کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موج جدید "بارش برف و باران" در راه است

7 آذر 1397 ساعت 21:56

سازمان هواشناسی کشور از موج جدید "بارش برف و باران" در پی ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد.


به گزارش جهان نیوز، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از بعد از ظهر جمعه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب به کشور روزهای جمعه و شنبه در مناطقی از سواحل دریای خزر، شمال غرب و سپس غرب کشور بارش باران، وزش باد و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی رخ خواهد داد.

بر این اساس وضع هوای استانهای مختلف کشور به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:
جمعه 1397/09/09: از بعدازظهر بارش باران و وزش باد در گیلان، غرب مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه.

شنبه 1397/09/10: بارش باران و وزش باد در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، رگبار و رعدوبرق و وزش باد در کرمانشاه، ایلام، غرب لرستان.

شایان توجه است در ارتفاعات کوهستانی شمال غرب، اردبیل و ارتفاعات البرز بارش برف پیش‌بینی می‌شودهمچنین از جمعه شب تا  یکشنبه مسیر جاده‌های کوهستانی شمال غرب و جاده‌های کوهستانی سواحل خزر به استانهای مجاور، بخصوص گردنه‌ها مه‌آلود پیش‌بینی می‌شود و با احتمال بسیار موجب کندی یا اختلال در ترافیک جاده‌ای  این مناطق می‌شود.

از این رو توصیه می‌شود برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هموطنان عزیز، سازمانهای امدادی و مدیریت بحران  به‌کار گرفته شود.

منبع: تسنیم


کد مطلب: 655346

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/655346/موج-جدید-بارش-برف-باران-راه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com