جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

چراغ خاموش ایدز در بین کودکان کار

سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 656621
رییس مرکز بهداشت خاش گفت: کودکانی که در خیابان کار و زندگی می‌کنند، می توانند یکی از آسیب‌پذیرترین گروه‌ها در مقابل عفونت اچ‌آی‌وی محسوب شوند و اجرای برنامه‌های مداخلات پیشگیری و بهداشتی برای این دسته از افراد از اهمیت بالایی برخوردار است.
چراغ خاموش ایدز در بین کودکان کار
به گزارش جهان نیو به نقل از ایسنا، نقی زاده در شورای بهداشت افزود: قرار گرفتن در معرض انواع آلودگی‌ها، عدم کنترل و نظارت لازم بر رفتارهای روزانه آن‌ها در محیط‌های شهری، زباله‌گردی و زندگی در مراکز تفکیک زباله، می توانند از دلایل عمده قرار گرفتن کودکان کار و خیابان در زمره گروه‌های هدف برنامه‌های مراقبت رفتاری و طرح‌های پیشگیرانه کشوری محسوب شوند.

وی ادامه داد: همزمان با هفته جهانی ایدز و نظر به اهمیت توجه ویژه به کودکان کار با هدف ترویج، آموزش و انجام آزمایش و مبارزه با انگ زدایی بیماری HIV ؛ در روزهای قبل تعداد 26 نفر از کودکان کار در سطح شهرستان خاش با همکاری اداره بهزیستی و مرکز بهداشت شهرستان خاش شناسایی شده و مورد آموزش و نمونه برداری تست اچ آی وی قرار گرفتند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان خاش در ادامه تصریح کرد: برگزاری کلاس اموزشی جهت پرسنل اداره بهزیستی، آموزش به کودکان کار شناسایی شده و نمونه گیری و انجام تست HIV از آنان، توزیع پفلت آموزشی با موضوع ایدز بین پرسنل اداره بهزیستی و کودکان کار و والدین کودکان و نیز توزیع پکیج غذایی و بهداشتی بین کودکان شامل ظرف غذا، شامپو، کیک و آبمیوه، شکلات از جمله اقدامات صورت گرفته بود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه هیچ موارد مثبتی از نظر HIV در بین ۲۶ مورد غربالگری شده شناسایی نشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *