کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عباس میرزایی: برای اکران مناسب فیلم باید باج داد

12 آذر 1397 ساعت 10:58

کارگردان فیلم انزوا گفت: سیستم اکران در سینمای امروز کاملا با سیستم تولید فرق می‌کند و در این بخش شرایط بر اساس دوستی و رابطه چیده می‌شود. کلا ۲۹ دفتر پخش وجود دارد که ۷ دفتر فعالیت دارند و ۴ دفتر کل ماجرا را در دست دارند.


به گزارش جهان نیوز، مرتضی‌علی عباس‌میرزایی کارگردان فیلم انزوا درخصوص وضعیت اکران در سینمای ایران گفت: سیستم اکران در سینمای امروز کاملا با سیستم تولید فرق می‌کند و در این بخش شرایط بر اساس دوستی و رابطه چیده می‌شود. کلا ۲۹ دفتر پخش وجود دارد که ۷ دفتر فعالیت دارند و ۴ دفتر کل ماجرا را در دست دارند.

این کارگردان جوان با گلایه از وضعیت دفاتر پخش تصریح کرد: شرایط به سمت و سویی رفته که نمی‌دانم باید از چه کلماتی برای شرح آن استفاده کرد، اما در همین حد که بدانید من حاضر نیستم برای اکران فیلم به هر کسی باج بدهم. فیلم خوب ساختیم و مردم فیلم را دوست داشتند، اما این‌ها طوری رفتند می‌کنند که تا باج ندهی و به روابط اشتباه آلوده نشوی نمی‌توانید فیلمتان را اکران کنید.

عباس میرزایی با اشاره به مشکلات بوجود آمده در اکران فیلم اول خود تاکید کرد: متاسفانه انگار نمی‌شود از راه درست فیلم را در زمان مورد نظر اکران کنید و برای اکران باید به یکسری لابی بازی و قواعد عجیب تن دهید که در شأن فیلم و گروه تولید نیست.

وی در همین راستا ادامه داد: متاسفانه سیستم پر از ایراد و اشکال است و هیچ نظارتی هم بر این سیستم نمی‌شود و وضعیت هر روز بدتر می‌شود. در این وضع همه دستشان با هم در یک کاسه بوده و از هر رابطه‌ای استفاده می‌کنند تو اگر این روابط را نداشته باشی باید مادام که جان دارید مجبور به دویدن هستید.

اکران در سینمای امروز براساس دوستی و رابطه است/برای اکران مناسب فیلم باید باج داد///////////////////////دوشنبه

کارگردان سینمای ایران با تاکید بر روند اشتباه انتخاب آثار برای اکران اذعان کرد: من مخالف جدی سیستم پخش حال حاضر سینمای ایران هستم، زیرا با این وضع تمام انگیزه و شور کارگردانان جوان از بین می‌رود.

عباس میرزایی فعالیت در چنین وضعیتی را مجاهدت دانست و خاطر نشان کرد: این‌ها و سیستم لابی بازی حال حاضر من را به هیچ وجه از راهی که در پیش دارم دور نخواهد کرد و امیدوارم در آینده‌ای نزدیک، دیگر شاهد اینگونه رفتار‌های غیر فرهنگی نباشیم.

منبع:میزان


کد مطلب: 656241

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/656241/عباس-میرزایی-اکران-مناسب-فیلم-باید-باج

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com