پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۶۳
اظهارات جدید و عجیب‌تر نماینده زن اصلاح‌طلب:

منظورم فرم چادر ایرانی بود/ به قول خودشان آدم «منگلی» يك سری حرف‌ زده، چرا شما جدی گرفته‌ايد!/ حرف‌هایم سند تاريخی دفاع يك نماينده از مردم است

سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۲۸
کد مطلب: 656414
اگر آن‌طرفي‌ها من را بزنند خيلي حرفي نيست اما در اين دو روز كدام رسانه اصلاح‌طلبي را ديديد كه در دفاع از من چيزي بنويسد؟ كدام اصلاح‌طلبي در دفاع از من توييتي كرد كه بازنشر شود و اصل حرف‌هاي من شنيده شود؟ بچه‌هاي اصلاح‌طلب ديگر چرا اين كار را كردند؟
منظورم فرم چادر ایرانی بود/ به قول خودشان آدم «منگلی» يك سری حرف‌ زده، چرا شما جدی گرفته‌ايد!/ حرف‌هایم سند تاريخی دفاع يك نماينده از مردم است
گروه سیاسی جهان نيوز: پروانه سلحشوری که ظاهرا در اظهارنظر در برخی موضوعات حساس می خواهد از دیگر زنان و نمایندگان اصلاح طلب نیز پیشی بگیرد، برای تصحیح اظهارات قبلی خود، اینبار حرف های عجیب تری نیز زده است.

به گزارش جهان نيوز، چند روز قبل بود که انتشار اظهارات خانم سلحشوری در همایش «پوشش بانوان ایرانی پس از انقلاب»  توسط خبرگزاری ایسنا خبرساز شد.

بر اساس گزارش این خبرگزاری دولتی، این نماینده زن اصلاح طلب گفته بود: « من ۱۰ سال در هند زندگی کردم. در آنجا چادر و مقنعه چانه‌دار به سر می‌کردم، اما به نظرم واقعا نیاز است نگرش جدیدی را حاکم کنیم. این نحوه پوشش برای خود من آسیب‌زا بود. همین که من گردنم را عمل کردم و دستم سال‌هاست درد می‌کند ثمره سال‌ها پوشیدن چادر بود. ما باید نوع حجابی را تعریف کنیم که در ابتدا آسیب زننده نباشد.»

پس از آغاز انتقادات گسترده مردمی به اظهارات این فعال زن اصلاح طلب، وی اینک گفته است که خبرگزاری ایسنا همه صحبت های او را منعکس نکرده و برخی را حذف کرده است.

با این وجود او در دفاع از اظهارات خود، نکات عجیب تری را نیز بیان کرده است. سلحشوري در توضيح آنچه رخ داده به «اعتماد» گفت: «خبرگزاري ايسنا كار خوبي نكرد؛ من صحبت‌هاي بسياري مطرح كردم اما عملا ابتدا و انتهاي حرف‌هايم را حذف كردند و فقط بخشي را آوردند كه اين همه حرف و حديث از آن بيرون آمد. من توضيح دادم كه خودم اصرار به حفظ چادر داشتم. من چادري بودم و رو مي‌گرفتم. دستم هم از قبل درد مي‌كرد و تعصبم به استفاده از فرم چادر ايراني، باعث شد آسيب دستم بيشتر شود. اما بعدها از چادر ملي استفاده كردم. اتفاقا در همان نشست هم به صراحت اين مساله را بيان كرده و همچنين گفتم كه بايد در مقوله حجاب كار شود و كاري كنيم كه حجاب جذاب شود و آسيب‌زا نباشد.» اين نماينده مجلس همچنین معتقد است، ايسنا زماني جملات او را از سايتش حذف كرده كه ديگر كار از كار گذشته و جمله تحريف‌شده همه ‌جا پخش شده بود.

سلحشوری در ادامه البته اظهارات عجیب تری بیان کرده است. اين نماينده مجلس با اشاره به نوشته‌هاي اين رسانه‌ها كه او را «بي‌سواد» خطاب كرده بودند، گفت: «اگر واقعا به نظر آنها سلحشوري انقدر مسخره و خنده‌دار است، چرا آنقدر او را جدي گرفته‌اند؟ به قول خودشان يك آدم «منگلي» يك سري حرف‌هايي زده، چرا شما آنقدر جدي گرفته‌ايد و درباره‌اش حرف مي‌زنيد؟»
او گفت: «از آنجايي كه من از حق انتخاب دفاع كردم براي برخي خيلي سنگين تمام شد. من گفتم عده‌اي باور عميق به حجاب دارند اما عده‌اي هم هستند كه اعتقادي به حجاب ندارند و نمي‌توانيم به زور سر آنها حجاب و چادر كنيم. حرف‌هاي آن روز من سند تاريخي دفاع يك نماينده از مردم كشورش است كه با استدلال‌هاي شرعي و منطقي صحبت كرد. من به آيات قرآن استناد كردم و با توجه به آموزه‌هاي قرآني حرف زدم.»

سلحشوري از رسانه‌هاي اصلاح‌طلب و اصلاح‌طلبان در برخوردشان با اين موضوع گلايه كرد و ادامه داد: «اگر آن‌طرفي‌ها من را بزنند خيلي حرفي نيست اما در اين دو روز كدام رسانه اصلاح‌طلبي را ديديد كه در دفاع از من چيزي بنويسد؟ كدام اصلاح‌طلبي در دفاع از من توييتي كرد كه بازنشر شود و اصل حرف‌هاي من شنيده شود؟ بچه‌هاي اصلاح‌طلب ديگر چرا اين كار را كردند؟»

در همین حال روزنامه اصلاح طلب اعتماد که به کمک و دفاع از خانم سلحشور به میدان آمده، در بخشی از گزارش خود، نکته جالب توجه تری را منتشر کرده است . در بخشی از این گزارش نقش روگرفتن در گرفتن آرتروز هم آمده است: محمدامين عبدوس يكي از دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي كه او هم در اين همايش شركت داشت، با بيان اينكه «مي‌داني! دلت مي‌گيرد از بازي‌هاي كثيف رسانه‌اي سياسي! از اينكه براي تخريب به تقطيع و تحريف جملات روي مي‌آورند!» در دفاع از سلحشوري نوشت: «ديروز در بسيج دانشجويي ميزبان پروانه سلحشوري بوديم. در اين مناظره خانم پروانه سلحشوري با اشاره به حجاب خانم روح‌افزا گفتند كه من سال‌ها پيش همانند ايشان رو مي‌گرفتم كه باعث آرتروز شد و اكنون از چادر آستين‌دار كه راحت‌تر است استفاده مي‌كنم.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


like
m
Iran, Islamic Republic of
به قول یک نفر،خانم سلحشوری بزرگوار : اگر حرف زدن بلد نیستی، حرف نزدن هم بلد نیستی
خخخخخ.
Iran, Islamic Republic of
به قول خودش حالا یک منگولی یک حرفی زد شما چرا جدی گرفتین ؟!
خانم سلحشوری! یک بار هم مصاحبه ات با خبرنگار خارجی را مرور کن. ...که آنجا گفتی و تصریح کردی که حجاب ور خواهد افتاد اما طول می کشد و زمان می خواهد را چگونه توجیه می کنی؟ !!!!
Iran, Islamic Republic of
خبرگزاری ایسنا این چند وقت وضع عجیب و غریب و غیر قابل باوری پیدا کرده! افراد مغرضی سکانش را در دست گرفته اند که برای پیشبرد مطالب در جهت افکار خودشان به انواع و اقسام طرق دور از عقل چنگ میزنند
Iran, Islamic Republic of
خودشون هم می دونن چی هستن (-:
سرور
Iran, Islamic Republic of
قول ما را هم تصدیق کرده.آیا همین کافی نیست؟
Iran, Islamic Republic of
...
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
خانم
شما که اینقدر به فکر آسیب شناسی چادر ایرانی هستی که تجربه کردی و فهمیدی تشدید درد دستت به خاطر استفاده از آن است و بعد چادر ملی را انتخاب کردی
این موضوع که نیاز به این همه سر و صدا و رسانه ای کردن ندارد .
خود زنان ما تجربیات خود را به یکدیگر منتقل می کنند و اگر نوعی لباس برای آنها زحمتی ایجاد کند راهی برای حل آن پیدا می کنند
وظیفه نماینده در مجلس پیگیری مسائل مهم تری است
ظاهرا مشکل اصلی شما جلب توجه و اسم در کردن برای انتخابات های بعدی است نه شناسائی عوارض چادر ایرانی !
Canada
برادران ارزشی و دوستان اصولگرا اصولا خیلی هم به اصول پایبند نیستند
خبرگزاری های جناح اصولگرا فقط کافی است یکی را هدف قرار بدهند . مصاحبه هایش را هر طور که خودشان بخواهند گزینشی منتشر می کنند و به او دروغ می بندند
و در آخر خودشان ، بعضی از اصولگرایان ، و بعضی از مردم ساده دل حرفهای به هم بافته شده را باور می کنند و قضاوت می کنند

و بر اساس همین قضاوت نادرست "شعار مرگ بر..." و "درود بر..." سر می دهند
Iran, Islamic Republic of
نه که خبرگزاریهای زنجیره ای اصلاح طلب از شدت صداقت نوربالا میزنند!!!

دروغ های بزرگ را همیشه نوچه ها و سرمایه های صهیونیستی اصلاح طلب گفته اند و بس!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
عزیزم برو نگاه کن ببین کی حرفای سلحشوری رو نشر داده اونوقت بیا افاضه بفرما.
آخه مجبورت ک نکردن نظر بدی بابا!
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکا و اسرائیل
ما هر چه از دوستان کژی و نادرستی ببینیم فقط مرگ بر آمریکا و اسرائیل می گوئیم چون آنها می خواهند بین ما و برادرانمان اختلاف افکنی کنند
شما هم از " مرگ بر آمریکا " گفتن ما نرنجید و با ما همراهی کنید
Iran, Islamic Republic of
کاملا حرف منطقی است چون حجاب یعنی پوشش قسمتهایی از بدن که تحریک کننده است پس اگر مانتو یا به قول ایشان چادر استین دار نظر فقهی را تامین کند ما نمی توانیم بی جهت سخت گیری کنیم الان مادر من ۸۰ساله است نمیتواند چادر را نگهدارد چند بار هم که چادر او افتاد اطرافیان کمکش کردند و توصیه کردیم مانتو بپوشد . من فکر می کنم عفاف ظاهری باید با عفاف باطنی همراه باشد بعضی خانم ها چادر می پوشند اما اداب ان را رعایت نمی کنند چه توجیهی برای مقبولیت رفتار انان میتوانیم داشته باشیم؟
Iran, Islamic Republic of
آخه کی سخت گیری کرده؟؟؟؟؟؟؟
خودتون یه چیزی بافتین!
الان دختران نوجوان هم چادرشان را انتخاب می کنند. انواع و اقسام چادر در بازار موجود است. برخی حتی چندین مدل را دارند و استفاده می کنند.
مانتو هم اشکال ندارد به شرط پوشیدگی. نه اینکه تنگ و چسبان و کوتاه باشد.
Iran, Islamic Republic of
خب مگه کسی به انتخاب نوع چادر گیر داده که این همه هیاهو را میندازین؟؟...
Iran, Islamic Republic of
عزیز دل چرا مغلطه میکنی کی گفته حتما باید از یک نوع خاص چادر استفاده کنید؟ یا اصلا کی کسایی را که مانتو مناسب میپوشند محکوم به خلاف شرع کرده؟ در ضمن کسی را (در این دنیا) نمیتوان بخاطر نداشتن عفاف باطنی مستوجت سختگیری یا عقوبت دانست! نهایت کار تازه اگر درست عمل شود در جامعه اسلامی انتظار رعایت حجاب حداقلی از طرف همه خانم های محترم میباشد. در ضمن برای مادر بزرگ های 80 ساله عزیز اگر معذب هستند مانتو هم واجب نیست با هر لباسی کا راحت بودند همان کافیه.
Iran, Islamic Republic of
...
مواظب باشیم اصلاح طلبی با مصلحت طلبی اشتباه نشود
Bulgaria
خوب خواهر من مشکل همینه که بعضی از این قماش به اصطلاح ,اصلاح طلبان قابل اعتماد نیستند وبه عبارتی هر چه ضد انقلاب.سلطنت طلب ومنافق و...در پشت سر اصلاح طلبان قایم شده وبا نام آنان بیشترین ضربه را به ایران اسلامی زده ومیزنند اما بخاطر مصلحت بعضی از سران آنها هیچگاه بشفافیت این آشغالها را از دور خود نراندند؟!...بصیرت یعنی همین که روشن باشی واز شما سو استفاده نشود.
