کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات عملیات نظامی اسرائیل در مرز لبنان

13 آذر 1397 ساعت 12:37

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از وزرای کابینه خواسته است تا هیچ اظهار نظری در خصوص عملیات نظامی ارتش در مرزهای لبنان نداشته باشند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم ، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به وزرای عضو کابینه خود دستور داده است که در خصوص عملیات نظامی صورت گرفته در مرزهای لبنان هیچ گونه اظهار نظری نداشته باشند.

از سوی دیگر پایگاه خبری العهد تاکید کرد که با وجود اقدامات نظامی که ارتش اسرائیل در مرزهای لبنان و سرزمین های اشغالی انجام می دهد؛ اما در بخش لبنانی مرزها، آرامش کامل حکمفرما است.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، ارتش رژیم صهیونیستی با برپایی کارگاه‌هایی اقدام به حفاری بخش‌های مختلف مرزی با خودروهای بزرگ حفاری در منطقه مرزی مرزهای مقابل روستاهای کفرکلا و العدیسه کرده است.

عملیات رژیم صهیونیستی در این منطقه از حمایت نظامی تانک‌های مرکاوا و خودروهای هامر برخوردار است و تعدادی از نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی نیز خود را میان صخره‌ها مخفی کرده اند.

در طرف لبنانی مرزها، نیروهای ارتش لبنان با همکاری نیروهای یونیفل عملیات رژیم صهیونیستی در آن سوی مرزها را زیر نظر دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی از صبح امروز ضمن اعلام بالاترین سطح آماده باش در مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی با لبنان عملیات موسوم به سپر شمال را آغاز کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی به فرماندهی منطقه شمالی و با مشارکت سرویس اطلاعات و بخش مهندسی و مدیریت توسعه ابزارهای مبارزاتی در این عملیات حضور دارند. هدف از این عملیات مبارزه با تونلهای هجومی معرفی شده که به ادعای سرکردگان اسرائیل توسط حزب‌الله لبنان در داخل اراضی اشغالی حفر شده است.

در همین رابطه آویخای اردعی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که دولت لبنان مسئول تمامی اتفاقاتی است که در اراضی این کشور دنبال می‌شود. وی ادامه داد که حزب‌الله لبنان این تونل‌ها را در مناطق مسکونی و ساختمانی در روستاهای مختلف جنوب لبنان حفر کرده و به این ترتیب به دولت لبنان و شهروندان لبنانی آسیب زده است.

به نظر می رسد طرح ادعای این عملیات با هدف ایجاد بازدارندگی در جبهه شمالی سرزمین‌های اشغالی و بهبود وجهه ارتش بعد از شکست در عملیات اخیر غزه صورت گرفته است، چرا که چیزی که به عنوان تونل‌های زیر زمینی حزب‌الله در سرزمین‌های اشغالی مطرح شده، یک سناریوی تخیلی در سرزمین‌های اشغالی است که نه اظهارات نظر رسمی در این خصوص از سوی حزب الله وجود دارد و نه - در صورت وجود چنین تونل‌هایی- ارتش اسرائیل اطلاع دقیقی از موجودیت و موقعیت آنها دارد.


کد مطلب: 656568

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/656568/جزئیات-عملیات-نظامی-اسرائیل-مرز-لبنان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com