جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
پامپئو:

ارتباطی میان بن سلمان و قتل خاشقجی وجود ندارد

يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب: 655868
وزیر امور خارجه آمریکا گفت، اسناد اطلاعاتی که واشنگتن در اختیار دارد، نشان نمی‌دهد که ارتباط مستقیمی بین ماجرای قتل جمال خاشقچی و ولیعهد عربستان وجود داشته باشد.
ارتباطی میان بن سلمان و قتل خاشقجی وجود ندارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای که از شبکه خبری سی‌ان‌ان پخش شد، اظهار کرد: من تمامی گزارش‌های اطلاعاتی در اختیار دولت آمریکا را خوانده‌ام.

وی ادامه داد: پس از پایان مطالعه این گزارش‌ها و تحلیل‌های مربوطه می‌توان گفت اسناد صریح و مستقیمی وجود ندارد که نشان دهد ولیعهد عربستان ارتباطی با ماجرای قتل خاشقجی داشته است. این یک اظهار نظر دقیق و مهم است و اظهارنظری است که ما امروز به طور علنی مطرح می‌کنیم.

پیش از این آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در گزارشی این‌چنین جمع‌بندی کرده بود که اطمینان بالایی دارد که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در ماجرای قتل خاشقجی دست داشته است. پامپئو درباره این جمع‌بندی گفت: نمی‌توانم درباره مسائل اطلاعاتی و نتیجه‌گیری‌های سیا اظهارنظر کنم.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود گفت که در مسائل افغانستان و ایران با عربستان تعامل و همکاری دارد.او ریاض را حامی بزرگ واشنگتن قلمداد کرد و با اشاره به ارتباط عربستان و آمریکا گفت که این روابط در ۷۰ سال گذشته برای دولت‌های دموکرات و جموری‌خواه مهم بوده است.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه تأکید کرد: ما به دنبال حفظ این رابطه هستیم.پامپئو در بخش دیگری از اظهارات خود گفت که در جنگ یمن از اقدامات ائتلاف تحت رهبری سعودی‌ها حمایت می‌کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *