پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱
رضا جودی:

حضرت آقا فرمودند طنز بسازید اما توهین نکنید!

سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب: 656580
تهیه‌کننده «صاحبدلان» و «لیسانسه‌ها» در دیدار با مقام معظم رهبری موضوع طنز را مطرح کرد و معظم‌له هم بر ساخت طنز بدون توهین و برخورداری از شوخی‌های محترمانه جذاب تأکید فرمودند.
حضرت آقا فرمودند طنز بسازید اما توهین نکنید!
به گزارش جهان نيوز، طنز و کمدی یکی از اتفاقات خوبی بوده که سال‌های گذشته در تلویزیون آثار خوبی روی آنتن رفته‌اند که امروز به دلیل اینکه برخی از فیلمسازان و نویسندگان خیلی به دنبال خلاقیت و ابتکار نیستند طنزهای سطحی غیرجاذب در تلویزیون شاهد هستیم و در سینما هم که فضای طنز و کمدی رو به ابتذال می‌رود.

ساخت طنز و دغدغه ساخت کمدی‌های جذاب محترمانه موضوعی بود که رضا جودی تهیه‌کننده پیشکسوت تلویزیون در دیدار مجموعه‌سازان تلویزیونی با رهبر معظم انقلاب مطرح کرد.

رضا جودی (فردی که روی صندلی نشسته است) و مجموعه‌سازان تلویزیونی در دیدار با رهبر معظم انقلاب
او در این باره گفت: من درباره ساخت طنزهای فاخر و شوخی کردن محترمانه در کمدی‌‌های تلویزیونی و حتی سینمایی صحبت کردم و حضرت آقا هم تأکید کردند که ساخت طنز بسیار مفید و موثر است اما نبایستی به این وسیله به کسی توهین و بی‌احترامی شود. کار طنز کنید اما محترمانه و فاخر! متأسفانه در برخی از رسانه‌ها فقط به ماجرای "مارمولک" اشاره کرده‌اند و خبری از طرح دغدغه ایشان به ساخت موضوعات طنز و کمدی نبود.

جودی در پاسخ به این سوال که چه شد حضرت آقا درباره فیلم سینمایی «مارمولک» صحبت کردند، گفت: واقعاً دغدغه ما پرداختن به این فیلم سینمایی نبود که برخی از رسانه‌ها به آن پرداختند. چرا که دوره این فیلم تمام شده و مهم بیان دغدغه‌های حضرت آقا نسبت به ساخت فیلم‌های طنز و کمدی بود. اینکه ایشان فرمودند طنز بسازید و کار خوب و موثری است اما به کسی توهین نکنید. در ادامه آن ایشان گفتند قبلاً علما به بنده مراجعه کردند و درباره فیلم سینمایی «مارمولک» صحبت کردند که به ما توهین شده است. معظم‌له فرمودند که من گفتم این شوخی‌ها مشکلی ندارد و باید باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه مشکلاتی بر سر راه سازندگان طنز و کمدی است و چرا برخی قصد دارند به هر طریق و مسیری طنز بسازند حتی اگر سخیف و مبتذل هم شود، تأکید کرد: اولاً یکی از مشکلاتی که بر سر راه سازندگان طنز خصوصاً در تلویزیون وجود دارد و ما هم در مسیر ساخت «لیسانسه‌ها» با این مشکلات مواجه شدیم این است که ظرفیت‌ سازمانی، نهادی، شخصیتی و جامعه‌ای ما نسبت به شوخی کردن پایین است. واقعاً برای به ثمررسیدن طنزهای موثر و فاخر نیازمند شوخی کردن با نهادها و سازمان‌ها و حتی مسئولین هستیم تا یک پیامی برای مخاطب داشته باشد.

جودی خاطرنشان کرد: در مسیر پروژه «لیسانسه‌ها» ما با همه شوخی کردیم؛ از چند وزیر تا خود تلویزیون. اما پلیس سعه صدر به خرج داد، تلویزیون به شوخی ما ایرادی نگرفت و مسئولین هم استقبال کردند چون این شوخی‌ها همراه با پیام و فرهیختگی به سرانجام رسید. مشکل امروز برخی از طنزهای ما که به شوخی‌های اروتیک و جنسی و حتی ابتذال ختم می‌شود همین است که هیچ پویایی، ابتکار و خلاقیتی ندارد. قصدشان فقط خنداندن است و از محتوا و پیام خبری نیست.

تهیه‌کننده «لیسانسه‌ها» درباره ساخت «فوق‌لیسانسه‌ها»گفت: «فوق لیسانسه‌ها» را در دستور کار خواهیم داشت که فصل جدید «لیسانسه‌ها» خواهد بود. بعد از اینکه سروش صحت اولین فیلم سینمایی خودش را که تحت عنوان «پیچ‌تند» است به سرانجام رساند، این طنز تلویزیونی را آغاز خواهیم کرد.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
مجموعه لیسانسه‌ها، حکایت جمعی عقب‌افتاده ذهنیست که کندی رفتار دارند و نرینه‌هایش(حیف واژه مرد)، هر مادینه‌ای را میبینند، دست‌وپا گم میکنند و فوری خواستگاری میکنند. حالا این کجایش طنز یا حتی مرتبه نازلی از هجو است، خدا داند.