کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مرگ ۵۲ کارگر در طول ساخت فرودگاه استانبول

13 آذر 1397 ساعت 9:03

یکی از نمایندگان پارلمان ترکیه اعلام کرد در طول مدت زمانی که فرودگاه جدید استانبول ساخته شده ۵۲ کارگر در حوادث مختلف جان خود را از دست داده‌اند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم ٬ علی شکر از نمایندگان حزب جمهوری خلق و از اعضای کمیسیون بهداشت مجلس ترکیه در نامه‌ای به بخش اطلاع‌رسانی نهاد ریاست جمهوری٬ در مورد آمار دقیق کارگرانی سوال کرد که در جریان ساخت فرودگاه جدید استانبول جان خود را از دست داده‌اند.

این نماینده مجلس در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی اعلام کرد: بر اساس اطلاعاتی که به شکل رسمی از نهاد ریاست جمهوری برای من فرستاده شده٬ در طول ساخت فرودگاه استانبول و در مدت سه سال 52 نفر از کارگران این پروژه جان خود را از دست داده‌اند.

وی در ادامه افزود: عشق و سودای نظام سرمایه‌داری در ساخت پروژه‌های غول پیکر٬ امتیازات سیاسی فراوانی به دنبال می‌آورد، اما هزینه‌های سنگین و تلفات آن را کارگران پرداخت می‌کنند.

این نماینده مجلس همچنین افزود: شرکت‌ها و کارفرمایان در این پروژه عظیم در حمایت از کارگران٬ تامین ایمنی محیط کار و پرداخت بیمه‌ها مرتکب تخلفات گسترده شده‌اند و کارگران را مانند برده به کار گرفته‌اند.


کد مطلب: 656463

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/656463/مرگ-۵۲-کارگر-طول-ساخت-فرودگاه-استانبول

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com