سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

امارات: مذاکرات سوئد فرصتی برای پایان دادن به نزاع یمن است

سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب: 656661
وزیر مشاور در امور خارجه یمن با استقبال از مذاکرات صلحی که قرار است فردا بین طرف‌های یمنی در سوئد برگزار شد، این مذاکرات را فرصتی حیاتی برای پایان دادن به نزاع یمن برشمرد.
به گزارش جهان نيوز، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه یمن تأکید کرد که حل‌وفصل سیاسی بهترین فرصت برای پایان دادن به نزاع یمن است و منطقه به وجود یمن باثبات اهتمام دارد.

قرقاش در صفحه توییتر خود نوشت:«اعطای اجازه به حوثی‌ها برای انتقال ۵۰ نفر از زخمی‌های خود از صنعاء به مسقط، بار دیگر حمایت دولت (مستعفی) یمن و ائتلاف عربی به رهبری عربستان از صلح را نشان داد و ما معتقدیم که سوئد فرصتی حیاتی برای موفقیت راه‌حل سیاسی در یمن است.»
 
امروز سه‌شنبه همچنین یک منبع آگاه از فرود یک فروند هواپیمای کویتی در فرودگاه بین‌المللی صنعاء برای انتقال هیأت مذاکره‌کننده یمنی و «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل به سوئد برای شرکت در دور جدید مذاکرات صلح خبر داد.

این مذاکرات قرار است فردا (چهارشنبه) برگزار شود.

پیش از این قرار بود مذاکرات صلح در شهریور ماه در ژنو برگزار شود که با مانع‌تراشی عربستان سعودی این نشست برگزار نشد و عربستان به هواپیمای عُمانی برای انتقال هیأت انصارالله از صنعاء به ژنو ، اجازه پرواز و فرود در فرودگاه صنعاء را نداد و در روند مذاکرات مانع‌تراشی کرد.

حتی تلاش‌های سازمان ملل راه به جایی نبرد و یک منبع در هیأت ملی مذاکره‌کننده انصارالله در این‌باره گفت که سازمان ملل متحد نتوانست، مجوز تأمین یک فروند هواپیمای عمانی را برای انتقال اعضای این هیأت و زخمی‌ها و افراد بلاتکلیف دریافت کند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *