کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قول "حناچی" در جشن ازدواج معلولان

13 آذر 1397 ساعت 11:51

پیروزحناچی شهردار تهران در مراسم جشن ازدواج ۱۳۷ زوج دارای معلولیت که شب گذشته همزمان با روز جهانی افراد دارای معلولیت برگزار شد، قول داد که تهران را برای حضور تمام شهروندان از جمله افراد دارای معلولیت، مناسب‌سازی کند.


به گزارش جهان نیز به نقل از ایسنا ، شب گذشته ۱۲آذر ماه همزمان با روز جهانی افراد دارای معلولیت، مراسم ازدواج ۱۳۷ زوج با عنوان «نیلوفرانه ۳ » باحضور پیروز حناچی شهردار تهران، محسنی‌بندپی رییس بهزیستی، آیت الله محقق داماد، میرلوحی عضو شورای شهر تهران، شجاع پوریان معاون اجتماعی شهرداری تهران، رییس انجمن دفاع از حقوق معلولان و خانواده‌های افراد دارای معلولیت برگزار شد.

در این مراسم شاد زمانی‌که علی همت محمودنژاد، رییس انجمن حمایت از حقوق معلولان معلولان در مورد ۱۳۰ ثبت اختراع یکی از معلولان نخبه صحبت می‌کرد و او را بالای سن آورده بود، پیروزحناچی وارد سالن شد، محمودنژاد خطاب به شهردار تهران گفت:‌شما دیروز سوگند خوردید به خلق خدمت کنید و امروز با حضورتان در جشن ازدواج معلولان نشان دادید به عهدتان وفادارید.

وی افزود: من شمارا از زمانی که به فکر مناسب‌سازی موزه‌ها  و اماکن تاریخی برای استفاده افراد دارای  معلولیت بودید، می‌شناسم؛، این نشان می‌دهد تهران دارای شهرداری با سواد شده است.

محمود نژاد همچنین اظهارکرد:‌ هنگامی که من و "امیررضا"  ـ یکی از معلولان نخبه ـ از رمپ سالن بالا آمدیم همه شما دید که امیر با چه دشواری راه رفت اما مفتخرم به شما بگوییم او ۱۳۰ اختراع ثبت شده دارد و در سال ۱۳۸۵ به عنوان جوان شایسته ایران انتخاب شده  است.

وی با طرح این سوال که آیا هدف ما از برگزاری این مراسم شادی موقت و دادن چند هدیه بوده است؟ گفت:‌ هرگز در ذهن من چنین هدف کوچکی نیست ما این مراسم را که امروز شاهد سومین دوره آن هستیم را برگزار می‌کنیم تا نشان دهیم معلولان آنقدر باهوش هستند که توانمندی ذهنی‌شان بر ناتوانی جسمی‌شا ن غلبه کرد ه و می‌توانند وارد زندگی مشترک شوند.

به گزارش جهان ، همچنین در این مراسم شهردار تهران با تبریک روز جهانی افراد  دارای معلولیت گفت:‌ در دوره جدید مدیریت شهری نگاه ما این است که دیدگاه‌مان را به معلولیت تغییردهیم و هرکس بتواند در عرصه های اجتماعی حضور یابد، شاهد شکوفایی خواهد شد.

وی افزود:‌ امیدواریم با همکاری مردم بتوانیم  کلیه فضاهای شهری را مناسب‌سازی کنیم تا به واسطه رفع موانع امکان حضور کلیه شهروندان از جمله افراد دارای معلولیت در اماکن اجتماعی را شاهد باشیم.

در این مراسم خطبه عقد دو تن از معلولان توسط آیت سید مصطفی محقق داماد خوانده شد.


کد مطلب: 656545

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/656545/قول-حناچی-جشن-ازدواج-معلولان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com