پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آمریکا: مذاکرات «آستانه» به پایان رسیده است!

سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب: 656664
نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه با طرح ادعائی بی اساس برای مذاکرات آستانه شرط زمانی تعیین کرد.
آمریکا: مذاکرات «آستانه» به پایان رسیده است!
به گزارش جهان نيوز به نقل از آناتولی، «جیمز جفری» نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه با طرح ادعایی، مذاکرات کشورهای ضامن آتش بس در سوریه یعنی ایران، روسیه و ترکیه موسوم به روند آستانه را «ناموفق» عنوان کرد و مدعی شد: پیشرفت ملموسی در تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه به دست نیامده و فکر می‌کنیم که روند آستانه به پایان خود رسیده است!

وی پس از دیدار با نمایندگان انگلیس، آلمان، اردن، فرانسه، مصر و عربستان سعودی با شرکت در یک نشست خبری با اشاره به اینکه در نشست های آستانه اعضای کمیسیون قانون اساسی سوریه نیز مشخص نشده اند ادعا کرد: آمریکا اگرچه مستقیما در این نشست ها شرکت نکرد، اما از آن حمایت کرد. ولی اکنون آستانه به نقطه پایان رسیده است. 

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه اضافه کرد: برای دستیابی به راه حل سیاسی در سوریه باید روند ژنو را در پیش گرفت. دیدگاه واشنگتن این است که اگر تا ۱۴ دسامبر (ارائه گزارش دی‌میستورا به شورای امنیت درباره وضعیت مذاکرات سوریه) هم موفق نشود، باید روند آستانه را متوقف کنیم.

«جیمز جفری» همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار آناتولی درباره نقشه راه منبج میان ترکیه و آمریکا و لزوم خروج تروریست های پ‌ک‌ک از این شهر نیز گفت: از نزدیک تحولات منطقه را تحت نظر دارم و تاکنون ۵۰ گروه از این منطقه خارج شده اند.

وی همچنین درباره دیدار یا عدم دیدار خود با عناصر پ‌ک‌ک نیز گفت: برای انجام کارم با هرکس که لازم باشد دیدار می کنم.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *