جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

جلیقه زردهای بازداشت شده، محاکمه می‌شوند

دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب: 656361
یک شبکه تلویزیونی فرانسوی اعلام کرد که 139 نفر از کسانی که روز شنبه در پاریس دستگیر شدند، محاکمه می‌شوند.
جلیقه زردهای بازداشت شده، محاکمه می‌شوند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، در مجموع 139 نفر از افرادی که در پی ناآرامی‌های اخیر «جلیقه زردها» در پی ناآرامی‌های روز شنبه در پاریس  دستگیر شده‌اند، محاکمه می‌شوند.شبکه تلویزیونی BFMTV  همچنین اعلام کرد که دادستان بازداشت 111 نفر را هم تمدید کرده است.

روز شنبه در اعتراض به افزایش مالیات‌ها و هزینه‌های زندگی، پاریس بار دیگر عرصه تظاهرات بود. معترضان موسوم به «جلیقه زردها» ضمن به آتش کشیدن خودروها، شکستن پنجره‌ها و با پرتاب سنگ با نیروهای پلیس درگیر شدند و پلیس پاریس هم در مقابل با استفاده از گاز اشک آور و ماشین آب پاش تلاش کرد تا جمعیت را متفرق کند. شماری از خیابان‌ها و تعدادی از ایستگاه‌های مترو مسدود شدند.

پلیس فرانسه دیروز یکشنبه اعلام کرد که در جریان ناآرامی‌ها در پاریس 133 نفر زخمی و 412 تن هم دستگیر شدند. 23 نفر از زخمی‌ها، نیروی پلیس بودند.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور  فرانسه روز یک شنبه یک نشست اضظراری با اعضای کابینه خود تشکیل داد و بعد از این نشست طی بیانیه‌ای اعلام کرد که از وزیر کشور خواسته است که نیروهای امنیتی فرانسه را برای اعتراضات احتمالی بیشتر ساماندهی کند و به نخست وزیر کابینه نیز دستور داده ترتیبات مذاکره با رهبران و نمایندگان معترضان را فراهم کند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *