت می شود هسته نظارت متشکل از نماینده فرمانداری، نماینده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نماینده دستگاه اجرایی متولی و نماینده بانک عامل تشکیل می شود و از طرح ها بازید می کنند.

به گزارش ایرنا دستورالعمل آیین نامه پرداخت وام اشتغال روستایی با هدف کاهش بیکاری و رونق اشتغال برای اجرا در مناطق روستایی، عشایر و شهرهای که کمتر از 10 هزار نفر جمعیت دارند، اجرا می شود.

در راستای اجرای این طرح تسهیلات اشتغالزایی توسط بانک های عامل پرداخت می شود که کارمزد تسهیلات اشتغال روستایی 6 درصد است.

شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 250 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

منبع: ایرنا


کد مطلب: 656707

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/656707/کارشکنی-بانک-رسانه-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com