جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جزئیات برنامه‌های ۱۶ آذر در دانشگاه تهران

چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 655233
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران با بیان اینکه مراسم روز دانشجو ۱۸ اذرماه در دانشگاه تهران برگزار می‌شود جزئیات برنامه‌های تشکلهای دانشجویی این دانشگاه را به مناسبت روز دانشجو اعلام کرد.
جزئیات برنامه‌های ۱۶ آذر در دانشگاه تهران
به گزارش جهان نيوز، مجید سرسنگی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران در نشست خبری برنامه‌های روز 16 آذر تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه را تشریح کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال روز 16 اذر با روز جمعه همزمان شده است برنامه‌های ویژه تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه به منظور روز دانشجو یک شنبه 18 آذر در این دانشگاه به طور سراسری برگزار می‌‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به برنامه‌های بسیج دانشجویی به مناسبت روز دانشجو اظهار داشت: برنامه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه تهران از ساعت 14 روز یک شنبه 18 آذر در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه برگزار می‌شود.

سرسنگی به میهمانان این تشکل دانشجویی در برگزاری مراسم روز دانشجو اشاره کرد و گفت: بسیج دانشجویی از علی فروغی مدیر شبکه سوم سیما، حجت الاسلام محمدی قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، قالیباف شهردار اسبق تهران، علی عسگری رئیس صداوسیما، قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس، مهرداد بذرپاش نماینده سابق مجلس و محمد دهقان نماینده فعلی مجلس برای حضور در این برنامه دعوت کرده است. البته تا روز برگزاری مراسم امکان تغییر در میهمانان تشکل‌ها وجود دارد.

وی افزود: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران نیز برنامه‌های خود را در روز یک شنبه 18 آذر از ساعت 14 در تالار شهید چمران پردیس دانشکده‌های فنی با حضور میهمانانی از جمله محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس، علی مطهری نایب رئیس مجلس، علی ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه، محمود جعفری دولت آبادی دادستان تهران، محسن الویری عضو شورای شهر، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان، شهیندخت ملاوردی دستیار سابق رئیس جمهور در امور شهروندی، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، علی نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور و اساتیدی چون علوی تبار، محمدرضا جلایی پور، محمد مجتهد شبستری، و همچنین با حضور احتمالی سعید حجاریان فعال سیاسی برگزار خواهد شد البته دانشجویان این تشکل از این افراد برای حضور در برنامه 16 آذر دعوت کرده‌اند و حضور این افراد در دانشگاه تهران در روز 16 آذر قطعی نیست.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران ادامه داد: تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران نیز برنامه‌های ویژه روز دانشجویی هود را روز 18 آذر از ساعت 14 در تالار شهید دهشور پردیس علوم برگزار خواهد کرد.

سرسنگی به اسامی دعوت شدگان این تشکل دانشجویی نیز اشاره کرد و گفت: سعید جلیلی، قالیباف شهردار اسبق تهران، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی، حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان، محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدباقر لنکرانی وزیر بهداشت دولت نهم، عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله دعوت شدگان این تشکل دانشجویی برای مراسم روز 16 آذر هستند.

وی به برنامه‌های تشکل انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران نیز اشاره کرد و گفت: برنامه‌های این تشکل دانشجویی نیز روز یک شنبه 18 آذر در تالار شیخ مرتضی انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با حضور احتمالی دعوت شدگانی از جمله سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار خواهند کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران همچنین به برنامه‌های مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: برنامه‌های ویژه روز دانشجوی این تشکل دانشجویی از ساعت 13:30 روز یک شنبه 18 آذرماه در تالار شهید رجب بیگی پردیس دانشکده‌های فنی با حضور افرادی از جمله محمدحسین بادامچی، مجتبی احمدی، مجتبی نامخواه، حسام سلامت، مهدی محمدی، آرمان ذاکری و امیرحسین ثابتی که از فعالان سیاسی هستند احتمالا برگزار خواهد شد.

سرسنگی افزود: برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تهران به طور همزمان در این دانشگاه برگزار می‌شود تا روز برگزاری مراسم امکان تغییر میهمانان مراسم وجود دارد.

وی درباره حضور احتمالی رئیس جمهور در مراسم 16 آذر در دانشگاه تهران نیز گفت: هنوز حضور رئیس جمهور در مراسم روز دانشجو در دانشگاه‌های کشور به صورت رسمی به دانشگاه‌ها ابلاغ نشده است ما نیز در دانشگاه تهران آمادگی خود را برای حضور ایشان در مراسم 16 آذر اعلام کرده‌ایم اما هنوز رئیس جمهور و دفتر ایشان در این خصوص به جمع بندی نرسیدند.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران درباره محل برگزاری مراسم‌های تشکل‌های دانشجویی نیز گفت: برگزاری مراسم 16 آذر در سالن شهید چمران دانشکده فنی  به دلیل وسعت این سالن و حادثه 16 آذر که در این دانشکده رخ داده است برای همه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تهران حائز اهمیت است اما طبق نظر شورای فرهنگی دانشگاه تهران برگزاری این مراسم در این مکان به انجمن اسلامی دانشگاه تهران وبسیج دانشجویی دانشگاه تهران به دلیل مخاطب فراوان این دو تشکل اختصاص یافته است و برگزاری ویژه 16 اذر برای این دو تشکل نوبت‌بندی شده به طوری که هر سال نوبت برگزاری مراسم یکی از این تشکل‌های دانشجویی در این سالن است که با توجه به روال طی شده مراسم 16 آذر و روز دانشجوی انجمن اسلامی امسال در سالن چمران برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *