جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۵

ادعای پامپئو: ایران موشک بالستیک میان‌برد آزمایش کرده است

شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۳
کد مطلب: 655835
وزیر امور خارجه آمریکا دقایقی پیش در توئیتر نوشت: «ایران به‌تازگی یک موشک میان‌برد بالستیک آزمایش کرده که قادر است کلاهک‌های متعدد حمل کند.»
ایران موشک بالستیک میان‌برد آزمایش کرده است؟
به گزارش جهان نيوز، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا دقایقی پیش در توئیتر نوشت: «ایران به‌تازگی یک موشک میان‌برد بالستیک آزمایش کرده که قادر است کلاهک‌های متعدد حمل کند.»

وی مدعی شد که آنچه او ادعا می‌کند آزمایش شده، قطعنامه 2231 شورای امنیت را نقض می‌کند.

به گفته پامپئو، ازمایش موشک توسط ایران و اشاعه موشک‌ها توسط این کشور در حال رشد بوده و آمریکا این اقدام را محکوم کرده و خواستار توقف آن است.

قطعنامه 2231 شورای امنیت با لحنی غیر الزام‌آور تنها از ایران خواسته، موشک‌هایی را که برای داشتن قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده‌اند، آزمایش نکند. ایران تصریح کرده که هیچ‌کدام از موشک‌هایش برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی نشده‌اند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چطور روش میشه؟

زدن به قول خودشون قطعنامه 2231 را پاره کردند حالا میگه ولی ایران نباید نقضش کنه؟ تازه اونم قطعنامه ای که توش تست موشک کلاهک اتمی دار را ممنوع کرده نه معمولی را؟

یک عده میگفتند چرا ایران آزمایشات موشکی را مخفیانه انجام نمیده و فیلم و شعار ازش پخش میکنه موجب رنجش امریکا میشه، بفرمایید این هم مخفیانه بدون هیچ عکس و خبری؟ رادارهاشون بیخ گوش ایران 360 درجه فکر کردید بوق تشریف دارند؟ آقایان مطهری طور تحویل بگیرید، لابد حالا هم میگن اصلا چرا ازمایش میکنیم. چه کاریه.
Iran, Islamic Republic of
خبرهای ایران رو از مردم ایران مخفی میکنید؟
باید از آمریکایی ها بشنویم تو ایران چه خبره؟
Iran, Islamic Republic of
بخواب دوست عزیز اینجا مال ایرانی است
Bulgaria
بدتر از این هم آزمایش میکنیم قانون جنگل ترامپ این هم براش اضافیه
Iran, Islamic Republic of
موشکی که " قادر است کلاهک متعدد حمل کند """ حالا که چی ؟!!!!! احتیاط شرط عقل است خودتون دارید تو سوریه از سلاح شیمیایی استفاده می کنید که آنهم نشان شکست شماست