کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ورود سامانه بارشی تازه به کشور از فردا

8 آذر 1397 ساعت 17:08

شمالی‌ شدن جریانات بر روی دریای خزر، فردا سبب بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما در استان‌های گیلان و مازندران می‌شود و روز جمعه دمای هوا در سواحل شمالی بین 7 تا 10 درجه کاهش می‌یابد.


به گزارش جهان نیوز، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در اغلب نقاط کشور جوی نسبتاً پایدار حاکم است و سکون نسبی هوا سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت شده است. 

امشب شمالی‌ شدن جریانات بر روی دریای خزر سبب بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما در روز جمعه در استان‌های گیلان و مازندران می‌شود و روز جمعه دمای هوا در سواحل شمالی بین 7 تا 10 درجه کاهش می‌یابد. 

از اواخر وقت امروز و همچنین طی روز جمعه دریای خزر مواج است. 
روز جمعه با ورود سامانه بارشی تازه به کشور در شمال غرب و مناطقی از غرب کشور ابرناکی، بارش باران و وزش باد رخ خواهد داد و روز شنبه این سامانه بارشی در شمال غرب و غرب کشور فعال است و شدت بارش‌ها در این دو روز در جنوب غربی آذربایجان غربی خواهد بود. 

در همین مدت بارش‌ها در مناطق مرتفع و سردسیر شمال غرب به شکل برف خواهد بود. 
آسمان تهران فردا کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 15 و 6 درجه خواهد بود. 

فردا بندرعباس با بیشینه دمای 30درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد و کرمان با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود. 

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی ۹۸-۹۷ (اول مهرماه ۹۷) تا روز ۲۶ ماه سال جاری ۴۳.۷ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۱.۳ میلی‌متر بوده است که بارش سال‌جاری ۲۸۵.۷ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۴.۴ میلی‌متر بوده که بارش سال جاری تا این تاریخ ۷۹.۵ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته هشتم سال زراعی متعلق به منطقه یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد به میزان ۱۵۳ میلی‌متر بوده است.

میانگین گرم‌ترین منطقه کشور، راسک در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۳۵.۹درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه لاله‌زار در استان کرمان به میزان منفی ۵ درجه سلسیوس خواهد بود.

منبع: فارس


کد مطلب: 655522

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/655522/ورود-سامانه-بارشی-تازه-کشور-فردا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com