کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو شورای عالی صلح افغانستان:

طالبان عجله‌ای برای صلح ندارد

13 آذر 1397 ساعت 14:50

یک عضو شورای عالی صلح افغانستان اظهار داشت که طالبان با توجه به دستاوردهایی که داشته است عجله‌ای برای پیوستن به روند صلح و آغاز گفت‌وگوها ندارد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، این روزها به نظر می‌رسد همه برای آغاز گفت‌وگوهای صلح در افغانستان تلاش می‌کنند، نماینده ویژه ترامپ در امور صلح افغانستان در سفر به منطقه در حال کسب حمایت کشورهای تاثیرگذار برای آغاز این روند است، روسیه نیز در تلاش برای آغاز روند صلح کنفرانس مسکو را برگزار کرد و «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان نیز امیدوار است تا به عنوان فردی که صلح را برای افغانستان به ارمغان آورد در انتخابات ریاست جمهوری در آوریل پیروز شود.

 «عبدالحکیم مجاهد» از اعضای شورای عالی صلح افغانستان و نماینده سابق رژیم طالبان در سازمان ملل اما اظهار داشت این گروه عجله‌ای برای آغاز گفت‌وگوهای صلح ندارد.

مجاهد به «واشنگتن پست» گفت: روحیه آن‌ها بسیار بالاست زیرا متحدان جدیدی پیدا کرده‌اند و به جای عجله برای گفت‌وگو با مقامات افغان که برای آن‌ها احترامی قائل نیستند و با آمریکایی‌هایی که به آن‌ها اعتماد ندارند طالبان آماده هستند تا قربانی بیشتری برای هدف خود داشته باشند.

وی افزود: طالبان می‌داند که باید قدری از انزوا بیرون آید اما طرز فکر آن‌ها همچنان سخت است، آن‌ها با نظام سیاسی جدید آشنا نیستند و ریاست جمهوری و قانون اساسی را نمی‌پذیرند. باورهای آن‌ها در ارزش‌های اسلامی و محافظه‌کارانه ریشه دارد و هر آنچه طالبان ممکن است با آن موافقت کند باید در چهارچوب گفتمان اسلامی باشد.

سال‌ها که خواسته‌های اصلی طالبان ثابت مانده است و در میان این مطالبات خروج همه نیروهای خارجی، اجرای تمام قوانین و فرهنگ اسلامی و همچنین استقرار نظام سیاسی قرار داد که مورد قبول طالبان باشد.

«وحید مژده» آگاه امور طالبان نیز درباره عدم عجله طالبان برای پیوستن به روند صلح و تلاش این گروه برای امتیازگیری بیشتر پیش از آغاز این روند گفت: اهداف طالبان مذهبی است و برای این گروه پس از چند دهه جنگ چند ماه بیشتر نیز چیزی نیست. سال گذشته آن‌ها خواستار دریافت یک چهارم از قدرت بودند، حالا نیمی از آن را می‌خواهند و در آینده ممکن است همه بخواهند.


کد مطلب: 656629

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/656629/طالبان-عجله-ای-صلح-ندارد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com