جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱۶
عضو شورای مرکزی کارگزاران:

اگر وزاری دولت را خاتمی انتخاب می‌کرد وضع بدتر از الان بود

دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 656245
طی چند هفته گذشته برخی رسانه ها و شخصیت های اصلاح طلب از خاتمی علنا انتقاداتی را بیان کرده اند.
اگر وزاری دولت را خاتمی انتخاب می‌کرد وضع بدتر بود
گروه سیاسی جهان نيوز: طی چند هفته گذشته برخی رسانه ها و شخصیت های اصلاح طلب از خاتمی علنا انتقاداتی را بیان کرده اند. سایت اصلاح طلب انتخاب چندی قبل طی گزارشی شرایط این روزهای اصلاح طلبان را محصول تصمیمات غلط رئیس دولت اصلاحات دانست.

همچنین چندی  قبل نیز پسر کروبی طی گفتگوی خواستار روشن شدن نقش خاتمی در شکست اصلاح طلبان در انتخابات 84 ریاست جمهوری شده بود.

حسین کروبی در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب اعتماد گفته بود: بايد مشخص شود كه عملكرد آقاي كروبي منجر به روي كار آمدن احمدي‌نژاد شد يا عملكرد آقاي خاتمي؟ چه ايرادي دارد كه مشخص شود كدام يك از اين دو بزرگوار باعث رييس‌جمهور شدن احمدي‌نژاد شدند.

این درحالیست که کرباسچی نیز طی گفتگویی گفته است: به هرحال امروز خیلی از دوستان جناح چپ به اشتباهات آن روزهای خود اذعان کرده‌اند. آخرین آنها، مصاحبه آقای محمدرضا خاتمی است. سال 84 دو جنبه وجود داشت که ما را در چاله انداخت؛ یکی حالتی بود که پس از پیروزی‌های سال‌های ابتدایی اصلاحات داشتیم؛ در شورای دوم نیز برخی از نیروهای چپ به‌گونه‌ای به پیروزی و محبوبیت خودشان اطمینان داشتند که بیش از واقعیتی بود که وجود داشت. اما باید این علایم را زمانی که در راس دولت بودند، می‌دیدند.

اگر وزاری دولت را خاتمی انتخاب می‌کرد وضع بدتر از الان بود
در همین حال، محمد عطریانفر طی گفتگویی نکته جالب توجهی را بیان کرده است: اگر در سال92 اصلاح‌طلبان با احتياط از آقای روحانی حمایت کردند در سال96 به دلیل عملکرد قابل قبول آقای روحانی در دولت یازدهم هیچ تردیدی در این زمینه نداشتند و همه سرمایه خود را در اختیار آقای روحانی قرار دادند. نباید به دلیل اینکه مثلا آقای روحانی فلان فرد را در دولت به کار نگرفته علیه دولت و‌ی هجمه و تضعيف راه بيفتد. نباید به دلیل اینکه مثلا آقای روحانی فلان فرد را در دولت به کار نگرفته علیه دولت و‌ی هجمه و تضعيف راه بيفتد. به نظر من این بزرگترین جفایی است که درحق دولت آقای روحانی وارد می‌شود. اصلاح‌طلبان بیش از آنکه به توقعات خود توجه و تاكيد کنند باید به نتیجه و عملکرد خود نگاه کنند. اگر در سال96 آقای روحانی خدمت رئیس دولت اصلاحات می‌رسید و با مشورت ایشان ولو همه اعضای کابینه را انتخاب می‌کرد باز هم اقتضائات فعل‌ی به همین شکل بود. چه بسا از شرایط امروز نیز بدتر بود.

وی همچنین تصریح کرده است: جوانان اصلاح‌طلب با کودتای سفید و آرام مناسبات قدرت را در جریان اصلاحات ارتقا و تغییر دهند و کار را از دست بزرگ‌ترها بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اكثر وزرا و روساي سازمانها و ادارات عوامل نيابتي خاتمي هستند
Iran, Islamic Republic of
روح خاتمي در كالبد انها جاري و ساريست
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان و کارگزارانی ها توان اداره امور جاری کشور را ندارند و سرو ته یک کرباسند.
سعید110
Iran, Islamic Republic of
همه سر و ته هشون ما حصل همون تکرار می کنم هستند.
Iran, Islamic Republic of
من صداي خرد شدن استخوانهاي كار گزاران و اصلاح طلبان زير بار ندانم كاري خود مي شنوم
سامان
Iran, Islamic Republic of
آفرین خیلی خوب اومدی
رامین
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین دستاورد خاتمی روی کار آوردن روحانی بود که همه جانبه حمایتش کرد چرا انقد یاوه سرائی میکنند
سرور
Iran, Islamic Republic of
وی گفته است " اگر در سال96 آقای روحانی ... باز هم اقتضائات فعلی به همین شکل بود."
البته بنظر میرسد منظور وی افتضاحات فعلی بوده است.
United Kingdom
موسوی هم بود همین بود
Iran, Islamic Republic of
قبول نداريد مريضيد ؟! و نياز به معالجه داريد ؟! تيتر خبر را از كجاتون درآورديد ؟! كجا گفته اگر همه وزرا را خاتمى انتخاب ميكرد ؟!...!!!
کاربر محترم با تشکر مطلب را دقیقتر بخوانید متوجه درستی تیتر خواهید شد . جهان نیوز
رضا
Iran, Islamic Republic of
جهان نيوز عزيز ! اولاً تشكر از انتشار مطلب من و عدم سانسور و تحريف. ثانياً : منظور شما پاراگراف آخر مقاله است ، منهم با ملاحظه چند باره همين پاراگراف اين سؤال را از شما پرسيدم ، نگاه كنيد به متن مرجع ضمير روحانيه نه خاتمى ميگه اگر همهه وزرا با مشورت خاتمى انتخاي ميشدند نه اين كه همه وزرا را خاتمى انتخاب ميكرد ! قبول كنيد در بعضى از موارد از صراط مستقيم خارج ميشيد ! باور كنيد سياست اونقدرها هم ارزش نداره كه انسان اخلاقيات و … را زير پاش بذاره. بازهم ممنون از پاسخ به سؤال من و اجساس مسؤليت تون .
Iran, Islamic Republic of
خودشو نارحت نكن دست پنهان خاتمي است
Iran, Islamic Republic of
خاتمی درقلب هفتاد میلیون نفر است
خخخخ.
Iran, Islamic Republic of
آره در خواب !
احمد
Iran, Islamic Republic of
نگران نباش باحجامت برطرف میشه !
Iran, Islamic Republic of
دقیقا نظرش درسته