جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دعوت رسمی روسیه از رهبر حماس برای سفر به مسکو

چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب: 655308
سفیر روسیه در رام‌الله طی دیدار با رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از وی برای سفر به مسکو رسما دعوت کرد.
دعوت رسمی روسیه از رهبر حماس برای سفر به مسکو
به گزارش جهان نيوز، حماس اعلام کرد وزارت خارجه روسیه رسما از «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس برای سفر به مسکو دعوت کرده است. 

بر اساس گزارش خبرگزاری «معا»، «حیدر رشید» سفیر روسیه در رام‌الله امروز (چهارشنبه) در دیدار با هنیه، این دعوتنامه را تحویل وی داد.

هنیه از تلاش‌های روسیه در قبال مسأله فلسطین قدردانی کرد و سفیر روسیه نیز گفت کشورش برای حمایت از مسأله فلسطین هر کاری لازم باشد، انجام می دهد.

دعوت کنونی روسیه از اسماعیل هنیه در شرایطی انجام می‌گیرد که آمریکا طرح ادعایی خود (برای پایان دادن به نزاع فلسطینی-اسرائیلی) موسوم به «معامله قرن» را تقریبا آماده کرده و قصد دارد آن را در اوایل سال 2019 ارائه دهد. 

در سال جاری (2018) چند هیأت از حماس به روسیه رفتند و با مقامات این کشور رایزنی کردند . یکی از این سفرها در تیرماه انجام شد که ریاست آن را موسی ابومرزوق از اعضای ارشد حماس بر عهده داشت. 

وزارت خارجه روسیه در ماه می سال گذشته (2017) که سند سیاسی حماس منتشر شد از این سند و نیز انتخاب اسماعیل هنیه به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس استقبال کرد .

هنیه در همان ماه با «میخائیل بوگدانف» نماینده ویژه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در امور غرب آسیا تلفنی صحبت کرد ، به آخرین تحولات فلسطین پرداخت و همچنین درباره نقش مسکو در آشتی ملی فلسطین صحبت کرد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *