پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۲
سازمان غذا و دارو اعلام کرد

توزیع متادون در داروخانه‌ های منتخب

جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب: 655591
کارشناس اداره داروهای مخدر و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از برنامه این سازمان برای عرضه متادون توسط داروخانه های منتخب خبر داد.
توزیع متادون در داروخانه‌ های منتخب

 

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، علی بیرامی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه عرضه دارو از وظایف ذاتی داروخانه‌هاست، سازمان غذا و دارو براساس برنامه‌ای در نظر دارد تا متادون به صورت یک پکیج در داروخانه های منتخب توزیع شود.

وی افزود: در حال حاضر متادون مورد نیاز کشور توسط سازمان غذا و دارو تامین می شود و برای توزیع بین مراکز ترک اعتیاد، در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار می گیرد.
این کارشناس اداره داروهای مخدر و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مرحله آزمایشی این طرح در دانشگاه علوم پزشکی قم در حال اجراست، عنوان کرد: متادون و قرص به صورت یک پکیج در نظر گرفته شده و از طریق 2 داروخانه در اختیار مراکز ترک اعتیاد قم قرار می گیرد.

به گفته بیرامی، این طرح پس از اتمام مرحله آزمایشی، به صورت سراسری در داروخانه ها اجرا و هر ۲۰ مرکز ترک اعتیارد تحت پوشش یک داروخانه قرار گرفته و سهمیه داروی خود را تهیه می کنند.
https://jahannews.com/vdci3waqzt1aww2.cbct.html
jahannews.com/vdci3waqzt1aww2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یکی از بی خود ترین کارها که اصلا کنترل در آن وجود ندارد متادون را حدود ۶۵۰۰ می خرن و تا یکصد هزار تومان می فروشن
Iran, Islamic Republic of
من کارشناس مخدر بوده ام. این موضوع را ده سال قبل پیشنهاد دادیم ولی مافیای درمانگاه های درمان سوء مصرف مواد در وزارتخانه اجازه اجرای آن نداد.