پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
شجاع پوریان خبر داد

استقرار اتوبوس ایدز در اماکن عمومی پایتخت

شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 655767
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از اجرای برنامه‌های آموزشی- فرهنگی سلامت محور در حوزه پیشگیری از ایدز خبر داد و گفت: ویژه برنامه‌های روز جهانی ایدز با شعار "برای آگاهی از سلامتی خود، من هم آزمایش اچ آی وی می‌دهم"، برای عموم شهروندان برگزار می شود.
استقرار اتوبوس ایدز در اماکن عمومی پایتخت
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، ولی‌الله شجاع پوریان در جمع مسئولان شهری ضمن تشریح برنامه‌های اجرایی، ایدز را نه فقط یک بیماری بلکه مسأله جهانی مورد توجه تمامی سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی دنیا دانست و افزود: پیشگیری از ابتلا به ایدز و حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی از موارد قابل توجهی است که باید بیش از پیش به آن توجه نمود. چه بسا بی‌توجهی به این موضوع سبب گسترش روزافزون این بیماری در سطح جامعه، افزایش نگرانی‌های اجتماعی و همچنین تحمیل هزینه‌های سنگین بر نظام بهداشت و درمان خواهد شد.

وی ارتقای سطح آگاهی جامعه و تغییر نگرش اجتماعی را از مهمترین راهکارهای پیشگیری و کنترل این پدیده برشمرد و تأکید کرد: در این میان استفاده از ظرفیت حداکثری سازمان‌های دولتی و غیردولتی بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

شجاع پوریان، شعار روز جهانی ایدز در سال 1397 را "برای آگاهی از سلامتی خود، من هم آزمایش اچ‌ آی وی می‌دهم"، عنوان کرد و با اشاره به روزشمار هفته پیشگیری از ایدز، گفت: پنجشنبه 8 آذر به عنوان روز «پیشگیری از اچ‌ آی‌ وی در زنان، مادران و کودکان»، جمعه 9 آذر به عنوان روز «خبرنگاران، ورزشکاران و هنرمندان»، شنبه 10 آذر به عنوان روز «سیاست‌گذاران و مسئولین»، یکشنبه 11 آذر به عنوان روز «دانشجویان و جوانان»، دوشنبه 12 آذر به عنوان روز «افراد در معرض ابتلا، مبتلایان و خانواده آنان،کارکنان بهداشتی درمانی»، سه‌شنبه 13آذر به عنوان روز «پژوهشگران، اندیشمندان و اساتید دانشگاه»، چهارشنبه 14 آذر «روحانیون ، طلاب و رهبران مذهبی» نامگذاری شده است.

برپایی سینما سلامت در هفته پیشگیری از ایدز
وی از اجرای 4 برنامه اصلی سلامت محور در حوزه پیشگیری از ایدز خبر داد و افزود: این برنامه‌ها به همت اداره کل سلامت شهرداری تهران در حوزه‌های آموزش، اطلاع ‌سانی، فرهنگی در دست اجراست.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برپایی سینما سلامت به مناسبت هفته پیشگیری از ایدز خبر داد و گفت: فیلم «من هستم» همراه با نقد علمی و سینمایی با موضوع ایدز با همکاری انجمن احیای ارزش‌ها در سالن ایوان شمس معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به نمایش در می آید.

وی با اشاره به برنامه‌های آموزش و آگاه ‌شهروندان نسبت به بیماری ایدز در 6 ایستگاه منتخب مترو افزود: آموزش و مشاوره در خصوص بیماری ایدز و در صورت نیاز انجام تست HIV با همکاری مرکز تحقیقات ایدز و مناطق 3 و6 و 9 و 11 و 12 در ایستگاه‌های مترو حقانی، استاد معین، حسن آباد، دروازه شمیران، انقلاب، تئاتر شهر به شهروندان ارائه می‌شود.

«نمایشگاه روبان قرمز» در ایستگاه های مترو
شجاع پوریان از برپایی «نمایشگاه روبان قرمز» خبر داد و گفت: نصب پوستر دیواری 20 طرح منتخب در ایستگاه‌های مترو توسط معاونت اجتماعی و فرهنگی شرکت بهره برداری مترو با همکاری مؤسسه چترا در راستای اطلاع‌رسانی و و حساس سازی شهروندان به پیشگیری از بیماری ایدز صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اطلاع رسانی، با نصب پوستر و پخش کلیپ های آشنایی و پیشگیری از ایدز در فضاهای تبلیغات شهری با همکاری انجمن احیای ارزش ها و شرکت بهره برداری مترو اقدام شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: بنا داریم با همکاری ادارات سلامت مناطق بیست و دوگانه و سازمانهای دولتی و غیردولتی فعال در حوزه پیشگیری از ایدز در جهت حساس‌سازی جامعه و افزایش آگاهی شهروندان در خصوص پیشگیری و کنترل بیماری ایدز گام برداریم.

آموزش پیشگیری از ایدز به شهروندان در خانه های سلامت محلات
وی از اجرای برنامه‌ای با عنوان موبایل کلینیک خبر داد و گفت: اتوبوس ایدز جهت انجام تست سریع ابتلا به ایدز ویژه شهروندان با همکاری انجمن احیای ارزش‌ها و مناطق 6 و 7 و 16 در اماکن عمومی و پرتردد از جمله میدان امام حسین (ع)، بوستان هنرمندان و ترمینال جنوب مستقر می‌شود.

شجاع پوریان با اشاره به برنامه‌های مناطق ۲۲‌گانه در هفته پیشگیری از ایدز گفت: حداقل یک کارگاه آموزشی در طول هفته در هر محله (خانه سلامت، مدارس یا ...) با هدف آشنایی شهروندان با روش‌های ابتلا، انتقال و پیشگیری بیماری ایدز توسط کارشناسان متخصص با همکاری مراکز و پایگاه‌های بهداشتی در راستای آموزش و آگاه‌سازی شهروندان برگزار می شود.

پویش ایدز در بوستان‌های منتخب شهر تهران
وی از برپایی پویش ایدز در بوستان‌های منتخب شهر تهران خبر داد و گفت: ایستگاه‌های مشاوره، آشنایی و پیشگیری از بیماری ایدز با حضور کارشناسان مجرب با همکاری مرکز تحقیقات ایدز و مناطق 6 و 9 و12 و 16و 18و 22 در بوستان‌های لاله، المهدی، هرندی، بعثت، الغدیر، چیتگر برپا می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران «دانشگاه، جوانان و خودمراقبتی» را از دیگر برنامه‌های آموزشی مناطق در هفته پیشگیری از ایدز عنوان و خاطرنشان کرد: آموزش و آگاه‌سازی در خصوص بیماری ایدز با همکاری مرکز تحقیقات ایدز و مناطق 2 و4 و5 و6 و7 و11و 12و 14و 18و 19و20 و22 در پردیس دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه علوم و تحقیقات، دانشگاه فرهنگیان شهید شرافت، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه تهران، دانشکده توانبخشی دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب، دانشکده فنی دخترانه شریعتی، دانشگاه آزاد صفائیه، دانشگاه علامه طباطبایی صورت می گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *