سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۲

آفتاب یزد: دولت روحانی «رحم اجاره‌ای»است

يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۶
کد مطلب: 656126
اصلاح‌طلبان که سرمایه اجتماعی خود را به دلیل هم پالگی با دولت روحانی و مشکلات اقتصادی اخیر، مثل برف در حال آب شدن می‌بینند، بیشتر از رقبای خود، ساز انتخابات را کوک کرده‌اند.
آفتاب یزد: دولت روحانی «رحم اجاره‌ای»است
به گزارش جهان نيوز، هرچه رو به جلو می‌رویم و به نیمه دوم سال نزدیک می‌شویم، زمزمه‌های زودهنگام انتخاباتی، بیشتر از قبل به گوش می‌رسد. در این میان، اصلاح‌طلبان که سرمایه اجتماعی خود را به دلیل هم‌پیالگی با دولت روحانی و مشکلات اقتصادی اخیر، مثل برف در حال آب شدن می‌بینند، بیشتر از رقبای خود، ساز انتخابات را کوک کرده‌اند.

آن‌ها نیک می‌دانند مادامی که عنوان شریک سیاسی دولت را یدک می‌کشند، نمی‌توانند در قامت مدعی و آلترناتیو دولت موجود در عرصه انتخابات مجلس ۹۸ و ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، عرض اندام کنند. از این رو، علی‌رغم اینکه نشست حسن روحانی با برخی چهره‌های مطرح اصلاح‌طلب، در ترمیم شکاف ایجاد شده بین اصلاح‌طلبان و دولت کمک کرد، امّا گویا عزم این طیف سیاسی برای جدایی از دولت روحانی جدّی است.

در همین راستا، روزنامه آفتاب یزد، طی گزارشی که به بررسی فضای سیاسی کشور پرداخته است، ضمن انتقاد از رفتار کج‌دار و مریز دولت، با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ می‌نویسد: «مجموعه‌ای از دلایل از جمله تغییرات اتفاق افتاده در افکار عمومی، اقتصاد و افزایش مطالبات اجتماعی باعث شده است تا نتوان در ۱۴۰۰ قاطبه رأی دهندگان را راضی کرد که با درک شرایط، به یک رحم اجاره‌ای دیگر رأی دهند و به زور تکرار، از یک اصول‌گرا یک روحانی دیگر ساخت و به آنان فروخت.»

روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد در ادامه، عارف را بهترین و قابل اتکاءترین گزینه برای اصلاح‌طلبان در ۱۴۰۰ معرفی می‌کند.

به نظر می‌رسد آنچه این روزها مورد غفلت رسانه‌های جریان اصلاحات قرار گرفته، عبور بدون هزینه از دولت روحانی است و کاملاً آرام و بی‌سر و صدا در حال جاسازی خود از دولت هستند؛ امری که بعید است مورد پسند افکار عمومی قرار بگیرد. آیا اصلاح‌طلبان می‌توانند بدون پاسخگویی در قبال عملکرد دولت روحانی، خود را رقیبی جدی در دو انتخابات پیش رو مطرح کنند؟

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
امروز اصلاح طلبان در بدترین شرایط معیشتی سیاسی هستند. بهتر است ببینیم شما تا انتخابات زنده هستید تا محلی از بحث داشته باشید؟! وضع اسف بار امروز کشور به شما ارتباط معنی دار دارد.
Iran, Islamic Republic of
دست پشت پرده خاتمي است اكثر وزرا و مديران عامل و روساي ادارات بعنوان عوامل نيابتي خاتمي سمت و سو دارند