کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نرخ دلار در بودجه ۹۸ چقدر است؟

13 آذر 1397 ساعت 8:19

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس توضیحاتی درباره نرخ دلار در بودجه سال آینده ارائه کرد.


به گزارش جهان نیوز، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به رایزنی‌های این مرکز با دولت برای تدوین بودجه سال 98 کل کشور، گفت:در چند ماه گذشته جلساتی در این زمینه بین دولت و مرکز پژوهش‌ها برگزار شده است.

وی با اعلام اینکه در جلسات برگزار شده سناریوهای مختلف درباره میزان فروش نفت قیمت دلار ، قیمت فروش نفت در بودجه سالانه آینده بررسی شده است، ادامه داد:البته باید منتظر ماند و دید در بودجه‌ای که دولت به مجلس ارائه می‌کند چه مسیری طی شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه قطعاً قیمت دلار در بودجه سال آینده ارقامی به مانند 8 هزار تومان که در رسانه‌ها عنوان شده نیست، افزود: تلاش شده در بودجه سال آینده درآمد کشور از فروش نفت به دلیل مشکلاتی که در این زمینه به وجود آمده کاهش پیدا کند و از منابع دیگر این ارقام تامین شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید براینکه در سال آینده چندان تسعیر دلار از سوی دولت نخواهیم داشت، اضافه کرد: در سال آینده دلارهای حاصل از فروش نفت  بیشتر صرف خرید کالاهای اساسی کشور می‌شود البته نظر بر این است که بیشتر دلار از صادرات غیر نفتی وارد کشور شود.

جلالی با بیان اینکه به گفته رئیس جمهور کالاهای اساسی نیز در سال آینده با همان دلار4200 تومان تامین خواهد شد، عنوان کرد:درآمدهای نفتی نیز در سال آینده به‌گونه‌ای است که صرف تامین کالاهای اساسی خواهد شد البته این را نیز باید در نظر گرفت با توجه به قیمت جهانی نفت و میزان فروش نفت کشورمان، دولت در سال آینده مازادی در این حوزه نخواهد داشت.

منبع:تسنیم


کد مطلب: 656431

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/656431/نرخ-دلار-بودجه-۹۸-چقدر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com