کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پس از آمریکا و انگلیس صورت گرفت

گستاخی آلمان درباره توان موشکی ایران

13 آذر 1397 ساعت 8:54

سخنگوی وزارت خارجه آلمان در اظهارنظری گستاخانه گفت: برلین آزمایش‌های موشکی تهران را محکوم می‌کند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از کیهان ،ماریا ادیبار، سخنگوی وزارت خارجه آلمان در اظهارنظری گستاخانه اعلام کرد که برلین آزمایش موشکی میان برد تهران را محکوم می‌کند و خواهان دوری از چنین اقداماتی است.

وی مدعی شد: این آزمایش‌ها با قطعنامه 2231  شورای امنیت که در سال 2015 تصویب شد در تضاد است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه آلمان در ادامه مدعی شد: اینگونه اقدامات موجب افزایش تنش در منطقه می شود و برلین از تهران دعوت می کند تا از چنین اقداماتی دوری کند.

پس از آنکه «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا با ادعای آزمایش موشکی جدید توسط ایران، جمهوری اسلامی را به «نقض» قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد متهم کرد، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس هم با انتشار توییتی موضعی مشابه گرفت و گفت لندن از برنامه موشکی ایران نگران است.

هانت در توییتر نوشته بود:عمیقا از شلیک آزمایش یک موشک بالستیک میان‌برد توسط ایران، نگران هستم. [این اقدام] تحریک‌آمیز، تهدیدآمیز و ناهمخوان با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد است. وی افزود:حمایت ما از برجام به هیچ وجه از نگرانی ما در مورد برنامه موشکی ثبات‌زدای ایران و از قاطعیت ما در مورد این‌که این [برنامه] باید متوقف شود، نمی‌کاهد.

سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح در پاسخ به اظهارات گستاخانه مقامات آمریکا و انگلیس درخصوص توان موشکی کشورمان گفته بود:‌ تست موشک‌ها و توان دفاعی جمهوری اسلامی برای دفاع و در راستای بازدارندگی کشور ما است بنابراین هم تست و هم توسعه موشکی را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: این موضوع خارج از چارچوب مذاکرات است و به امنیت ملی ما مرتبط است لذا در این رابطه از هیچ کشوری اجازه نخواهیم گرفت.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در واکنش به گستاخی مقامات آمریکا و انگلیس گفته بود: برنامه موشکی ایران ماهیت دفاعی دارد و هیچ قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل برنامه موشکی و یا آزمایش‌های موشکی ایران را ممنوع نکرده است.

لازم به ذکر است که فرانسه در روزهای اخیر واکنشی به توان موشکی ایران نداشته است. با توجه به اغتشاشات و آشوب‌های هفته های اخیر در این کشور، قطعا مقامات ارشد این کشور فرصتی نداشتند که اگر فرصت می کردند حتما زودتر از انگلیس و آلمان به این مسئله واکنش نشان می دادند.


کد مطلب: 656455

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/656455/گستاخی-آلمان-درباره-توان-موشکی-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com