کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امنیت امروز کشور رایگان به دست نیامده است

13 آذر 1397 ساعت 21:37

مسئول اندیشکده یقین ضمن تحسین خدمات نیروهای نظامی برای زیرساخت‌های کشور گفت: امنیتی که امروز کشور دارد، رایگان به دست نیامده است.


به گزارش جهان نیوز، حسن عباسی مسئول اندیشکده یقین امروز در مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر که با عنوان «جنبش دانشجویی و تمدن نوین اسلامی» در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد، با بیان اینکه درحال‌حاضر بیش از ۶۵ درصد دانشجویان در کشور از  خانم‌ها هستند و این افتخار را داریم که ایران به‌عنوان اولین کشوری باشیم که تعداد دانشجویان زن آن نسبت به مردان بیشتر هستند، گفت: زنان توانمندی خود را در عرصه‌های علم و دانش نشان داده‌اند و شرایط نیز به‌گونه‌ای به‌وجود آمده است که خانم‌ها در عرصه علم و معرفت بتوانند نقش‌آفرینی کنند، البته مسائلی مانند ارتقای سن ازدواج دختران از تبعات تحصیل آن‌هاست که در جای خود قابل تأمل است.

مسئول اندیشکده یقین ادامه داد: برخی از سنجه‌های غلط در زیرنظام‌های حوزه تمدنی کشور جا افتاده است، یکی از سنجه‌های غلط در کشور در حوزه اقتصاد است.

متأسفانه در کشور ما به تقلید از غرب و اروپا، پول، ارزش پیدا کرده درحالی‌که در اسلام کاغذی که هیچ اعتباری ندارد وقتی تبدیل به پول شود حرام است و یکی از مراجع نیز اعلام نظر کردند که خلق پول باطل و حرام است. قرار بود اسکناس‌ها رسید طلایی باشد که در بانک مرکزی قرار دارد، اما متأسفانه از ۵۰ سال پیش پولی که چاپ می‌شود بدون پشتوانه طلا است.

وی ادامه داد: اقتصاددانان می‌گویند بانک باید روی پول بهره بکشد، حوزه نیز می‌گوید پولی که چاپ می‌شود حرام است. حرف هر دو نیز منطقی است، اما این وسط تکلیف مردم چیست؟ مبانی بانک و حوزه درخصوص پول با یکدیگر متفاوت است. تعریف بانک از پول همین کاغذی است که چاپ شده اما حوزه ارزش واقعی پول را با همان currency می‌سنجد. باید روشن شود که پول مملکت چه باشد. اینکه کاغذ به‌ عنوان پول چاپ شود بعد به این بهانه که ارزشش کم خواهد شد بر آن بهره گرفته شود حرام است. این سنجه‌ای غلط در اقتصاد است که تمدن را نابود می‌کند.

مسئول اندیشکده یقین عنوان کرد: پروفسور کورتن می‌گوید خلق پول، خلق بدهی است نه خلق ثروت. اینکه کل اقتصاد جهان ۹۷ تریلیون دلار بدهی دارد، به چه دلیل است؟ به‌دلیل چاپ پول بدون پشتوانه! کاهش ارزش پول در ایران نیز به این دلیل است که از چند سال گذشته شروع به چاپ پول کرده‌ایم. آب شدن سفره مردم نیز به این دلیل است که دولت کسری بودجه دارد و پول چاپ می‌کند.

عباسی با بیان اینکه زمانی می‌توانیم تمدن بسازیم که نسل بعد مؤلفه‌های تمدن‌سازی و سنجه‌ها را بلد باشند، بیان کرد: ساختن تمدن با این سنجه‌های غلط باعث می‌شود که تمدن به‌یکباره فرو بپاشد.

وی همچنین با اشاره به سنجه اشتباهی که در زیرنظام آموزش و پرورش کشور وجود دارد، گفت: سنجه‌ای وجود دارد که عمر دانش‌آموزان را هدر می‌دهد و آن ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان نام دارد که رهبر معظم انقلاب چند سال پیش فرمودند «ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان از کجا آمده؟» بعد از آن هیأتی به کشورهای اروپایی رفت اما در غرب هم هیچ‌کس نمی‌دانست این سنجش از کجا آمده است. پس از جلسات بسیاری به این نتیجه رسیدند که نظام آموزشی را به ۶-۳-۳ تبدیل کنند که این نشان می‌دهد متأسفانه مسئولان سنجه‌های نظام آموزشی را نشناخته‌اند.

مسئول اندیشکده یقین با بیان اینکه شاید این نوع نظام آموزشی برای ۱۰۰ سال پیش که اکثر مردم بی‌سواد بودند مناسب به‌نظر می‌رسید، گفت: امروز کودکی که انیمیشن‌هایی را می‌بیند که ذهن او را از نظر ابعاد دراماتیک پر می‌کند، در عصری که کودکان چنین ظرفیت عظیمی برای یادگیری دارند باید هنوز نظام آموزشی ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان داشته باشیم؟ بسیاری از چیزهایی که در مدارس ما آموزش داده می‌شود همانی است که کارتون‌ها و برنامه‌های مناسب کودکان آموزش می‌دهند. با این وجود دیگر چه نیازی به مدرسه است؟

عباسی ادامه داد: وقتی می‌توان پیچیده‌ترین مسائل دانشگاهی را به کودک با استفاده از انیمیشن درس داد، آیا هنوز به ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان نیاز است؟ طبق بررسی‌های صورت گرفته کل آموزش این چند سال در آموزش و پرورش را می‌توان در ۶ سال خلاصه کرد.

مسئول اندیشکده یقین با بیان اینکه ۲۰۰ هزار نفر فارغ‌التحصیل دکترای بی‌کار در کشور وجود دارند، گفت: ۲۴ سال یعنی حدود ربع قرن عمر جوان در نظام آموزشی هدر داده شده و بعد از فارغ‌التحصیلی دکتری حتی نمی‌تواند برای خود شغل ایجاد کند. اینها از ناکارآمدی‌های تمدنی موجب می‌شود.

عباسی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نظریه دانشگاه حکمت‌بنیان را مطرح کرده‌اند، عنوان کرد: کسی که وارد دانشگاه می‌شود باید تبدیل به حکیم شود اما وقتی هدف دکتر شدن باشد، فرد با گاج و قلمچی و مدرسان شریف می‌تواند مقاطع مختلف تحصیلی را طی کند.

وی با اشاره به سنجه‌های غلط در زیرنظام حسابداری گفت: در علم حسابداری سود و ضرر مطرح می‌شود درحالی که قرآن می‌فرماید: بالاتر از منفعت و ضرر هم وجود دارد. در قرآن آمده است یک سطح بالاتر از ضرر خسارت و بالاتر از سود، سلام است. جوانی که در اردوهای جهادی زحمت می‌کشد به صلاح می‌رسد و جوانی که در اتوبان‌های شمال با ماشین میلیاردی ویراژ می‌دهد به خسارت می‌رسد.

وی با بیان اینکه نظریه سرمایه‌داری همه چیز را با عنوان کالا در نظر گرفته و بر آن قیمت می‌گذارد، گفت: از نظر سرمایه‌داری، شرف، عزت، انسان، زن، مرد، همه کالا هستند پس قیمت دارند اما اسلام می‌گوید هر چیزی کالا نیست. این‌گونه می‌شود که مشاهده می‌کنیم وضعیت اروپا به جایی رسیده که در کشوری مثل انگلیس وزارت تنهایی تأسیس می‌شود. اسلام می‌گوید هر چیزی کالا نیست که قیمت داشته باشد. بسیاری از پدیده‌ها بها دارند.

مسئول اندیشکده یقین با بیان اینکه سنجه‌هایی که امروز در کشور وجود دارند غیربومی است و نسل جدید باید سنجه‌های جدید را شناخته و اصلاح کنند تا تمدن نوینی بسازند، عنوان کرد: ۸۰۰ روز دیگر وارد عصر جدید می‌شویم. باید برای سال ۱۴۱۴ و ۱۴۴۴ سنجه‌های جدیدی ایجاد شده و تمدن نوینی شکل گرفته تا غربی‌ها و شرقی‌ها از ما تقلید کنند. این دوره را مقام معظم رهبری، نظام‌سازی نامیده‌اند.

عباسی با تأکید بر اینکه نقش نسل جوان در تمدن‌سازی به نقش آنها در تنظیم سنجه‌ها بازمی‌گردد، گفت: نهضت تولید علم یعنی شما دانشجویان عالمانی مولد باشید. اگر اینگونه شود، در دانشگاه به نشاط علمی خواهیم رسید. جنبش دانشجویی باید پروژه تمدن‌سازی قرن جدید انقلاب اسلامی را مدیریت کند و نباید صرفاً منتظر استاد بماند. شما باید آنچه را فراگرفته‌اید پالایش کرده و در جهت هدف اصلی که همان تمدن‌سازی است، استفاده کنید.

مسئول اندیشکده یقین اظهار کرد: جنبش دانشجویی اگر بخواهد در تحول بنیادین جامعه آرمانی نقش‌آفرینی کند، باید سنجه‌ها را شناخته و آنها را اصلاح کند. حرف جدید را باید انسان ایرانی با پشتوانه هشت هزار سال تمدن و هزار سال تمدن اسلامی بیان کند. نسل شما باید زحمت بکشند تا جامعه‌ای در حد شأن مردم تولید کنند.

عباسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی باید خودش را در بخش اقتصادی نشان دهد، گفت: زندگی اقتصادی امروز در شأن مردم نیست. نسل شما نسلی نیست که بخواهد بجنگد یا مانند قبل انقلاب کار سیاسی کند. نسل جوان امروز باید فعالیت اقتصادی کند. در دهه پنجم انقلاب نسل جوان باید در تولید علم اقتصادی کار تولیدی کشاورزی و نظام مالی پیشرو باشد.

وی با بیان اینکه کشور ایران از نظر وسعت، جمعیت جوان، منابع زیرزمینی و روزمینی و فرهنگی از غنای بالایی برخوردار است، گفت: امروز کشور نیاز به انسان‌های تراز جهانی دارد. اقتصاد جهان در شرایط کنونی دچار فروپاشی شده است، همان‌طور که برنده جایزه نوبل اقتصادی می‌گوید «علم اقتصاد درحال نابودی است نه اقتصاد دنیا».

مسئول اندیشکده یقین ادامه داد: ما ۴۰ سال است بدون آمریکا دوام آورده‌ایم اما در بخش‌هایی مانند اقتصاد ضعف داریم. شکست برجام بعد از پنج سال مذاکره باعث شد مجموعه نظام و مقام معظم رهبری اعلام کند که دیگر هیچ مذاکره‌ای نخواهیم کرد، بنابراین ما باید متکی به خود باشیم و جوانان، ایران را بر قله افتخارات جهانی به‌گونه‌ای بنشانند که همه مردم جهان حسرت زندگی در ایران را داشته باشند.

عباسی با اشاره به ضعفی که در تولید ملی وجود دارد، گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته حدود ۸۰ درصد نیازهای کشور می‌تواند در داخل تولید شود اما به‌شرطی که جلوی دلال‌ها گرفته شود. چگونه است که ذهن جوان ایرانی که می‌تواند موشک‌های پیشرفته تولید کند قادر نیست خودروی مدرن طراحی و تولید کند؟

وی عنوان کرد: کمتر از پنج درصد برای واردات نیاز به تخصیص ارز داریم و بیش از ۹۵ درصد می‌توانیم کالاهای مورد نیاز را در کشور تولید کنیم اما عده‌ای دلال، تولید را به بهای سود خود نابود کرده‌اند.

مسئول اندیشکده یقین در پاسخ به این سؤال که چرا بودجه کشور صرف کمک به کشورهای همسایه می‌شود، گفت: ایران کمکی به کشورهای همسایه نمی‌کند. اگر بررسی کنید، کشور ما در لیست ۲۰ کشور اولی که به فلسطین کمک می‌کنند هم قرار ندارد. در این لیست اولین کشور آمریکا و دومین کشور رژیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد: لبنان نیز یک کشور استثنایی است که بخش عمده‌ای از مردم آن بیرون از این کشور زندگی می‌کنند که آنها بسیار سرمایه‌دار و از تجار جهانی هستند. این تجار به حزب‌الله و دیگر گروه‌های لبنانی کمک می‌کنند. درباره عراق و سوریه نیز کشور آنها رسماً از ما دعوت کرده است، قراردادهای نظامی به امضا رسیده، این‌گونه نیست که ما کیلویی نیروی نظامی به این کشورها اعزام کنیم. ما اگر در کشور دیگری فعالیت نظامی داریم، قطعاً بدانید که رایگان این کار را انجام نداده‌ایم.

مسئول اندیشکده یقین با اشاره به اینکه کل بودجه کشور حدود ۳۰۰ میلیارد دلار است که از این مقدار فقط ۱۲ میلیارد دلار آن بودجه نظامی است، گفت: ارتش، سپاه، وزارت دفاع، نیروی انتظامی و تمام نیروهای نظامی در مجموع ۱۲ میلیارد دلار از بودجه کشور سهم دارند که آن‌هم طبق مصاحبه سال گذشته رئیس ستاد نیروهای مسلح، دولت تنها ۲۰ درصد آن را تأمین می‌کند، اما با این وجود خدمات نیروهای نظامی برای زیرساخت‌های کشور بسیار تحسین‌برانگیز است.

عباسی اظهار کرد: سایپا با این بودجه عظیم بعد از چندین سال پراید هم نمی‌تواند تولید کند اما نیروهای نظامی ما با همین بودجه اندک بهترین ناو، خودرو، هواپیما، موشک‌های مدرن و ... می‌سازند. در تهران هر تونل، پل و جاده‌ای ساخته شده حاصل کار قرارگاه‌های نظامی است. در هیچ شهری نیست که جاده، پل و ... را نظامی‌ها نساخته باشند.

مسئول اندیشکده یقین گفت: این هنر عملیاتی فرماندهان نظامی ماست که با بودجه اندک توانسته‌اند شمشیر دموکلس را بر گردن اسرائیل بگذارند. آمریکا ۲۲ سال پیش قانون داماتو را تصویب کرد که هیچ کشوری نتواند بیش از ۲۰ میلیون دلار در ایران سرمایه‌گذاری کند اما نیروهای نظامی وارد کار شده‌اند و طبق آمار از سال ۷۵ تاکنون ۵۲ درصد زیرساخت‌های کشور را ارتش و سپاه ساخته‌اند. اگر این توان نبود، دولت باید دست به دامان ژاپن و اتریش و بلژیک و دیگر کشورهایی که غیر از منفعت خود چیزی از ایران نمی‌خواهند می‌شد.

وی با اشاره هجمه هایی که به برخی از خدمگذاران کشور می شود، گفت: رسانه‌های خارجی آنقدر تبلیغ کردند که همه تصور می‌کنند کل بودجه ایران در کشورهای عراق و سوریه خرج می‌شود.قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) بسیاری از زیرساخت‌های کشور را ایجاد کرده‌اند و به بهترین شکل امنیت کشور را تأمین کرده‌اند اما به‌واقع مظلوم واقع شده‌اند.

عباسی ادامه داد: چرا کسی سراغ ۹۰ درصد دیگر بودجه کشور را نمی‌گیرد. در ایران فقط نظامی‌ها خوب کار می‌کنند. اگر شهرداری و فرمانداری و استانداری کار خود را به‌درستی انجام می‌داد، نیازی نبود که قرارگاه‌ها، پل و جاده و تونل بسازند. وزارت ارشاد فیلمی به‌جای «به‌ وقت شام» بسازد تا سپاه کاری به فیلم‌سازی نداشته باشد. اگر به آنها باشد که تمام فیلم‌های‌شان مانند «هزارپا» است.

وی اظهار کرد: نظامی‌ها به‌درستی کار خود را انجام داده‌اند اما آنجایی که دولت باید به‌درستی بهره‌برداری می‌کرد به‌درستی انجام نشد. چینی‌ها تا متوجه شدند داعش در سوریه شکست می‌خورد، کارخانه سیمان و آجر و ... در این کشور راه‌اندازی کردند تا شهرها و خانه‌های آنها را ساخته و سود مالی گزافی ببرند. به‌جای اینکه بگوییم چرا در سوریه و عراق هستیم، به‌فکر کسب درآمد و مسائل اقتصادی از شرایط این کشورها باشیم. لبنیات ترکیه از راه ایران وارد شده و به نجف و کربلا صادر می‌شود و بسیاری از مسائل دیگر که ما نتوانسته‌ایم استفاده کنیم.

عباسی در پایان گفت: امنیتی که امروز کشور دارد، رایگان به دست نیامده است. مردم نمی‌دانند حفاظت و اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات در سال چقدر تروریست دستگیر کرده و بمب کشف می‌کند.

منبع: فارس


کد مطلب: 656681

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/656681/امنیت-امروز-کشور-رایگان-دست-نیامده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com