سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

باز هم فرآیند تشکیل کابینه عراق تکمیل نشد

سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۳
کد مطلب: 656676
جلسه رای‌گیری پارلمان عراق به منظور تکمیل و بستن پرونده تشکیل کابینه به ریاست «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر این کشور امروز هم نتیجه‌ای نداشت و به پنجشنبه آینده موکول شد.
باز هم فرآیند تشکیل کابینه عراق تکمیل نشد
به گزارش جهان نيوز، نخست‌وزیر عراق بیش از دو ماه است که مأمور به تشکیل کابینه جدید این کشور شده است، ولی هنوز نتوانسته تشکیل کابینه خود را تکمیل کند.

نمایندگان ماه پیش در اولین جلسه راگیری پارلمان از میان 22 وزیر پیشنهادی نخست‌وزیر، تنها به 14 وزیر رای اعتماد داده‌ بودند و به همین دلیل، پست‌های وزارتی برای تصدی ریاست هشت وزارتخانه، خالی باقی مانده است.

«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق که این روزها سعی زیادی در تکمیل کابینه خود کرده است، دیشب(دوشنبه شب) اسامی 8 نامزد پیشنهادی باقی‌مانده را تقدیم «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان این کشور کرد تا نمایندگان امروز سه شنبه درباره آنها رای‌گیری کنند.

به گزارش السومریه نیوز، جلسه رای‌گیری پارلمان عراق شامگاه سه شنبه تشکیل شد، اما به دلیل درگیری و اختلافات بر سر برخی از نامزدهای پیشنهادی، سرانجامی نداشته است.

بر اساس این گزارش، در دقایقی از این درگیری‌ها، برخی نمایندگان علیه یکدیگر و روسای احزاب شعار سر داده و یکدیگر را به ناتوانی و سهم خواهی از دولت متهم کردند. 

در همین حال، شبکه المیادین گزارش داد که عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق و هشت نامزد پیشنهادی در پی این درگیری‌ها و تنش‌های لفظی، ساختمان پارلمان را ترک کردند و پس از آن نیز ریاست پارلمان جلسه را به تعویق انداخت و به پنجشنبه آینده(فردا) موکول کرد.

هشت پست در این کابینه که وزارت دفاع و کشور مهم‌ترین آنها محسوب می‌شوند، باقی مانده‌ است و دو فراکسیون «الاصلاح و الاعمار» و «البناء» بر سر این دو پست اختلاف نظر دارند.

در جلسه رای‌گیری سه شنبه، «فالح فیاض» و «فیصل الجربا» به ترتیب دو نامزد پیشنهادی نخست‌وزیر جدید عراق برای تصدی دو وزارتخانه مهم و حساس دفاع و کشور بودند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *