کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انصار‌الله یمن تعیین می‌کند، جنگ چگونه تمام شود

13 آذر 1397 ساعت 21:40

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: امروز انصارالله هرگاه اراده کند می‌تواند هر کشتی دشمن را مورد هدف قرار دهد که همه اینها نشان از قدرت اسلام و پیشرفت مقاومت در دنیا دارد.


به گزارش جهان نیوز، سردار اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه، عصر امروز در مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت یمن که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، اظهار داشت: جنگی که به مردم یمن تحمیل شد، را باید یکی از بی‌منطق‌ترین جنگ‌هایی است که تا به حال به یک ملت وارد شده است و این جنگ از جنگ تحمیلی که به ما تحمیل شد بی‌منطق‌تر است.

وی افزود: در یمن یک ملتی با دولتش حرف‌هایی داشت، اما در سال‌های گذشته آن دولت بی‌صلاحیت، ۶ جنگ با مردم به راه انداخت، در حالی که مردم سلاح در دست نداشتند اما دولت همه چیز داشت و با شکست آنها، سعودی ها به کمک دولت وقت یمن آمدند.

سردار قاآنی با اشاره به مذاکرات برای پایان دادن به این جنگ تصریح کرد: سر میز مذاکره یک توافق اجمالی صورت گرفت ولی یک کشور خارجی بدون هیچ منطقی فقط برای این که تسلط خودش را بر یمن به شکل دیگری حفظ کند، یک مرتبه وارد شد و رئیس جمهور یمن را بیچاره کرد و او را مجبور کرد تا استعفا دهد و سپس فرار کند. 

وی درخصوص دستیابی انصارالله به توان موشکی برای مقابله با دشمن، گفت: آنها در کوتاه‌ترین زمان به فن‌آوری ساخت دقیقترین موشک‌ها دست یافتند به طوری که می‌بینیم برخی موشک‌های 400 تا 500 کیلومتری آنها تنها با 10 تا 12 متر اختلاف به هدف اصابت می‌کند و این امکانات، همگی از طریق خود بچه‌های انصارالله به دست آمده است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان دو جنگ را به مردم یمن تحمیل کردند، گفت: اولین جنگ، جنگ نظامی بود و جنگ دوم که از آن جنگ نظامی سخت‌تر است، این بود که کشوری را که اداره‌اش را با ترفندهای مختلف به هم ریخته بودند را در شرایط سخت قرار دادند و از همه سلاح‌ها علیه آنها استفاده کردند.

جانشین فرمانده نیروی قدس اضافه کرد: یمنی‌ها نه ابزار لازم و نه تجربه کافی را نداشتند و برای همین مهاجمینبه یمن فکر می‌کردند بزودی کار این ملت تمام خواهد شد اما نزدیک به۴ سال هست که این جنگ ادامه دارد.

قاآنی تاکید کرد: برخی خیانت‌هایی که سعودی‌ها به این مملکت یمن کردند و برخی جنایاتی که مرتکب شدند را حتی صهیونیست‌ها هم انجام ندادند.

وی با بیان این که کشورهایی که حامی جنگ در یمن هستند از هیچ ابزار و امکاناتی که می‌توانستند پای کار بیاورند مضایقه نکردند، اضافه کرد: امروز هواپیماهای اسرائیلی در اختیار سعودی‌ها هستند تا مردم بی‌دفاع یمن را مورد تاخت و تاز قرار دهند. برخی از روزها بمباران‌هایی که در یمن انجام می‌شود از جنگ‌های مختلف کمتر نبوده است، سعودی‌ها چهل سال است که مخفیانه امکانات جمع کردند تا در ذهن و خیال خود تهدیدات را پاسخ بدهند، اما در جنگ یمن این امکانات را به میدان آوردند.

سردار قاآنی با بیان این که روزی که حاکمان قبلی یمن کشور را رها کردند، یک سکوی موشک در یمن امکان شلیک نداشت، اظهار داشت: این سکو‌ها یا بمباران شده بود و خراب شده بود یا قطعاتش را برده بودند، اما بچه‌های با همت و با اعتقاد و انگیزه یمنی پای کار ایستادند و هم جنگ نظامی را اداره کردند و هم کشورشان را علی‌رغم محاصره توانستند حفظ کنند.

جانشین فرمانده نیروی قدس عنوان کرد: امروز همه کسانی که به مسائل امنیتی آشنا هستند قبول دارند امنیت بخشی از یمن که در دست انصارالله است بیشتر از بخش‌هایی است که در دست و کنترل دولت منصور هادیاست.

وی، انصارالله را یک قدرت در منطقه عنوان کرد و افزود: این ادعا که ما [جمهوری اسلامی] در دریای سرخ دخالت می‌کنیم، درست نیست. همین بچه‌های انصارالله هستند که جنگ را اداره می‌کنند.

قاآنی خاطرنشان کرد: امروز انصارالله هرگاه اراده کند می‌تواند هر کشتی دشمن را مورد هدف قرار دهد که همه اینها نشان از قدرت اسلام و پیشرفت مقاومت در دنیا دارد و اگر نبود روحیه مقاومت و ایستادگی و استحکام بر مدار اسلام هیچ وقت یمنی‌ها نمی‌توانستند در یک ظرف زمانی به این پیشرفت‌ها دست پیدا کنند.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا و دیگرانی که پشت جنگ در یمن قرار گرفته‌اند، گرفتار شده‌اند و به دنبال این هستند که به اشکال مختلف از این جنگ رهایی پیدا  کنند. آنها دیگر این اراده را ندارند که جنگ راه بیندازند و خودشان آن را تمام کنند. امروز انصار‌الله یمن است که تعیین می‌کند که جنگ چگونه تمام شود. البته ما در حد استطاعت نیز سعی می‌کنیم از این ملت قهرمان حمایت کنیم.

منبع: فارس


کد مطلب: 656682

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/656682/انصار-الله-یمن-تعیین-می-کند-جنگ-چگونه-تمام-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com