شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۶

رادیو فرانسه: آشوب پاریس شمایل انقلاب دارد

سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 656460
ارگان رسمی دولت فرانسه تصریح کرد: پاریس، روزهای سیاهی را می‌گذراند و امانوئل ماکرون، با بزرگ‌ترین بحران دوران ریاست‌جمهوری خود مواجه شده است.
رادیو فرانسه: آشوب پاریس شمایل انقلاب دارد
به گزارش جهان نيوز، وبسایت رادیو فرانسه در گزارشی نوشت: امانوئل ماکرون که برای کنترل اوضاع آشفته ناشی از تظاهرات در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه با عجله آرژانتین را به مقصد پاریس فرانسه ترک کرد، در یک جلسه اضطراری در کاخ‌ الیزه که نخست‌وزیر، وزیرکشور و دیگر مقامات امنیتی فرانسه حضور داشتند شرکت کرد.

ماکرون گفت: از دیدن ابعاد تخریب و غارت بنای «طاق پیروزی» که یکی از بناهای نمادین فرانسه است بسیار شوکه شده است. رئیس‌جمهور فرانسه که با بزرگترین بحران سیاسی دوران ریاست جمهوری‌اش مواجه شده، قصد ندارد در این‌باره با رسانه‌های کشور گفت‌وگو کند.

به گزارش رادیو فرانسه، «بنجامین گریوو» سخنگوی دولت، تظاهرات خشن پاریس را بدترین تظاهرات دهه اخیر این کشور ارزیابی کرده است.

سخنان بنجامین گریوو درباره بررسی اعلام وضعیت فوق‌العاده از سوی کاخ الیزه تکذیب شد. کاخ الیزه اعلام کرد، رئیس‌جمهور تاکید کرده است که تمامی اعمال خرابکارانه و حمله به نیروهای پلیس در دیروز باید با برخورد شدید قضایی روبه‌رو شود.

رادیو فرانسه تصریح کرد: رهبران احزاب اپوزیسیون فرانسه به امانوئل ماکرون هشدار داده‌اند در برابر این شرایط که بسیاری آن را چون «شرایط انقلابی» توصیف کرده‌اند، به پاخاسته و واکنش مناسب نشان دهد.

در همین حال روزنامه لیبراسیون فرانسه در گزارشی خاطر‌نشان کرد: شاید بتوان جنبش «جلیقه‌زردها» را قیامی غیرمسلحانه خواند که از حمایت بیشتر از 80 درصد ملت فرانسه برخوردار است. قیام یا جنبشی بدون رهبر که خواستار برقراری دموکراسی بی‌واسطه و از میان رفتن سیستم سلسله مراتبی است به نحوی که تمام صداها به یکسان شنیده شوند. جلیقه‌‌زردها «اشراف‌سالاری سیاسی و دولتی»  را پَست می‌شمارند، به آن ناسزا می‌گویند و خود را نادیده و تحقیر شده می‌انگارند. به نوشته لیبراسیون، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، هم در این میان در نتیجه ناشیگری‌های پیاپیش نه در «کسوت لوئی شانزدهم» که در «کسوت ماری آنتوانت» ظاهر شده است اما این بار این مردم پاریس نیستند که بپا خاسته‌اند بلکه ساکنان روستاها و دیگر شهرها هستند.

به نوشته لیبراسیون، در این جنبش تازه مشارکت هر یک از شهروندان در اینترنت و شکوه‌نامه‌های سرگشاده در فیسبوک همانقدر دارای اهمیت است که ایجاد راه‌بندان در میدان‌ها گردانندگان صفحات فیسبوک در فقدان رهبر، این نقش را ایفا و بدون کمترین ابهامی تحت نظارت و دید منتقدانه همنوعان خود فعالیت می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دادخواه
Iran, Islamic Republic of
بخاطر چند سنت افزايش بنزين .ما مردم خوبي هستيم مسولين قدر مارو بدانيد هميشه افتخار خدمت به مارو بدست نمي اوريد
Iran, Islamic Republic of
نه صرفا بخاطر افزایش بنزین
در فرانسه هم مانند دیگر کشورهای کاپیتالیستی مردم هر چند در فیلم هائی که به خورد ما میدهند شاد و شنگولند ولی حقیقتا در زیر چرخهای سرمایه داری له شده اند
Iran, Islamic Republic of
البته بزرگوار فقط این نیست. مگر ما در داخل فقط با فشار اقتصادی مشکل داریم یا مشکل عمده بی عدالتی است؟ آنجا هم مسائلی هست . نظر من این است که لیبرال دموکراسی غرب نفسهای آخر رو می زند و دیگر جهان با آن قابل اداره نیست و یواش یواش رایحه گل محمدی و مهدویت در جهان استشمام می شود. البته ایران هم مستثنی نیست. در ایران مردم فقط و فقط بخاطر رهبری صبر می کنند و گرنه اینجا هم کم از فرانسه نداشت.
Iran, Islamic Republic of
جناب نه تنها مردم بخاطر رهبری صبر می کنند بلکه مردم شعور دارند و می دانند اولا چطور از همه طرف از خارج برای به زانو انداختن ملت ایران بر ما فشار اورده اند ثانیا از داخل هم گروهی با نادانی و مال و مقام پرستی بر آن دامن می زنند به نظر من بهتره در رای گیری ها بیشتر دقت شود تا افراد واقعا دلسوز نظام رو در دست بگیرند .
Iran, Islamic Republic of
دومین انقلاب کبیر فرانسه درحال شکل گیری است اما بجهاتی به نقطه اول خواهندرسید زیرا جهان ماده درنزد آنان تعریفی دارد که هرگزدرنزدما پذیرفتنی نیست . بگویم روزی خواهد رسید که مکاتب مادیگرا مضمحل خواهند گردید . جهانی سرشار از عدالت و زمین ذخائر خود را رو خواهدکرد که هیچ بنده ایی در مضیقه نباشد ما معتقدیم که حتی نظامات حکومتی فعلی اگر توحیدی باشند چون رعایت الزامات را نمیکنند راه را برای رسیدن به مقصد اصلی با این وضعیت طولانی تر میکنند
Iran, Islamic Republic of
صدای شکسته شدن استخوانهای نظام سیاسی شوروی سابق را قبل از فرو پاشی شنیدیم و هشدار هم دادیم الان به غرب خواهیم گفت که این صداها درحال شنیده شدن هست .