پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
۲۹
یادداشت صفارهرندی درباره کمک آیت‌الله منتظری به منافقین

این لکه به دامن مرجعیت نمی‌چسبد

يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب: 656088
حسین صفارهرندی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقل قول یکی از اعضای دفتر آیت‌الله منتظری درباره کمک‌های او به خانواده‌های منافقین و بهائیان واکنش نشان داده است.
این لکه به دامن مرجعیت نمی‌چسبد
به گزارش جهان نيوز، متن کامل یادداشت حسین صفارهرندی که به صورت اختصاصی و با عنوان "این لکه به دامن مرجعیت نمی‌چسبد" در اختیار تسنیم قرار داده به شرح ذیل است:

براساس گزارش‌های انتشار یافته در رسانه‌ها، آقای مجتبی لطفی، یکی از اعضای دفتر مرحوم آیت‌الله منتظری -که از او به عنوان مسئول اطلاع‌رسانی آن دفتر یاد می‌شود- اخیراً طی مناظره‌ای گفته است "مرحوم آقای منتظری قبل و بعد از انقلاب به خانواده‌های زندانیان اعم از مسلمان، بهایی، توده‌ای و منافقین کمک مالی می‌کرد".

از سیاق سایر مطالب بیان شده از سوی این مرید آقای منتظری، روشن است که وی این ادعا را در مقام تمجید از احساسات انسانی مخدوم خود بیان کرده و قاعدتاً قصد ضربه زدن به باقی‌مانده اعتبار مخدوش شده مرحوم منتظری را نداشته است، چه اینکه در سال‌های اخیر، بارها در قامت وکیل مدافع بی‌چون‌وچرا و مروّج دیدگاه‌های او ظاهر شده است.

اکنون دست آقای منتظری از دنیا کوتاه است و او عاجز از اینکه چنین ادعاهایی را تکذیب کند و یا احیاناً با قبول انتساب آن به خود در مقام توجیه این اقدام برآید. اما آیا سکوت در قبال چنین ادعا و شبهات مترتّب بر آن جایز است؟ آیا این شبهه که چگونه می‌شود سهم مبارک امام زمان(عج) را تقدیم کسانی کرد که به جنگ مستقیم امام زمان برخاسته‌اند (بهایی‌ها و دیگر دشمنان خدا) نباید پاسخ درخوری، آن هم از سوی متولیان و بزرگان ساحت دین پیدا کند؟

از آنجا که محکومان فرقه ضالّه بهائیت و خانواده‌هایشان مستقیماً تحت‌الحمایه شبکه جهانی این فرقه استعماری و اسرائیلی قرار دارند، نگرانی درباره سرنوشت‌ خانواده‌های ایشان بی‌مورد و نشانه ساده‌لوحی است، همچنان که این نگرانی در خصوص خانواده منافقین به دلیل اقدامات سازمانی تشکیلات نفاق، بیجاست و تازه اگر مسئولیتی هم متوجه جایی باشد، مربوط به نهادهای مسئول حکومتی است و نه دستگاه مرجعیت.

از آنجا که مرحوم منتظری در مقام یک مجتهد و تکیه‌زده بر جایگاه مرجعیت دینی، به گفت نزدیکانش، مرتکب چنین اقدامی در یک دوره مستمر و طولانی می‌شده است، اکنون ساحت پاک مرجعیت شیعه را در مظانّ این اتهام قرار داده که نستجیربالله می‌توان سهم امام را علیه امام و علیه خدا به کار گرفت! بنابراین با خاکساری و تواضع به مقام شامخ مراجع عظام تقلید، و استجازه از ناحیه آن بزرگان، باید به مردم مسلمان و دارای غیرت دینی و انقلابی اطمینان داد که هیچ یک از سکانداران واقعی فقاهت و اجتهاد، قبول ندارند که می‌توان سهم مبارک امام زمان(عج) را برای پشتیبانی و تقویت جبهه کفر و انحراف هزینه کرد بلکه آنچه را مردم مومن برای یاری و تحکیم دین خدا و رونق حوزه‌های علمیه می‌پردازند در مسیر تنویر افکار و مبارزه با دشمنان خدا و منحرفان از مسیر نورانی امام عصر(عج) هزینه می‌شود.

در پایان با یادآوری جمله‌ای از حضرت امام خطاب به آقای منتظری در نامه معروف 68.01.06 که برای اصلاح مسیر به اعوجاج رفته شاگرد خود او را از خطای بزرگ حمایت از منحرفان برحذر داشتند، به ساحت آن حکیم الهی -روح خدا- عرض ادب می‌کنیم: "سعی کنید افراد بیت خود را عوض کنید تا سهم مبارک امام، بر حلقوم منافقین و گروه مهدی هاشمی و لیبرال‌ها نریزد."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سلام: بعضی جاها سکوت بهترین واکنش است.
Iran, Islamic Republic of
سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن
Iran, Islamic Republic of
...
علیکمال
حرف درستی است!
البته این لکه ها به دامن مرجعیت اصیل نمی‌چسبد نه هر مدعی مرجعیتی!
Iran, Islamic Republic of
تو خوبی!
Iran, Islamic Republic of
نزد شما مرجعیت اصیل همان مرجعیت اصول گرا نیست احیانا؟!
Iran, Islamic Republic of
بزرگوار مرجعیت اصیل از نظر شما چه ویژگیهایی داره?
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
...
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر محترم با تشکر نظریه شما طولانی است اگر شما خود را در قبال ایشان مسئول می دانید برابر قانون رسانه ها در خواست درج را از مدیر مسئول نمایید تا اقدام گردد.جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
1- متن من در قبال متن هایی که قبلاً در موضوعات مختلف نوشته و شما زحمت درج آن را کشیدید خیلی هم طولانی نیست. دلیل عدم درجتان حتماً این نیست.
2- من نمی دانم چگونه از مدیر مسئول این درخواست را بکنم لطفاً شما ترتیب این کار را بدهید.
ان شاءالله خداوند امور همۀ ما را اصلاح فرماید.
Iran, Islamic Republic of
اى نامسلمان جهان نيوز ! چرا حرف حق رو منتشر نكردى ؟! ميدونم هميشه با حرف حق مشكل داريد امان از لقمه ! امان از لقمه !
Iran, Islamic Republic of
مگه ایرادی داره
به منافقین که کمک نکرده
به خانواده های زندانیان کمک کرده
منافقین خودشون مشکل داشتند و مستوجب زندان شدند این آقا هم برای جلوگیری از برخی مشکلات به خانواده های أنها کمک می‌کرده
اینکه بد نیست
Romania
واقعا این نسل های جدید چقدر بی خبرند. خدا رحم کند.
Iran, Islamic Republic of
...
Romania
حضرت امام عدالت آقای منتظری را نفی کردند. اگر کسی نامه نهایی حضرت امام راحل (رض) را بخواند متوجه می شود امام دیگر برای ایشان صلاحیتی قائل نشده اند. لذا بنده نمی دانم چطور می شود ایشان را مرجع تقلید دانست!!! البته با این منطق حتما شریعتمداری هم که حکم قتل امام را داده بود فردی عادل و مرجع تقلید بود! البته کسانی که بر طبل آقای منتظری می کوبند نه از حب ایشان است بلکه از بغض علیست و اهل نظر و بصیرت کاملا متوجه هستند. این مطلب امام به آقای منتظری بسیار هولناک است و حرف امام است و نه فردی عادی که از جمله فرمودند که شما خیانت کردی و در قعر جهنم خواهی سوخت. بخوانید:نامه‌‏ها و سخنرانی‌های منافقین که به وسیلۀ شما از رسانه‌‏های گروهی به مردم می‏‌رسید؛ ضربات سنگینی بر اسلام و انقلاب زد و موجب خیانتی بزرگ به سربازان گمنام امام زمان ـ روحی له الفداء ـ و خون‌های پاک شهدای اسلام و انقلاب گردید؛ برای اینکه در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند.
همه می دانند که ایشان نه از مسیر غلطش برگشت و نه تنها به اشتباهش اعتراف نکرد بلکه بر طغیان خود بیش تر افزود. خداوند عاقبت همه را ختم بخیر کند.
Iran, Islamic Republic of
باسلام
1- به هرحال ما متوجه نشدیم ملاک برخورد با فقیه عالیقدر حضرت آیت الله العظمی منتظری (رضوان الله تعالی علیه) نامه 6 فروردین ماه امام خمینی (رحمةالله علیه) است یا 8 فروردین؟
2- چگونه است امام در نامه 1/6 می نویسند تو در قعر جهنّمی بعد در نامه 1/8 می نویسند: «همه می‏‌دانند که شما حاصل عمر من بوده‌‏اید؛ و من به شما شدیداً علاقه‏‌مندم» و «جنابعالی ان شاءاللّه‏ با درس و بحث خود حوزه و نظام را گرمی می‏بخشید»؟
3- آدم با انصاف مرحوم آیت الله العظمی شریعتمداری (ره) کجا حکم به قتل امام داد؟
والسّلام علی من اتّبع الهدی
Romania
اولا حکم امام در مورد ایشان که معلوم است و افراد...دنبال بهانه اند. در نامه دوم هم امام فرمودند برو درست را در راستای حفظ نظام و ولی فقیه بده نگفتند مرجع تقلید شو و بعد هم به فتنه گریهایت ادامه ده و در مقابل حاکم شرعی بایست! در مورد شریعتمداری هم در کودتای عقاب معروف به نوژه حکم بمباران جماران و به شهادت رساندن امام را کودتاگران ازش گرفته بودند. کمی مطالعه کنند تا از ولی فقیه و جانشین وقت امام زمان (عج) منحرف نشوند. خداوند عاقبت همه را ختم بخیر کند.
مسعود
Iran, Islamic Republic of
تو وامثال تو خوب مي فهميد كه چه مي گوئيد و چه مي كنيد .منظور امام را هم به خوبي متوجه شده ايد...
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
منثظری تنها کسی است کارهاش به خاط خدا بود اهل مقام نبود...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
منتظری ساده لوح بود اعتماد نابجا داشت وچوبش راهم خورد
فريد
Romania
از اسلام تماما سياسي شما آقاي صفار تا اسلام اخلاقي و رحماني آيت الله منتظري زمين تا آسمان فرق است.
Romania
شما نه اسلام سیاسی می دانی چه هست و نه اسلام رحمانی من در آوردی را. همه این اصطلاحات و کلید واژه ها دست ساز سازمان سیا و موساد است برای انحراف از اسلام ناب محمدی(ص) که ولی فقیه نماد آن است.
Romania
شما اول برو انسانيت را بيآموز
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
قسمتی از نامه امام رحمه الله علیه در عزل حجت السلام منتطری
1- سعی کنید افراد بیت خود را عوض کنید تا سهم مبارک امام بر حلقوم منافقین و گروه مهدی هاشمی و لیبرالها نریزد.
۲- از آنجا که ساده لوح هستید و سریعاً تحریک می‌شوید در هیچ کار سیاسی دخالت نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد.
۳- دیگر نه برای من نامه بنویسید و نه اجازه دهید منافقین هرچه اسرار مملکت است را به رادیوهای بیگانه دهند.
۴- نامه‌ها و سخنرانیهای منافقین که به وسیله شما از رسانه‌های گروهی به مردم می‌رسید؛ ضربات سنگینی بر اسلام و انقلاب زد و موجب خیانتی بزرگ به سربازان گمنام امام زمان – روحی له الفداء – و خونهای پاک شهدای اسلام و انقلاب گردید؛ برای اینکه در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند.
United States
با عدم درج نظرات و پاسخ ها معلوم شد چه میزان پایبند آزادی بیان هستید. حداقل مثل سابق چند نقطه نمایش بدهید تا مشخص شود آنها را خوانده اید.
خداوند ان شاءالله به راه راست هدایتتان فرماید.
البته با این تفکری که دارید بعید است هدایت شوید.
سید هادی
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام ، بنده ده سال از اول انقلاب و در شرایط سخت در کردستان حضور داشتم ، بیاد میارم در جریان مبارزه با گروهک های کومله و دمکرات ، شهید جاوید الاثر احمد متوسلیان به خانواده های افرادی که فرزندشان علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران مبارزه مسلحانه می کردند کمک مالی می نمود و اعتقاد داشت حساب خانواده ها با فرزندانشان که اسلحه دست گرفته اند کاملا فرق می کند ، همین حرکت و رویه حاج احمد سبب شد بسیاری از خانواده در شناسائی و تحویل فرزندانشان به سپاه کمک کنند آن ها با تمام وجود انسانیت را از اقدامات و حرکت های شهید عزیز متوسلیان حس و درک کرده بودند .مرام انسان های بزرگ که پیرو ائین ابراهیمی ، محمدی و شیعه علوی هستند این بوده و هست خداوند روح بزرگ این انسان آسمانی را با سرور وسالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) محشور نماید. حرکت آیت الله منتظری در کمک به خانواده های ذکر شده از قبل انقلاب و بعد آن ادامه داشته و قطعا با هدف اخلاقی و انسانی بوده پس لطفا آن را آلوده مسائل سیاسی نکنید .عمل و اقدام خوب و انسانی، بطور حتم همیشه خوب خواهد بود از ناحیه هرکس که باشد. یا علی