کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سناریوی تغییرات فدراسیون فوتبال تکمیل شد

11 آذر 1397 ساعت 11:02

سناریویی که پس از برگزاری جلسات داخلی و خارجی برای ایجاد تغییرات در فدراسیون فوتبال در نظر گرفته شده است در انتظار اجرایی شدن از سوی مسئولان این فدراسیون است اما هنوز خبری نیست!


به گزارش جهان نیوز، درحالی که روز پانزدهم آذر به عنوان آخرین روز فعالیت بازنشسته ها اعلام شده و از این روز به بعد هر گونه فعالیت آنها غیرقانونی و حتی «جرم» تلقی می شود اما تکلیف بسیاری از اعضای بازنشسته فدراسیون فوتبال مشخص نشده است.

این در حالی است که نشست ها و جلسات داخلی و خارجی پرتعدادی برای تعیین تکلیف این فدراسیون برگزار شده اما سناریویی که در این جلسات برای این فدراسیون خبرسازی نوشته شده به مرحله اجرا در نیامده است تا ابهامات در مورد آینده برخی افراد بیشتر شود.

تاج فعلا ماندگار است
اصلی ترین نفری که در فدراسیون فوتبال در مورد رفتن یا ماندن او نقل قول ها و اظهارات زیادی مطرح شد، مهدی تاج رئیس این فدراسیون بود که با حمایت های کنفدراسیون فوتبال آسیا و البته جیانی اینفانتینو رئیس فیفا ماندگار شد.

البته این ماندگار شدن به راحتی رقم نخورد و جلسات پرتعداد داخلی و خارجی تشکیل شد تا در نهایت با استفاده از ماده ۶۰ قانون جامع ایثاگران وی با بازگشت به کار در مسئولیتش ماندگار شد. البته تصمیماتی که در برخی جلسات داخلی گرفته شده و قول و قرارهایی که گذاشته شده، ماندن تاج در فدراسیون فوتبال را موقت قلمداد کرده اند و به نظر می رسد تکلیف نهایی او بعد از جام ملتهای آسیا مشخص خواهد شد.

تلاش برای ماندن هیات رئیسه
مشکل فدراسیون فوتبال و بازنشسته هایش تنها مربوط به مهدی تاج نبود چرا که اکثر اعضای هیات رئیسه این فدراسیون و دبیرکل هم باید صندلی شان را ترک کنند اما ماندن تاج آنها را هم وسوسه کرد که راهی برای ماندن پیدا کنند. 
پس از آنکه مهدی تاج در نشست های متعدد داخلی و خارجی بالاخره راهی برای ماندن در مسئولیتش پیدا کرد، اعضای هیات رئیسه نیز به تکاپو افتادند تا همچنان کنار یار چندسال اخیرشان بمانند رفیق نیمه راه نشوند! اما ظاهرا تلاش های آنها به جایی نرسید و سناریویی که با حضور مسئولان چیده شده است باید بدون آنها به اجرا درآید.
دبیرکل زودتر از بقیه می رود
براساس توافقاتی که در نشست های داخلی صورت گرفته، محمدرضا ساکت دبیرکل فدراسیون باید زودتر از برگزاری مجمع مسئولیتش را ترک کند و فردی به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون را تا زمان برگزاری مجمع در اختیار داشته باشد. البته برای این بخش سناریو گزینه های جانشینی هم مشخص شده اند اما هنوز رسما اعلام نشده است.

هر چند از مهدی محمدنبی به عنوان گزینه جانشینی محمدرضا ساکت نام برده می شد و حتی استعلام های لازم از مراجع  ذیصلاح برای بازگشت وی صورت گرفته بود، اما برخی با حضور نبی مخالف بودند تا پای دو گزینه دیگر به میان بیاید. ابراهیم شکوری معاون محمدرضا ساکت و احمدرضا براتی رییس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال دو گزینه دیگر سرپرستی دبیرکلی فدراسیون فوتبال تا زمان تشکیل مجمع هستند.

تعلل در مشخص کردن زمان مجمع
درحالی که در جلسات مهدی تاج با مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک توافق شده بود تا فدراسیون فوتبال مجمع را قبل از پانزده آذر برگزار کند، اما مسئولان درگیر با بازنشستگی در اقدامی به نظر می رسد کاملا هدفمند است، هنوز زمان برگزاری مجمع را مشخص نکرده اند.

براساس مقررات از زمانی که تاریخ مجمع مشخص شود باید ۲۱ روز زمان بگذرد تا این مجمع تشکیل شود. به همین خاطر هر چقدر که فدراسیون نشین های بازنشسته زمان مجمع را دیرتر اعلام کنند، روزهای بیشتری را در مسئولیت خود سپری خواهند کرد.

کفاشیان باید فوتسال را تحویل دهد
هر چند ماندن مهدی تاج در ریاست فدراسیون فوتبال فعلا قطعی شده است اما رفیق سالهای اخیر او که مغز متفکر ماجراهای اخیر نیز بوده است باید مسئولیتش را ترک کند. علی کفاشیان که حالا در فوتبال به یک فرد پخته و باتجربه تبدیل شده و زیر و بم راه های برون رفت از بحران و تعلیق و ... را به خوبی می داند، رئیس کمیته فوتسال است اما به دلیل بازنشسته بودن باید مسئولیتش را ترک کند.

علی کفاشیان که در ماههای اخیر از تجربیاتش استفاده کرد تا کمک حال فوتبال باشد و حتی برخی جلسات خارجی را نیز مدیریت کرد تا این رشته آسیب نبیند، چاره ای جز تن دادن به قانون ندارد و باید کمیته فوتسال را به فرد دیگری تحویل دهد و از جمع مدیران فدراسیون خارج شود. البته اعضای هیات رئیسه ای که مسئولیت حقوقی و حق امضا دارند نیز باید زودتر از برگزاری مجمع ترک پست کنند.

ابهام در برگزاری مجمع
درحالی که قرار بود مجمع فدراسیون تا قبل از روز پانزده آذر برگزار و تکلیف نفرات جدید هیات رئیسه مشخص شود، اما هنوز به درستی مشخص نیست این اتفاق چه زمانی رخ خواهد داد. مسئولانی که طی ماههای گذشته با مهدی تاج جلسه داشته اند به وی تاکید کرده اند هر چه سریعتر مجمع را برگزار کند تا تکلیف بازنشسته ها مشخص شود اما هنوز رئیس فدراسیون و یارانش هنوز تکلیف این موضوع را مشخص نکرده اند.

سناریو به پایان رسیده است
نشست های پرتعداد داخلی و خارجی که برای تعیین تکلیف وضعیت فدراسیون برگزار شده، با سفر مهدی تاج و علی کفاشیان به عمان و حضور در مراسم معرفی برترین های قاره کهن کامل شد و نمایندگان ایران در نشست غیررسمی با شیخ سلمان پازل آخر چیدن سناریو را هم تکمیل کردند.

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در این نشست قول همکاری های لازم را داد تا خیال همه راحت شود. حالا سناریو برای تغییرات در فدراسیون فوتبال با کمترین هزینه به پایان رسیده و فقط مانده اجرای آن که باید دید تاج و یارانش آن را چگونه اجرایی خواهند کرد.

منبع: مهر


کد مطلب: 655971

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/655971/سناریوی-تغییرات-فدراسیون-فوتبال-تکمیل

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com