پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۴۰

کواکبیان: نه این دولت اصلاح طلب است نه مجلس!

يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب: 655854
نماینده مردم تهران در مجلس بیان اینکه بنده مخالف این هستم که در دانشگاه احزاب شعبه داشته باشند، گفت: واقعیت این است که مجلس در راس امور نیست و من به آن نمره ۱۱ و ۱۲ می دهم.
کواکبیان: نه این دولت اصلاح طلب است نه مجلس!
به گزارش جهان نيوز، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس در جمع اعضای شورای عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در دانشگاه شریف با اشاره به ماندگار بودن کار در راه خدا گفت: اگر کار برای رضای خدا باشد حتما ماندگار می شود ولی اگر برای نمایش، جلوه گری و ریا کاری صورت گیرد فراموش می شود لذا امیدواریم که دوستان ما در این اتحادیه دانشجویی برای رضای خدا گام بردارند و توفیقات الهی نصیب آنها شود. 

وی با اشاره به حضور چندین باره اش در جمع دانشجویان اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل افزود: قرار بود حضور بنده در قالب مناظره با آقای حاج بابایی باشد ولی باز هم به خواست دوستان این کار صورت نگرفت ما امیدواریم که در خدمت شما باشیم.
 
کواکبیان در ادامه اظهار داشت: شفافیت در مورد مسائل مالی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و هر زمینه دیگری مطرح است واز اهمیت فراوانی برخوردار است و بنده ادعا نمی کنم ولی به گواهی همین دو سال و اندی که از مجلس گذشته حتما یکی از نمایندگانی هستم که شفاف عمل و همواره به عنوان مدافع شفافیت در مجلس سخنرانی کرده ام.

وی افزود: هر چند که ۲۰۰ نفر از نمایندگان طرح دو فوریتی شفافیت آرا را امضا کرده بودند ولی در نهایت ۵۲ نفر به آن رای دادند این طرح ممکن است مجدد در دستور کار بیاید با این وجود بنده هر طرحی که در مورد شفافیت بوده اساسا با آن مخالفت نکردم.

 نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه شفافیت به روند حزبی شدن امور سیاسی کمک می کند، افزود: اگر می خواهیم کشور کاملا دمکراتیک و انتخاباتی باشد حتما باید در آن احزاب حرف اول و آخر را بزنند با این وجود اگر بخواهیم به سمت حزبی شدن حرکت کنیم شفافیت لازمه کار ماست و البته این خیلی بد است که یک عده ای در یک لیست انتخاباتی قرار بگیرند و وقتی وارد مجلس شدند اصلا به آن لیست توجه نداشته باشند .

 کواکبیان با تاکید براینکه نباید با شفافیت شوخی کنیم، افزود: اگر کشور دمکراسی می خواهد حتما باید در آن انتخابات برگزار شود بنابراین لازمه دمکراسی انتخابات و لازمه هر انتخاباتی رقابت انتخاباتی است از این رو لازمه هر رقابتی نیز وجود احزاب و تحزب در کشور است.

 وی با بیان اینکه بنده مخالف این هستم که در دانشگاه احزاب شعبه داشته باشند، گفت: اما هیچ اشکالی ندارد دانشجویی بیرون از دانشگاه در احزاب فعالیت کند اگر افراد در تحزب شکل بگیرند دیگر باید با مواضع آن حزب هم سو باشند در غیر این صورت اگر کسی وارد مجلس شود به هیچ وجه پاسخگو نخواهد بود و ضرورتی هم نمی بیند که شفاف عمل کند.

 نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: دو گروه در مجلس با شفافیت مخالفند نخست کسانی هستند که از شورای نگهبان می ترسند و گروه دیگر نیز کسانی هستند که از مردم ترس دارند در واقع ترس این نمایندگان از شورای نگهبان به این دلیل است که می گویند مثلا اگر ما با CFT موافق باشیم و شورای نگهبان از آرای ما اطلاع داشته باشد ما را رد صلاحیت خواهد کرد چون این شورا با CFT مخالف است. 

کواکبیان بیان کرد: از طرفی یک سری از نمایندگان نیز از مردم می ترسند مثلا آنها می گویند اگر مردم به خاطر مسائل بین المللی با CFT موافق باشد و ما در مخالفت با آن رای بدهیم دیگر به ما رای نخواهند داد.

وی با تاکید براینکه نماینده باید شفاف باشد و از شورای نگهبان و مردم نترسد، تصریح کرد: سالروز شهادت مدرس به عنوان روز مجلس نامگذاری شده با این وجود یکی از خصوصیات مهم شهید مدرس همین شفافیت در مسائل سیاست داخلی و خارجی و موازنه منفی در روابط بین الملل، ساده زیستی، مردم داری و ایستادگی در مقابل زورگویی های رضاخان بوده است از این رو شهید مدرس یکی از شخصیت های سیاسی سرآمد در تاریخ ماست و می تواند حتی الگوی خوبی برای نمایندگان مجلس باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: یکی از ابعاد مدرس این بود که کار پنهانی و مخفی از مردم را انجام نمی داد. مدرس معتقد بود که باید نماینده بین مردم باشد تا مطالبات آنها را بفهمد. چون نماینده ای که می فهمد مردم چه می خواهند دیگر نیاز به خودسانسوری ندارد. 

کواکبیان با بیان اینکه نماینده ای که منطق مطالبات ملی را می فهمد براساس این منطق مطالبات ملی نیز رای می دهد اظهار کرد: شفافیت در مسائل مالی هم همین طور است مثلا حرفی را که ظریف زد مبنی براینکه ما باید با پولشویی مقابله کنیم معنیش این است که پولشویی وجود دارد ولی برخی ها این حرف را برنمی تابند.
وی ادامه داد: خیلی ها فکر می کنند ظریف دارد این حرف را به سپاه می گوید این حرف اصلا ربطی به سپاه ندارد چون سپاه نیاز به پولشویی ندارد و بودجه آن مشخص است.

وی تصریح کرد: کسانی پولشویی می کنند که فرار مالیاتی دارند در هر حال ما امروز ۱۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور داریم ویا اینکه ۱۵ میلیارد دلار قاچاق کالا انجام می شود که قطعا این کار از طریق سیستم بانکی صورت نمی گیرد و با پولشویی انجام می شود. 

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: کسانی که از آنها به عنوان سلطان شکر یا سکه از آنها نام می برند با پولشویی به سلطانیت رسیده اند اتفاقا باید مبارزه با پولشویی را تشویق کنیم و کسی که می گوید پولشویی وجود دارد حتما آدم خوبی است.

کواکبیان با بیان اینکه خارجی ها دقیقا می دانند وضعیت پولشویی در ایران چگونه است تصریح کرد: وضعیت پولشویی و فساد مالی نباید ادامه یابد درهر حال رهبر انقلاب نیز چند بار گفته اند این اژدهای هفت سر در سیستم مالی ما باید وربیفتد خب باید وربیفتد با این وجود سوال این است آیا رهبری هم نباید این را بگویند؟ چون عده ای در حال سواستفاده هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما فساد اقتصادی سیستماتیک است افزود: دولت الکترونیک یکی از ابزارهای شفافیت است با این وجود هر چه قدر از سیستم های سنتی مالیدور شویم و به سمت ابزار دولت الکترونیک پیش برویم حتما شفافیت بهتر می شود. 

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برخی ها با مدرنیزه کردن و یا الکترونیکی کردن حساب و کتاب ها در سیستم بانکی و ادارات هم مخالفند چون فکر می کنند اگر کارها به صورت دستی پیش برود راه برای خیلی از چپاول ها بسته می شود.

وی تصریح کرد: در طول این ۴۰ سال یک زمانی فاضل خداداد ۱۲۳ میلیارد تومان اختلاس کرد و بعد شاهد ماجرای اختلاس سه هزار میلیارد تومانی بودیم که این هم رقم عجیبی بودیم؛ اما بعد شاهد بودیم که بابک زنجانی ۱۱ هزار میلیارد تومان را به بهانه دور زدن تحریم نفتی بالا کشید و قوه قضاییه هم هنوز هیچ نتیجه ای نگرفته است. به گونه ای که مه آفرید را اعدام کردند ولی در مورد بابک زنجانی می گویند هنوز در حال به دست آوردن اسناد هستیم. 

کواکبیان گفت: بابک زنجانی ها نشانه بارز پولشویی در کشور هستند و کسی نمی تواند منکر این همه احکام اختلاس در کشور شود و این یعنی پولشویی وجود دارد. 
وی با بیان اینکه راهکار مقابله با پولشویی الکترونیکی کردن و نظارت قوی دستگاه های نظارتی است تصریح کرد: ما چند سال است قانون مبارزه با پولشویی را تصویب کردیم سوال این است چرا قوه قضاییه تا به حال اجرا نکرده است البته می گویند ما سند نداریم.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه نمی شود روی آفتاب گل مالید تصریح کرد: برخی ها عادت کرده اند با رانت رشد کنند و در واقع رانت را حق خود می دانند و می گویند باید باشد.

کواکبیان به انتشار فیش حقوقی ۹۹ میلیون تومانی اشاره کرد و گفت: می گویند این حقوق شش ماهه است خب چرا این حقوق را هر ماهه پرداخت نکرده اند که در مورد آن حرف در آورند.

وی با تاکید براینکه هر کسی تخلف دارد چه اصولگرا چه اصلاح طلب باید به صورت علنی مجازات شود و اگر می خواهید این نظام بماند راهش همین است، تصریح کرد: حدود ۶۰ هزار نفر براساس قانون مجلس دهم به عنوان معلم حق التدریس جذب می شوند منتهی باید یک دوره آموزشی ببینند و یا از دانشگاه فرهنگیان جذب شوند.
نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در مورد تخلف نماینده باغ ملک در خصوص معرفی صد نفر برای جذب معلمی حق التدریسی تصریح کرد: هم دستگاه ها از این توصیه نامه ها بدشان نمی آید و هم نمایندگان که بعدا بگوییم برای صد نفر شغل ایجاد کردیم در هر حال اگر سندی در مورد تخلف نماینده باغ ملک وجود دارد ارایه کنید چون دست به تذکر من بد نیست. 

کواکبیان تصریح کرد: واقعیت این است که مجلس در راس امور نیست و من به آن نمره ۱۱ و ۱۲ می دهم تا الان قانون اساسی و شریعت اسلام دو خط قرمز شورای نگهبان بوده ولی امروز این خط قرمزها مانند مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا مصوبات شورای عالی فضای مجازی و دیگر بخش ها زیاد شده اند البته ممکن است مصوبات شورای عالی قوای سه گانه نیز وسط بیایند. 

وی در مورد عملکرد دیوان محاسبات نیز گفت: در همان اوایل کار مجلس که بحث فیش های نجومی مطرح شد بنده گفتم این دیوان محاسبات انگار خواب است که آقای لاریجانی گفت نه و موضوع توجیح شد البته بعدا گفتم دیوان خواب نبوده حتما بیهوش بوده است. 

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: بنده رنج می برم از اینکه روز به روز صلابت مجلس را کم کنیم و البته ممکن است مقصر خیلی ها باشند.

کواکبیان افزود: ما اکثریت فراکسیونی هستیم نه اکثریت مجلس یعنی فراکسیون اصلاح طلب پرشمارترین عدد را دارد ولی ما با ۱۲۰ نماینده نمی توانیم مصوبه ای را به سرانجام برسانیم مگر این که مستقلین و نمایندگان ولایی به کمک ما بیایند.

