پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۷

نقش توئیتر در ظهور حضرت حجت

پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۱
کد مطلب: 655546
خاطره ای از آقای خاتمی دارم که بارها نوشته و گفته ام. از خاتمی پرسیدم چرا موضع تان در محافل خصوصی را برای مردم علنی نمی کنید؟ گفت: طرفداران من از بهائی و رقاصه ها هستند تا آدم های متدین و مذهبی. خلاصه حرفش این بود که اعلام موضع صریح، این ترکیب رنگین کمانی را بهم میزند. 
نقش توئیتر در ظهور حضرت حجت
گروه سیاسی جهان نيوز، محسن مهدیان: چند روز پیش صحنه ای در اتوبوس دیدم و همان جا توئیت زدم. خانمی به فردی که کشف حجاب کرده بود خیلی ساده و مودبانه، قانون را متذکر شد و پس از مختصری که غرولند شنید، درنهایت ماجرا به خوشی ختم شد و آن خانم هم حجابش را اصلاح کرد.

اما همین روایت، موجب موجی از حملات توئیتری شد؛کامنت ها خیلی جالب است و قابل تامل. فقط توهینست؛ از توهین به پیامبر و امام و دین گرفته تا پائین.

گذشت؛ اما به این بهانه توجهم به یک نکته تاریخی و معرفتی جلب شد. به نقش توئیتر و دیگر شبکه های اجتماعی دقت کنید؛ توئیتر از بقیه بیشتر. یک نکته کلیدی و قابل توجه درباره نقش توئیتر وجود دارد. 

در توئیتر دعوا در کدام نقطه است؟ دقت کردید؟ پیشتر اختلاف ها مبهم بود، مواضع نیز. معلوم نبود هرکس چه می گوید وغرض نهائیش چیست؟ اما امروز دوگروه شاخص در توئیتر فعالند. "براندازها" و "انقلابی ها" . براندازها خیلی روشن همدیگر را پیدا کردند از منافقین تا سلطنت طلب ها تا آته ایست ها تا اباحه گرها و غیره. خب؟ حرفم چیست؟ اجازه دهید با یک خاطره لُب کلام را بیان کنم. 

خاطره ای از آقای خاتمی دارم که بارها نوشته و گفته ام. از خاتمی پرسیدم چرا موضع تان در محافل خصوصی را برای مردم علنی نمی کنید؟ گفت: طرفداران من از بهائی و رقاصه ها هستند تا آدم های متدین و مذهبی. خلاصه حرفش این بود که اعلام موضع صریح، این ترکیب رنگین کمانی را بهم میزند. 

اما امروز نگاه کنید؛ در شبکه های اجتماعی چه تصویری از  اصلاحات وجود دارد؟ اساسن اصلاحات کجاست؟ دعوا و اختلاف صرفن بین دو گروه است. جریان انقلابی و ضدانقلاب و والسلام. خیلی از اصلاح طلب ها نیز به همین نزاع پیوستند و مقابل ضدانقلاب قرار گرفتند. به تعبیر دیگر کار ناتمام خاتمی را شبکه های اجتماعی، خاصه توئیتر انجام داد. امروز همان رقاصه ها و بهائی ها و آرای سیاه، دشمن سرسخت اصلاحات و خاتمی شدند. شعارها کف خیابان چه بود: «اصلاح‌طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا!»

توئیتر مرز حق و باطل را روشن کرده است. یا حداقل در روشن کردن این مرز سهم بسزائی داشته است. حامیان کشف حجاب را در کامنت توئیت ببینید. ضد دینند و منکر خدا و ولاغیر. 

این حرفها برای چیست؟ این بیان چه ربطی به انقلاب مهدی موعود دارد؟ نکته بسیار کلیدی اینست که هرچه به ظهور نزدیک می شویم مرز حق وباطل کامل روشن می شود. توئیتر کمک کرده است خالص سازی تسریع شود. تقابل روشن میان اَشقیاء و سُعداء. دشمن حتا دست چدنی با دستگش مخملی هم ندارد؛ ترامپ اصلِ شمرست. 

از امام باقر (ع) روایت داریم که حضرت حجت سلام الله علیه ظهور نخواهد کرد تا وقتی که شقی در شقاوتش و سعید در سعادتش تثبیت شود. از امام صادق (ع) روایت داریم انقدر غیبت طولانی می شود که حق محض عیان و باطل محض نیز عیان شود. 

این روزها توئیتر سهم مهمی در این خالص سازی و نمایاندن دوقطبی حقیقی عالم یعنی تقابل حق و باطل دارد. باید قدر بدانیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
"این روزها توئیتر سهم مهمی در این خالص سازی و نمایاندن دوقطبی حقیقی عالم یعنی تقابل حق و باطل دارد. باید قدر بدانیم."

حالا اهل حق که شما باشید چه سهمی در خلق توئیتر داشته اید؟
Iran, Islamic Republic of
اولا چه ربطی داشت؟!
ثانیا طرح خدا لزوما با فعل اهل حق پیش نمی رود. همه مشغول کار خود هستند و همه ی این کارها در طرح کلی خداست...
ثالثا من این آقا را نمی شناسم و نظرم در حمایت از ایشان نبود؛ در نقد این نظر بود
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
موضوع توییتر نیست ، این جریانی است که در کل دنیا شروع شده. مرزهای حق و باطل در حال جدا شدن است. هنگامه ظهور نزدیک است.
اللهم عجل لولیک الفرج
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
آن وقت امثال حضرتعالی که با شکستن قانونِ ج.ا.ا. و فیلترشکن توییت، و حق و سعادت را تبلیغ میفرمایید؛ به فرامینِ حکومت ولی‌الله الاعظم، حجةبن الحسن، تمکین خواهید فرمود؟
ابراهیمی
United States
حالا اگه اینجوره اجازه بدید همه از توئیتر استفاده کنند بلکه ظهور نزدیکتر بشه!!!
نه اینکه توئیتر برای از ما بهتران باشه یا اینکه برای دسترسی به آن لازم باشه قوانین جمهوری اسلامی را بشکنیم.
Iran, Islamic Republic of
مطمئن نیستم، اما فکر می کنم این یک نگاه خیلی ساده به ماجراست.