کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ناتو: کمک‌هایمان به ارتش اوکراین را ادامه می‌دهیم

13 آذر 1397 ساعت 15:14

دبیرکل ناتو اعلام کرد این ائتلاف به مدرنیزه کردن نیروهای مسلح اوکراین به ویژه نیروی دریایی این کشور درمیان ادامه تنش بر سر رویارویی کشتی‌های اوکراینی و روس در تنگه کرچ ادامه خواهد داد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو امروز (سه شنبه) به خبرنگاران در آستانه نشست وزاری خارجه اعضای ائتلاف ناتو گفت: کشورهای همپیمان در ناتو به روند مدرنیزه کردن و تقویت نیروهای مسلح اوکراین ادامه خواهند داد. ناتو همچنین به تداوم صندوق‌های مالی مختلف در زمینه سایبری کمک و از مدرنیزه کردن نیروی دریایی اوکراین پشتیبانی به عمل خواهد آمد.

استولتنبرگ همچینن تاکید کرد ناتو خواهان آن است که روسیه اقدام به آزاد کردن ملوانان اوکراینی بازداشته شده بعد از حادثه مربوط به توقیف کشتی‌های اوکرانی به دست کشتی‌های روس کنند.

براساس اعلام دبیرکل ناتو نشست‌های آتی این ائتلاف قرار است متمرکز بر اقدامات روسیه در ارتباط با این حادثه و موضوعات دیگر باشد.این اظهارات استولتنبرگ در حالی مطرح شد که در جریان مناقشه ۲۵ نوامبر سه کشتی نیروهای مسلح اوکراین که قصد ورود به تنگه کرچ را داشتند، مشاهده کردند که کشتی‌های روسیه آنها را مسدود کرده و بعدا آنها را توقیف کردند. روسیه بعدا اعلام کرد که علت این توقیف خوداری خدمه کشتی‌های اوکراینی از پاسخ به درخواست توقف کشتی‌های روسی بوده است.

بعد از این اتفاقا دولت اوکراین اقدام به اعلام حکومت نظامی ۳۰ روزه در چند منطقه این کشور کرد.
 


کد مطلب: 656644

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/656644/ناتو-کمک-هایمان-ارتش-اوکراین-ادامه-می-دهیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com