 وی با بیان اینکه هر کس بگوید این مجلس، مجلس اصلاح طلبان است و یا اینکه دولت دولت اصلاح طلب است صددرصد اشتباه می کند، افزود: روحانی خودش می گوید من اصلاح طلب نیستم و ما نیز او را اصلاح طلب نمی دانیم در هر حال باید سطح توقع از نمایندگان اصلاح طلب کاهش یابد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه ما به عنوان نمایندگان تهران باید نسبت به شهرداراین شهر یک واکنش و احساسی داشته باشیم تصریح کرد: بنده آخوندی را برای ساماندهی پایتخت به مجلس کشاندم و خیلی از دوستان ما در استیضاح وزیر اقتصاد نقش داشتند تا اینکه او برکنار شد.

کواکبیان با اشاره به بحث های صورت گرفته در مورد CFT در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: احتمالا مصوبه کمیسیون امنیت ملی در این رابطه به صحن می رود و اگر در صحن تصویب شود چیزهایی که گفتیم درست است باید مجمع تشخیص مصلحت نظام در موردشان تصمیم گیری کند.

وی افزود: بی تعارف می گویم اگر بالای ۶۰ درصد مردم در انتخابات شرکت کنند حتما اصلاح طلبان پیروز خواهند شد ولی اگر مشارکت زیر ۵۰ درصد باشد تضمینی در خصوص پیروزی اصلاح طلبان نمی دهم چون معتقدم ۳۰ درصد مردم به خاطر تکلیف و انجام وظیفه سر کار می آیند ۳۰ درصد هم به هر دلیلی نمی آیند و همیشه ۴۰ درصد باقی مانده تعیین کننده هستند با این وجود از این ۴۰ درصد ۱۰ درصد آرا متعلق به اصولگرایان و ۳۰ درصد متعلق به اصلاح طلبان است. در هر حال این تحلیل من است پس نمی شود تضمین کرد مجلس به چه سمتی می رود. 

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه مجموعه فراکسیون ما باید بیشتر در بحث نظارت حرکت کند و بجنبد افزود: بنده در مورد استیضاح رحمانی فضلی دو سه بار اقدام کردم ولی نشد چون رئیس مجلس دخالت کرد که این موضوع به صحن علنی نیاید. 

کواکبیان خاطر نشان کرد: یک وقت ما به همراه فراکسیون امید خدمت رئیس جمهور رفتیم که روحانی اولین گلایه را از من کرد که چرا در مجلس گفته ام من خجالت می کشم به دولتی رای داده ام که نمی تواند وضع معیشت را حل کند، در هر حال با این که رئیس جمهور از من ناراحت شده بود بنده گفتم ما وکیل المله هستیم و وکیل الدوله نیستیم در واقع ما نوکر مردم هستیم و نوکر دولت نیستیم.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقاى کواکبىان شما که معتقد به وجود احزاب هستىد پس چرا مىگوءىد که گروح ما 120 نفره است ونمى توانىم کارهاراآنطور که دلمان مى خواهد پىش ببرىم پس شما مى خواهىد که هرچى دلتانخواست انجام بدهىد ودىگران هىچ حرفى نزنند کجاى اىن دموکراسى موردنطز ماست اىن عىن استبداد وکار استبدادى هىچوقت براى رضاى خداوند نخواهد بود...
Iran, Islamic Republic of
اینها هر موقع کم می آورند و به وعده ها و شعارهای انتخاباتی شان عمل نمی کنند بهانه می آورند و خودشان را کنار می کشند.مثل وعده میوه های برجام و چرخش چرخ اقتصاد و زندگی مردم و.....
Iran, Islamic Republic of
....
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
آقای کواکبیان!
از اختلاس ۱۲۳ملیاردی فاضل خداداد گفتی
از سه هزار میلیاردی گفتی
ولی چرا از ۱۲هزار میلیاردی صندوق فرهنگیان نگفتی
نکنه چون به جناح خودتون مربوط میشه ؟
البته رئیس جمهور که ناراحت شدند و گفتند
اسم وام معوقه را می گذارند اختلاس !!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اكثر مسولين دو گانه سوزند
Iran, Islamic Republic of
پس حدود مشروطی هستید
نصف واحدها (کمیسیون ها یا نمایندگان) رو حذف کنید
Iran, Islamic Republic of
عوضش شورای شهر صد در صد اصلاح طلبن
Iran, Islamic Republic of
فرمودید: ما وکیل المله هستیم و وکیل الدوله نیستیم
واقعا شما وکیل الدوله نیستید؟! پس این همه همراهی با دولت چه معنایی دارد؟ این وضعیت نابسامان اقتصادی که دستپخت مشترک شما با دولت محترم است را انکار نکنید!!! شما فرار به جلو می کنید !! شما جایگاهی در بین مردم ندارید!! آن چه که هم داشتید و ما به شما رأی دادیم دیگر اتفاق نخواهد افتاد !!!!
Iran, Islamic Republic of
من نمره 5 میدهم تا زیاد هم هست
Iran, Islamic Republic of
شما خودتان به خودتان 12 می دهید از نظر مردم نمره نمی شود داد چون نمره این مجلس منفی است!
عمار
Iran, Islamic Republic of
کواکبیان: نه این دولت اصلاح طلب است نه مجلس!
چطور شد حالا که هردوباهم گند زدید میخواهید شانه خالی کنید ؟!
دقیقا هردو آش را اصلاحچیان برای ما پختند وباید پاسخگو باشند.
نمره مجلس هم از نظر بنده تک میباشد.
Iran, Islamic Republic of
به نظر همه چیز گویاست لیستی که روباه پیر پیشنهاد داده معلوم است که چه خاصیتی دارد.
Iran, Islamic Republic of
آقای کواکبیان عزیز به قول آقای قلعه نویی .
زمان شعار زیبا دادن و مردم فریبی گذشته است . شما و فراکسیون تان برای رفع مشکلات به حق مردم چه کار کردید. برای شغل و مسکن و ازدواج مردم از کدام وزیر مسئول این کار ها سوال کردید برای گرانی کمر شکن توده مردم چه برنامه ای ارائه دادید .
وقتی 5 بار از امثال آخوندی حمایت می کردید و به او قداست می بخشیدید یعنی اینکه دارید نا کار آمدی نظام را و نارضایتی مردم را دنبال می کنید .
وقتی اغلب بازنشسته های هم حزبی شما از میز ریاست دل نمی کنند و با عصبانیت با این مسئله برخورد می کنند یعنی مملکت را ملک شخصی خود می دانید ولی جای جوانان تحصیل کرده مردم در این کشور کجاست
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
دولت پیرها را شما روی کار آورده اید
دولتی که ۱۴ استاندارش مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان شده است
و قائل به جایگزینی جوانان پر انرژی نیستید
فقط چسبیده اید به میز های ریاست....!!!!!!!!!!!!!!!
شرافتم آرزوست!
Iran, Islamic Republic of
اون موقع که لیست امید رای آورد که چیز دیگه ای می گفتید حالا که همه چی رو خراب کردید و داریم به انتخابات نزدیک میشیم حرف دیگه ای می زنید!...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا بالعکس همتون اصلاح طلبید ! فرار رو به جلو ممنوع ، یاد مثال آی دزد آی دزد انداختید ما را آقای کواکبیان
علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام آقای کواکبیان از برجام ترکمنچای و از اختلاس هاو حقوقهای نجومی و جاسوس ها که در این دولت اصلاحات که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی سابقه بوده چرا چیزی نمی گویید. شما مردم را فریب دادید.
Iran, Islamic Republic of
لطفا از زیر بار اشتباهاتتون شانه خال نکنید
Iran, Islamic Republic of
شما در اظهار نظر آزادین اما بدونین که مردم همان طور که تکرار می کنند فراموش هم نمی کنند
شما اگر دموکراسی میفهمیدید که نظام را سال ۸۸ تا لبه پرتگاه نمی بردین
Iran, Islamic Republic of
الفرار الفرار الفرار
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژادیها حالا می تونند دلی از عزا در بیارند!!!
Iran, Islamic Republic of
تو جزو چه حزبی هستی؟ اصلا یک دونه کار که برای مردم تهران کردی نام ببر.
Iran, Islamic Republic of
نمره شما بیسته. البته در تصویب بیست دقیقه ای برجام.
Iran, Islamic Republic of
...
دهقان اشکذری
Iran, Islamic Republic of
در باره اصلاح‌طلب نبودن روحانی یکبار حال و هوای انتخابات را مرور کنید. شاید فراموشی سراغ شما آمده است.
حسین
Iran, Islamic Republic of
اره درست میفرمایید جناب نماینده، شورای شهر تهران عصاره اصلاح طلبانه که عملکردتان برای ما معرض شده، عطار هفت کوچه بگشت و ما هنوز اندرخم یک کوچه ایم، لا یمکن الفرار من عواقب الامورکم.
سلیمیان
Iran, Islamic Republic of
۱۴هزارمیلیاردتومان فرارمالیاتی و۱۵میلیارددلارقاچاق کالا
آقای کواکبیان وظیفه اخذمالیات مگربرعهده دولت ووزارت
اقتصادنیست؟مگرسردارمویدی بعنوان رئیس ستادمبارزه باقاچاق کالاوارزتوسط رئیس جمهورانتخاب نشده است؟
آیابااین قوانین وشواهدجائزاست شخصی ازدولت درمقابل
احیانا کم کاری یاندانم کاری وبه جای انجام وظایف قانونی فرافکنی کند؟لطفاجواب دهید
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
دیر شده آقای کواکبیان . ....!!!!
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
من نبودم من نبودم اصلاح طلبان شروع شد؟؟؟!!!
Romania
هم آن دولت اصلاح طلب است هم این مجلس . مثل اینکه خودتون هم فهمید خیلی گل کاشتین دارید هی مدام از سر خود باز می کنید .
Romania
در قالب یک مثال مردم و شورای نگهبان رو رو در روی هم قرار دادید و نظر ملت رو هم مصادره به مطلوب خود کردید . فک کردی خیلی زرنگی و زیر پوستی و نرم اینکار رو کردی ؟؟؟؟!!!!!نخیر خیلی هم تابلو بود
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اکثر کسانی که از شفافیت واهمه دارند اصلاح طلبان و طرفداران cftهستند آن هم از ترس مردم نه از ترس شورای نگهبان
چرا ؟ چون شورای نگهبان وقتی با لایحه ای یا طرحی مخالف باشد پس از تصویب آن را رد می کند
این مردم هستند که در تصمیم گیریهای معیشتی و فرهنگی می توانند خوب نمایندگان را رصد کنند که کدام به فکر مردم و کدام به فکر منافع خود هستند و اکثریت نمایندگان از همین واهمه دارند
محمد
Iran, Islamic Republic of
چاره ای جز انکار ندارین
Iran, Islamic Republic of
مهم نیست که دولت و مجلس اصلاح‌طلب است مهم این است که توان اینکار رو ندارید
حسین ف
Iran, Islamic Republic of
کی بود کی بود ؟ من نبودم . حالا که گندش دراومده دولت اصلاح طلب نیست ؟ مگر تکرار میکنم ها مربوط به که بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
کواکبیان: نه این دولت اصلاح طلب است نه مجلس!.................ما هم که نیسیم.........3 هیچ به نفع کی شده؟...اونی که بازی وترک کرده. وقهر کرده رفته.. سوال برنامه امشب 90
reza
Iran, Islamic Republic of
دوباره فریب ملت بیچاره!!!
United Arab Emirates
خودتو گول نزن، حالا که فساد و بی لیاقتی طایفه فاسد اصلاح طلب برا مردم رو شده، میخوای خودتو بکشی کنار. تو این مدت ضربه ای به نظام اسلامی و ارزشهای دینی وارد کردید که برا همیشه تاریخ ثبت شده.
احمد
Iran, Islamic Republic of
این حرفا رو ولش قراربود با تصویب برجام دلار ارزون بشه چی شد ؟ماروضمانت توحساب واکردیم!