کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو شورای مرکزی کارگزاران:

اگر وزاری دولت را خاتمی انتخاب می‌کرد وضع بدتر بود

12 آذر 1397 ساعت 11:10

طی چند هفته گذشته برخی رسانه ها و شخصیت های اصلاح طلب از خاتمی علنا انتقاداتی را بیان کرده اند.


گروه سیاسی جهان نیوز: طی چند هفته گذشته برخی رسانه ها و شخصیت های اصلاح طلب از خاتمی علنا انتقاداتی را بیان کرده اند. سایت اصلاح طلب انتخاب چندی قبل طی گزارشی شرایط این روزهای اصلاح طلبان را محصول تصمیمات غلط رئیس دولت اصلاحات دانست.

همچنین چندی  قبل نیز پسر کروبی طی گفتگوی خواستار روشن شدن نقش خاتمی در شکست اصلاح طلبان در انتخابات 84 ریاست جمهوری شده بود.

حسین کروبی در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب اعتماد گفته بود: بايد مشخص شود كه عملكرد آقاي كروبي منجر به روي كار آمدن احمدي‌نژاد شد يا عملكرد آقاي خاتمي؟ چه ايرادي دارد كه مشخص شود كدام يك از اين دو بزرگوار باعث رييس‌جمهور شدن احمدي‌نژاد شدند.

این درحالیست که کرباسچی نیز طی گفتگویی گفته است: به هرحال امروز خیلی از دوستان جناح چپ به اشتباهات آن روزهای خود اذعان کرده‌اند. آخرین آنها، مصاحبه آقای محمدرضا خاتمی است. سال 84 دو جنبه وجود داشت که ما را در چاله انداخت؛ یکی حالتی بود که پس از پیروزی‌های سال‌های ابتدایی اصلاحات داشتیم؛ در شورای دوم نیز برخی از نیروهای چپ به‌گونه‌ای به پیروزی و محبوبیت خودشان اطمینان داشتند که بیش از واقعیتی بود که وجود داشت. اما باید این علایم را زمانی که در راس دولت بودند، می‌دیدند.

اگر وزاری دولت را خاتمی انتخاب می‌کرد وضع بدتر از الان بود
در همین حال، محمد عطریانفر طی گفتگویی نکته جالب توجهی را بیان کرده است: اگر در سال92 اصلاح‌طلبان با احتياط از آقای روحانی حمایت کردند در سال96 به دلیل عملکرد قابل قبول آقای روحانی در دولت یازدهم هیچ تردیدی در این زمینه نداشتند و همه سرمایه خود را در اختیار آقای روحانی قرار دادند. نباید به دلیل اینکه مثلا آقای روحانی فلان فرد را در دولت به کار نگرفته علیه دولت و‌ی هجمه و تضعيف راه بيفتد. نباید به دلیل اینکه مثلا آقای روحانی فلان فرد را در دولت به کار نگرفته علیه دولت و‌ی هجمه و تضعيف راه بيفتد. به نظر من این بزرگترین جفایی است که درحق دولت آقای روحانی وارد می‌شود. اصلاح‌طلبان بیش از آنکه به توقعات خود توجه و تاكيد کنند باید به نتیجه و عملکرد خود نگاه کنند. اگر در سال96 آقای روحانی خدمت رئیس دولت اصلاحات می‌رسید و با مشورت ایشان ولو همه اعضای کابینه را انتخاب می‌کرد باز هم اقتضائات فعل‌ی به همین شکل بود. چه بسا از شرایط امروز نیز بدتر بود.

وی همچنین تصریح کرده است: جوانان اصلاح‌طلب با کودتای سفید و آرام مناسبات قدرت را در جریان اصلاحات ارتقا و تغییر دهند و کار را از دست بزرگ‌ترها بگیرند.


کد مطلب: 656245

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/656245/اگر-وزاری-دولت-خاتمی-انتخاب-می-کرد-وضع-بدتر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com