کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش پلیس راهور به افزایش محدوده طرح ترافیک

13 آذر 1397 ساعت 11:07

رییس پلیس راهور تهران گفت: افزایش محدوده طرح ترافیک، تصمیم یک نهاد نیست.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر ، سردار محمدرضا مهماندار روز سه شنبه پس از نشست اطلاع رسانی، فرهنگ سازی در زمان بارش برف و باران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در باره افزایش محدوده طرح ترافیک گفت: کاهش محدوده طرح ترافیک و یا افزایش آن از اختیارات شورای ترافیک شهر تهران است.

وی گفت: در خواست معاونت حمل و نقل به این شورا ارائه می شود و در حوزه های مختلف بررسی و نهایتا تصمیم گیری و اجرا می شود.

مهماندار تاکید کرد: افزایش محدوده طرح ترافیک، تصمیم یک نهاد نیست.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: به نظر می رسد گسترش محدوده طرح ترافیک به محدوده طرح زوج و فرد و اخذ عوارض از زوج و فرد آثار مخربی روی بقیه معابر شهر خواهد داشت.

وی گفت: اگر فضایی را از مردم بگیریم باید پیش بینی تردد در سایر معابر بزرگراه ها را داشته باشیم.

مهماندار گفت: به نظر می رسد با اجرای این طرح بزرگراه ها و معابر شمال شهر با مشکل روبرو شود اما نهایتا تصمیم‌گیری با شورای ترافیک است.

وی در ادامه با اشاره به تمهیدات برای روزهای بارش برف و باران افزود: شرایط رانندگی و ترافیک در تهران در زمان عادی و رانندگی و بارش برف و باران متفاوت است و این موضوع طبیعی در تمام دنیا است.

رئیس پلیس راهور تهران گفت: کاهش سرعت خودروها به دلیل لغزندگی معابر موجب ترافیک می شود.

مهماندار با بیان اینکه در شرایط عادی هم به دلیل حجم زیاد استفاده از خودرو از ساعت ۶ تا ۹ صبح و ۱۵ تا ۲۱:۳۰ ترافیک تهران در اشباع است، گفت: تهران در شرایط عادی هم ظرفیت ندارد و شهروندان در زمان برف و باران، تمایل دارند از خودرو شخصی استفاده کنند.

وی گفت: در شرایط بارش باران و برف، حدود ۴۹ درصد از سفرهای درون شهری، کاری است و بقیه برای خرید و تفریح و ... است و مردم باید خودشان برای کاهش ترافیک همراهی کنند.

وی با بیان اینکه اقدامات اجرایی سقفی دارد، گفت: لازم است که مشارکت مردم وجود داشته باشد و سفر غیر ضروری در زمان بارش انجام نشود.

سردار مهماندار در ادامه گفت: ضرورت دارد که مسئولان اجرایی در زمان بارش برف و باران تصمیم های مدیریتی مثل تعطیلی مدارس و ادارات را اتخاذ کنند تا ترافیک اینگونه نباشند.

وی شروع به کار با تأخیر ادارات در روزهای بارش را از تصمیماتی عنوان کرد که موجب کاهش ترافیک می شود.

وی تاکید کرد: اقدامات اجرایی پلیس و شهرداری، مشارکت مردم و اقدامات مدیریتی برای جلوگیری از ورود شهروندان به سطح شهر، روزهای بارش برف را به روزهای فرحبخش تبدیل می کند.

رئیس پلیس پایتخت در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تغییر زمان چراغهای راهنمایی بطور دستی برای شهروندان مشکل ایجاد می کند، گفت: چراغ ها و زمان بندی اتومانیک برای شرایط عادی شاید خوب باشد ولی برای بحران جواب نمی دهد.


کد مطلب: 656532

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/656532/واکنش-پلیس-راهور-افزایش-محدوده-طرح-ترافیک

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com