جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مسکو: داعش به دنبال استفاده از سلاح شیمیایی در شرق سوریه است

چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب: 655348
وزارت دفاع روسیه چهارشنبه اعلام کرد که بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده، عناصر گروه تروریستی داعش به دنبال استفاده از سلاح شیمیایی علیه شبه نظامیان کرد در سوریه هستند.
داعش به دنبال استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه است
به گزارش جهان نيوز، وزارت دفاع روسیه شامگاه چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که عناصر تروریستی داعش قصد دارند از مواد شیمیایی علیه شبه نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا استفاده کنند.

شبکه راشا تودی روسیه به نقل از وزارت دفاع این کشور گزارش داد که براساس اطلاعاتی که مسکو به دست آورده است عناصر مسلح داعش سعی دارند از خمپاره‌های حاوی مواد سمی شیمیایی عیله شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» استفاده کنند.

وزارت دفاع روسیه می‌گوید گروه تروریستی داعش این خمپاره‌ها را در داخل بیمارستان روستای «الکشمه» استان دیرالزور تولید و تهیه کرده است.

بر اساس اطلاعات روسیه، ۱۱ تن از عناصر تروریستی داعش در خارج از سوریه برای این کار آموزش دیده‌اند و قرار است خمپاره‌های حاوی مواد شیمیایی علیه شبه نظامیان متحد آمریکا در اطراف شهر هجین استفاده شود.

وزارت دفاع روسیه می‌گوید عناصر داعش برنامه‌ریزی کرده‌اند از این خمپاره‌ها در مناطق نزدیک به حضور نیروهای ارتش سوریه استفاده کنند تا جنگنده‌های آمریکا را برای حمله به مواضع ارتش تحریک کنند.

این هفته عناصر مسلح و تروریستی خمپاره‌های حاوی گاز سمی کلر را به برخی از محله های شهر حلب شلیک کردند که بر اثر آن ده‌ها نفر مصدوم شدند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *