کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صعود در آسیا یعنی تعطیلات تابستانی پَر!

11 آذر 1397 ساعت 15:43

تقویم برگزاری فصل جدید لیگ قهرمانان تبدیل به دردسری بزرگ برای سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال شده است.


به گزارش جهان نیوز، اعلام رسمی تقویم برگزاری فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۹ باعث شد گمانه‌زنی‌ها درخصوص تداخل تاریخ‌های در نظر گرفته شده با تمرینات پیش‌فصل باشگاه‌های ایرانی برای لیگ نوزدهم به دردسری بزرگ برای سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تبدیل شود. فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی بعد از برگزاری آیین قرعه‌کشی و معرفی تیم‌های حاضر در گروه‌های هشت‌گانه غرب و شرق از بهمن‌ماه مراحل پلی آف خود را آغاز می‌کند که براساس تقویم جدید تاریخ‌های مهم این رقابت‌ها بار دیگر به روال دو سال گذشته خود بازگشت تا فشردگی سال گذشته به خاطر جام جهانی برداشته شود.

براساس تاریخ‌های جدید، پلی آف رقابت‌ها بهمن‌ماه برگزار می‌شود تا تیم‌های حاضر در گروه‌های هشت‌گانه کاملاً مشخص شود که بر این اساس دو نماینده ایران (سایپا و ذوب‌آهن) روز‌های سخت و دشواری در بهمن سرنوشت‌ساز پیش‌رو داشته باشند، چون باید در دو بازی مهم در کمتر از یک هفته به مصاف رقبای درجه دو و سپس نماینده‌های سرشناس قطری بروند.

اما مرحله گروهی همان‌طور که از پیش اعلام شده بود از مارس ۲۰۱۹ (اسفندماه ۹۷) استارت می‌خورد و تا اواخر ژوئن ۲۰۱۹ (پایان اردیبهشت ۹۸) طول خواهد کشید تا چهره تیم‌های برتر هر گروه برای صعود به جمع شانزده تیم برتر و بازی‌های حذفی این مرحله مشخص شود. جایی که رقابت‌های این مرحله جولای ۲۰۱۹ (تیرماه) برگزار خواهد شد و این یعنی دردسری بزرگ برای تیم‌های ایرانی صعودکننده از مرحله گروهی.

با توجه به اینکه سازمان لیگ برای برگزاری نیم‌فصل دوم تحت فشار برنامه‌های ملی نیست و هیچ بازی رسمی مهمی برای تیم ملی وجود ندارد، روز پایانی لیگ هجدهم اواسط خردادماه برگزار می‌شود تا تکلیف قهرمان مشخص شود. با این شرایط اگر تیمی بتواند جواز صعود از مرحله گروهی را بگیرد براساس تقویم جدید AFC باید خودش را دو تا سه هفته در شرایط بازی حفظ کند تا در مرحله حذفی به مصاف رقیبان آسیایی سرشناس خود برود.

در تقویم جدید اعلام شده بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی برای اواخر مرداد و اوایل شهریورماه ۹۸ برنامه‌ریزی شده است یعنی آگوست و سپتامبر ۲۰۱۹ ضمن اینکه قرار است نیمه‌نهایی رقابت‌ها نیز اکتبر ۲۰۱۹ یعنی مهرماه ۹۸ برگزار شود.

فینال این دوره از رقابت‌ها نیز همچنان به صورت رفت و برگشت (برای آخرین دوره) خواهد بود که تاریخ این فینال نیز ۹ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۸ آبان ۹۸) بازی رفت و ۲۴ نوامبر ۲۰۱۹ (۳ آذر ۹۸) بازی برگشت خواهد بود تا قهرمان جدید معرفی شود. با این تفاسیر باید منتظر ماند و دید از جمع چهار نماینده این فصل فوتبال ایران تیمی می‌تواند گام به مرحله حذفی و نهایی بگذارد که حساسیت‌های لیگ قهرمانان در بین فوتبال‌دوستان ایرانی پابرجا باشد یا نه؟ هیجانی که در فصل ۲۰۱۸ با صعود پرسپولیس به فینال روز‌های داغی را برای طرفداران این تیم در ایران رقم زد.

منبع: خبر ورزشی


کد مطلب: 656086

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/656086/صعود-آسیا-یعنی-تعطیلات-تابستانی-پ-ر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com