کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صحن فاطمه زهرا(س) مفروش می‌شود

12 آذر 1397 ساعت 12:00

گروه استان‌ها ـ مسئول ستاد عتبات عالیات در کاشان از مفروش شدن صحن فاطمه زهرا(س) به دست بافندگان کاشانی خبر داد.


به گزارش جهان نیوز، ستاد عتبات عالیات با هدف بازسازی حرم  اهل بیت (ع) در سال  1383 به دستور مقام معظم رهبری  تشکیل شد و از آن زمان   برای جمع آوری نذورات سامان دهی شده  زیر نظر ستاد کمک های مردمی  دریافت و  دست به کارگرفتند.

درباره بافت فرشها و این کارگاه توضیح دهید؟
 -کارگاه فاطمیه و  13 رجب  با هدف بافت فرش‌های صحن فاطمه زهرا (س) در نجف اشرف  توسط خیر ارجمند  احمد علی اخباری بنا و در این کارگاه 13 فرش در حال بافت است؛ که خیر با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ارتقا وضع معیشتی خانواده های شهیدان مدافع حرم ، از آنها در خصوص بافت فرش  دعوت کرده تا  با حمایت بیشتری از این عزیزان  همزمان دو جانبه به سخنان رهبر عمل کند.

این فرشها چند متری و  برای کدام حرم بافته می شود؟
-فرشها برای صحن جدیدی به نام  حضرت فاطمه زهرا(س) در  نجف اشرف که به زودی  ابنیه آن کامل می شود نیت شده است ، متراژ این فرشها بر اساس  اندازه ستون تا ستون صحن  14 متری است که حدود 150 تخته فرش نیاز این صحن در دست بافت در شهرهای کاشان و آران و بیدگل است.

هزینه هر فرش چه مقدار برآورد شده است؟
- فرشها با ویژگی نوع نخ و طراحی بسیار عالی افزون بر  200 میلیون ریال  هزینه  برده است ؛ که تا کنون 130 تخته از آنها توسط بانی در حال اجرا و تا کنون 12 عدد از آنها بافته شده  این فرشها تماما با رنگ و طرح یکنواخت است.

بافنده های فرش دستمزدی هم میگیرند ؟ 
- بافنده ها دو نوع هستند برخی تبرعا و بدون هیچ انتظاری این فرش ها را می بافند و بعضی دیگر دستمزد میگیرن برای امرار معاش که ما  هم حمایتهایی از بافنده ها داریم و گاها توسط بانی به زیارت عتبات  مشرف می شوند.

حرف آخر؟
-خوشبختانه مردم ایران در همه حال در صحنه حضور دارند و در زمان  سازندگی ها از جمله عتبات عالیات  ، مدارس، مسکن محرومان  همیشه و  همه جا با حضور پررنگ خود  دوستی اهل بیت ، ولایتمداری و نوع دوستی را ثابت کردند امیدواریم مسؤلین قدر این مردم فهیم را  دانسته و در راستای  خدمت به آنها گام بردارند ستاد عتبات عالیات نیز با خط مشی دادن به افراد نیکوکار در ساخت و بازسازی حرم عتبات عالیات گام برداشته و خدمت به اهل بیت(ع) را وظیفه خود می داند.

نوع فعالیت ستاد در استان و  عملکردی که در این چند سال داشته  چه بوده است؟
ستاد عتبات عالیات از  سال 1382  با توجه به بمب‌گذاری داعش در  سامرا کار خود را شروع کرد البته با ان جی یو های خود جوش تا اینکه  در سال 83 به فرمان مقام معظم رهبری ستاد قدس موظف به باز سازی عتبات عالیات و  سامان دهی نیروهای مردم نهاد شد و به طور رسمی کار ستاد در سازندگی حرمین شرفین سامرا ، کاظمین و کربلا  شروع شد.

از آن زمان  ساخت و سازها در این اماکن متبرکه شروع شد ، در بحث ابنیه  ماهانه 25 نفر برای عمران به این اماکن اعزام میشوند و متبرعا  در آبادانی تلاش دارند و  همچنین در مفروش کردن  این اماکن متبرکه  بافنده های ایرانی  دست به کار شده و با هنر نمایی خود در فرش کردن  عتبات عالیات خدمت می کنند.

منبع:تسنیم


کد مطلب: 656274

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/656274/صحن-فاطمه-زهرا-س-مفروش-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com