سید
Iran, Islamic Republic of
سلام هی گفتیم چیزی نگیم این بنده خدا انگار ول کن نیست ولی قطعا مشکتاب جسمی ودیگر مشکلاتی رو که میگه به خاطره استفاده ازچادر داره دلیل اصلی به خاطر اضافه وزنه اونم خودش باید همت کنه بعد از کم کردن وزن متوجه میشه که مشکلاتش به دلیل استفاده کردن ازچادر نیست از وزن زیاده .شمام اینو بزارید عنوان بشه دفع بعد اگه بازم حرف بیهوده زد مطالبش و چاپ نکنید
Iran, Islamic Republic of
حرف‌هاي آن روز من سند تاريخي دفاع يك نماينده از مردم كشورش است كه با استدلال‌هاي شرعي و منطقي صحبت كرد.
میشود این سند های تاریخی را کنار بگذاری و به درد مردم تحت فشارهای اقتصادی و معیشتی کمکی کنی ؟!
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
ای بابا رها کنید بحث بی فایده را
اصلاحاتی یا اصولگرا
الان فقط درد مردم مهم است.
Iran, Islamic Republic of
هر چند مثبت زدم ولی خیلی فرق است بین اصولگراها که سعی دارند سیاست و درایت را در اظهارات رعایت کنند و اصلاحاتی ها...
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
بله فرق است دقیقا نکته این است که دارند وقت هدر می دهندمانباید بگذاریم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
راست میگه. یه منگل منافقی یه حرفی زده شکر خورده
Iran, Islamic Republic of
مثل تو........!!!
سجاد
برو بابا شما اصلاحاتی ها هر وقت اومدین سر کار بعدها معلوم شده که مارهای به ضرر منافع کشور در همه ی زمینه انجام دادید چون همه ی شما.......
Iran, Islamic Republic of
فكر كنم اين خانم حالش خوش نيست دل پري از جاي ديگه داره ...
Iran, Islamic Republic of
منم از تورم سر سام اور خونه ومسكن حالم خرابه خرابه
علی
Iran, Islamic Republic of
بیجاره کسانی که دم از جادر میزنند وبه تو انگ میزنند .فرزندانشان به والله اصلا جادری نیستند . ...
....
Iran, Islamic Republic of
این حرفها همان روشنفکری غربی است که خاتمی در
زمان اصلاحات مطرح کرد و جوانان را گول زد...÷
...
Iran, Islamic Republic of
یه شعار فقط این خانم...را شارژخواهدکرداونم اینه ؛ مرگ برخاتمی روشنفکرغرب زده وطن فروش
Iran, Islamic Republic of
من نفهمیدم. اون قسمت که گفتن طبق آیات قرآن و آموزه های دینی، منظورشون به کدوم حرف بوده؟
....
Iran, Islamic Republic of
آنقدر درت نفوذ کرده اند....
خانم سلحشوری ؟
Iran, Islamic Republic of
فتنه که میگن یعنی همین
یعنی خانمی با مقنعه و چادر بیاد و بگه چادر خوب نیست. ...!!!
Iran, Islamic Republic of
این بابا ماموره و معزور،
Iran, Islamic Republic of

...
جانم فدای رهبرم
مسئولان لحظه لحظه های مسئولیتشان را باید در محضر خدا پاسخ بدهند. تریبون مجلس که باید بلندگوی دردهای مردم باشد اسباب بازی خاله بازی هایشان شده یکی از پدرش با حقوق نجومی برسر سفره انقلاب دفاع می کند آن یکی برجام نافرجام را فریاد میکند و این یکی دردهایش را به پای مظلومیت و پاکی چادرش میگذارد وااای بر شما نماینده های آخر زمان...!
Iran, Islamic Republic of
شما که نمی تونی راجع به یک امر بسیار مهم صحبت کنی دیگه حرفی نزن که مجبور شی لاپوشانی کنی
Romania
...
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اي كاش اين خانم به جاي اين همه خودنمايي و شيپورچي شدن يك سري افراد سود جو چهارتا كاردرست در مجلس انجام مي داد و از حقوق قانوني خانم ها دفاع مي كرد ....!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چادر وسیله کذشتن از فیلتر شورای نگهبانه اگر جرات داره برداره و کاندید بشه البته اگر درست رفتار می کرد شاید می شد اما ظاهرا امیدی زبه انتخاب مجدد ندارد به همین دلیل این رفتارها را دارد!!!!!
Iran, Islamic Republic of
چه جالب نماینده بخشی از مردم که تازه انها هم شاید قبولش نداشته باشند از طرف همه صحبت می کنه . اصلاح طلبی با طعم ...!!!!
Iran, Islamic Republic of
اینان با پوشیدن چادر می ایند و از طریق رای گیریها و اعتماد مردم وارد مجلس یا پستهای دولتی بالا می شوند بعد ... ""با این پوشش به اینجا رسیدی """!!
علی
Iran, Islamic Republic of
چه شود این مملکت...؟!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
این خانم محترمه مدتی پس از شروع به کار نمایندگی در مصاحبه ای در یکی از شبکه های خبری صراحتا گفت دیگر نماینده نخواهد شد ولی گویا با این حواشی دنبال جمع آوری آرای خاموش و مسئله داره
این افکار پوسیده و ماکیاولیه که مثل خوره به جون مردم نجیب ایران افتاده
این خانم بهتره در مورد حرمت نونی که از این راه عایدش میشه بیشتر تفکر کنه
تقسیم کار برای عملیات روانی (پرت کردن حواس مردم)
Iran, Islamic Republic of
می خوای حواس ما رو پرت کنید؟!؟؟!
عملیات روانی راه انداختید؟!؟
دوباره دارید کدوم توافقنامه خفت بار و آسیب را رو تصویب می کنید؟!؟
خوب با هم تقسیم کار کردید.
ابتکار هم شروع کرده مواظب باش عقب نمونی!!!
قصه ورزشگاه تموم شده حالا چادر شده سوژه شما؟؟!
با این کارها حواس مردم از وضع فاجعه اقتصادی، بیکاری بالا، رکود، تعطیلی کارخانه ها، وضع داغون در شورا و شهرداری تهران پرت نمیشه!!!
مردم دیگه دست شماها رو خودند حواسشون جمع تر شده
حسين
Iran, Islamic Republic of
اينم از دوره خاتمي ارث برده . براي مطرح كردن خودش به يه چيزي كه مردم حساسند مثل حجاب توهين كرده تا شناخته بشه و راي خانماي بدحجاب رو جمع كنه.
Iran, Islamic Republic of
اگر واقعا گفته اند قبلا از چادر بی آستین استفاده می کرده و الان از چادر ملی(با آستین) استفاده می نماید این حرف نیاز به گفتن نداشت.کسی چادر ملی را از چادر سایر خانم ها جدا نکرده است.اصراری بر به چالش کشیدن بیشتر خانم سلحشوری ندارم اما بدانند که باید بهتر و دقیق حرف زد.ضمنا خانم هایی که به درستی از روپوش استفاده کنند هم حجاب دارند.هر کسی می داند که پوشش او کافی است یا خیر اما چادر حجاب کامل بوده،هست و خواهد بود.
رضا
Iran, Islamic Republic of
آخه کی به این خانم رای داد که نماینده مجلس بشه!؟
Iran, Islamic Republic of
حالا متوجه شدیم سلحشوری کیه یه حاج خانم با جملات طنز و بامزه انشاءالله سالم و سلامت باشید فقط سعی کنید باعث خنده دیگران نشید .
Iran, Islamic Republic of
....
متهم درجه اول
Iran, Islamic Republic of
چرا این جماعت هر حرفی می زنن یه چیزی از توش در میاد
چیزی که درآمد بلافاصله برای اصلاحش زیر نویس میدن
و به جای عذرخواهی طلبکار شده ما متهم به بد فهمی میشیم؟
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
... خانم سلحشوری آدم اگه یه حرفی رو میزنه باید اینقدر شجاعت داشته باشه که روی حرفش وایسه ... اینکه شما یه حرفی رو میزنی بعد سریع میای حرفتو پس میگیری یعنی چی؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
کجای قرآن توصیه چادر ملی شده که ایشان حرفشان را مستند به قرآن می نامند؟!
سید رضا
Iran, Islamic Republic of

.... سرکار خانم ؛ تو حجاب اسلامی داشته باش ، هر مدلی که می خواد باشه ! فقط حجاب اسلامی باشه ! این که این همه بوق و کرنا نداره !!
Iran, Islamic Republic of
...
Seyed
Iran, Islamic Republic of
....
این همه ساله خانومای ایرانی چادر سرمیکنن هیچ کدوم ارتروز نگرفتن شما مشکل زمینه ای داشتین .بعدشم گذاشتی کنار خب بزار چرا انقدر شلوغش میکنین .نکنه میخواین مردم وبه جون هم بندازین
امىرى
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...