پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
مدیرعامل انجمن صرع ایران:

کمبود داروی دپاکین به‌زودی برطرف می‌شود

شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب: 655752
مدیرعامل انجمن صرع ایران گفت: تعداد بیماران مبتلا به صرع در ایران حتی تا یک میلیون نفر هم برآورد می‌شود.
کمبود داروی دپاکین به‌زودی برطرف می‌شود
به‌ گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، حسین پاکدامن رئیس انجمن متخصصان مغز و اعصاب ایران در سومین همایش علمی Brain & Mood Day گفت: طبق جدیدترین مطالعه اپیدمیولوژیک انجام شده میزان شیوع بیماری صرع در ایران ۲ تا ۳ برابر کشورهای پیشرفته غربی چه در اروپا و چه در آمریکای شمالی است. در سایر موارد مانند شیوع بیماری در زنان و مردان و ... وضعیت ایران مشابه کشورهای پیشرفته است.

وی با اشاره به اینکه از نظر شیوه‌های درمانی بیماری صرع وضعیت در ایران با کشورهای غربی تقریبا یکسان است، عنوان کرد: حدود ۳۰ درصد صرع‌ها مقاوم به درمان طبی هستند و از بین این دسته از بیماران گروهی واجد شرایط برای انجام جراحی درمانی هستند.

در ادامه این همایش مدیرعامل انجمن صرع ایران گفت: تعداد بیماران مبتلا به صرع در ایران حتی تا یک میلیون نفر هم برآورد می‌شود.

داریوش نسبی تهرانی با اشاره به اینکه در چند وقت اخیر برخی از داروهای درمان صرع در کشور دچار کمبود شدند، عنوان کرد: داروی بیماران صرع بسیار حیاتی است و قابل صبر و تحمل کردن نیست و حتی یک ساعت‌ هم نباید داروی این بیماران از دسترس خارج شود. تاکید ما این است که دارو همیشه در دسترس بیماران باشد، به‌ویژه داروهایی که در مدتی طولانی توسط بیمار مصرف شده و بدن بیماران با آنها آداپته شده و قابل تغییر نیست. غیر از داروی مهم دپاکین که دچار کمبود شده، تامین سایر داروهای وارداتی یا تولیدی هم به مشکل برخورد کرده است و اگرچه مدام گفته می‌شود دارو جزو تحریم‌ها نیست اما بطور غیرمستقیم تحت تاثیر قرار گرفته است.

کمبود داروی دپاکین به‌زودی برطرف می‌شود
نریمان صدری مدیرعامل شرکت داروسازی هم در این همایش گفت: در چند ماه اخیر به‌علت تحریم‌ها و نگرانی‌های ایجاد شده، شاهد انبارش گسترده داروی دپاکین توسط مردم بودیم و همچنین به‌علت برخی مشکلات در تامین اقلام موردنیاز برای بسته‌بندی، این دارو به کمبود برخورد کرد که امیدواریم این کمبود مقطعی به‌زودی برطرف شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *