پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

قطر: خواهان تعامل منطقه‌ای با ایران هستیم

شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب: 655796
وزیر خارجه قطر می‌گوید که عربستان سعودی به خاطر ماجرای قتل خاشقجی باید پاسخگو شود؛ این مقام دولت قطر همچنین تأکید کرد که تحریم‌ها علیه ایران بی‌تأثیر هستند.
قطر: خواهان تعامل منطقه‌ای با ایران هستیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، وزیر خارجه قطر بار دیگر تاکید کرد که عربستان سعودی باید به خاطر قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، پاسخگو باشد.

شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر که در شورای روابط خارجی آمریکا در نیویورک سخنرانی می‌کرد همچنین از جنگ عربستان سعودی علیه یمن انتقاد کرد، جنگی که سازمان ملل متحد آن را بدترین بحران انسانی در جهان توصیف کرده است.

به نوشته بلومبرگ، وزیر خارجه قطر در ادامه گفت: «تمامی این رخدادها را، واقعا انتظار ندارید که از کشوری که چنان وزنی دارد همچون عربستان [بروز یابد] ... ما امید داریم که آن‌ها بار دیگر به یک کشور خردمند تبدیل شوند. جهان این رفتار را مشاهده می‌کند و نمی‌توانیم بیش از این درباره آن صحبت کنیم، این رفتار خودش گویا است.»

رئیس دستگاه دیپلماسی قطر همچنین خواهان تعامل منطقه‌ای با ایران شده و تحریم‌ها علیه تهران را بی‌تاثیر خواند.

وزیر خارجه قطر همچنین در پاسخ به پرسشی درباره قتل خاشقجی توسط مقامات سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول گفت: «جنایتی رُخ داده است و جهان نیازمند پاسخی به آن است.» وی افزود: «ما خواهان این هستیم که هرکسی که در هر بخشی از این ماجرا مسئولیت داشته است ... پاسخگو شود.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *