کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کرملین:

مذاکرات روسیه و آمریکا به بن‌بست رسیده است

13 آذر 1397 ساعت 15:07

سخنگوی کاخ کرملین گفت، با وجود طرح‌های مشخص و مسائل مهم و راهبردی برای بحث، مذاکرات روسیه و ایالات متحده این اواخر به ابتکارعمل طرف آمریکایی لغو شده و روند گفت‌وگوهای دوجانبه هیچ توسعه‌ای نداشته است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد، گفت‌وگوها بین روسیه و ایالات متحده با وجودیکه مسائل بسیار مهم و راهبردی برای بحث وجود دارد و هر دو کشور به اصطلاح "مشق شب" خود را انجام داده‌اند، گسترش نیافته است.

وی یادآور شد: «متاسفانه این گفت‌وگوها برغم طرح‌های مشخصی برای ادامه مذاکرات و مسائل بسیار مهم و راهبردی برای بحث، اخیرا در آخرین لحظه لغو شده‌اند و این مشکل به تقصیر طرف روسی نبوده است.»

پسکوف همچنین گفت، روسیه ممکن است به ارسال گاز از طریق خاک اوکراین پس از تکمیل خط لوله گاز «جریان شمالی-2»همچنان ادامه دهد. به گفته وی، پیش از این نیز رئیس جمهوری روسیه این مسئله را بیان کرده و گفته است که صحبت بر سر قطع ترانزیت گاز از اوکراین نیست.

سخنگوی کرملین در پاسخ به سئوال دیگری، سفر امروز (4دسامبر) نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا به روسیه را تایید کرده و یادآور شد که مذاکرات رهبران دو کشور بصورت دوجانبه فردا انجام خواهد گرفت.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در واکنش به سئوالی درباره سرنوشت ملوانان و کشتی‌های اوکراینیبازداشت شده در تنگه کرچ نیز گفت، نمی‌تواند به این سئوال پاسخ دهد و برای این منظور باید به ارگان‌ها و مقامات مسئول مراجعه شود.


کد مطلب: 656640

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/656640/مذاکرات-روسیه-آمریکا-بن-بست-رسیده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com