پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

اکرمی: سوئیسی حرف می‌زنیم، آفریقایی عمل می‌کنیم!

سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۶
کد مطلب: 655024
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران با بیان اینکه باید کارنامه اشخاصی که قصد قبول مسئولیتی را دارند مورد بررسی قرار داد، گفت: متاسفانه ما نتیجه محور عمل نمی‌کنیم، سوئیسی حرف می‌‌زنیم ولی آفریقایی عمل می‌‌کنیم.
سوئیسی حرف می‌زنیم، آفریقایی عمل می‌کنیم!
به گزارش جهان نيوز، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران با بیان اینکه باید کارنامه اشخاصی که قصد قبول مسئولیتی را دارند مورد بررسی قرار داد، گفت: متاسفانه ما نتیجه محور عمل نمی‌کنیم، سوئیسی حرف می‌‌زنیم ولی آفریقایی عمل می‌‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین «سید رضا اکرمی» با اشاره به اینکه ما در پی بهره‌وری نیستیم و برای این کار ساخته نشده ایم، گفت: دستگاه عریض و طویل دولتی روزانه ۲۰ دقیقه کار مفید انجام می‌دهد. این مختص کارکنان دولت نیست بلکه در بازار آزاد و مشاغل غیردولتی کار مفید روزانه به یک‌ساعت می‌رسد. باید کارنامه افراد قبل از قبول مسئولیت بررسی شود تا مشخص شود در کجا موفق بوده و چه عملکردی در پست‌های قبلی داشته است. متاسفانه ما نتیجه‌محورعمل نمی‌کنیم، سوئیسی حرف می‌زنیم ولی آفریقایی عمل می‌کنیم.

اکرمی با بیان اینکه به انقلاب بدهکاریم و همه باید مسئولیت کارهایشان را بپذیرند، گفت: متاسفانه همه فقط قوه مجریه را پاسخگو می‌دانند.

وی ادامه داد: در سالگرد زلزله کرمانشاه دستگاه‌ها گزارش عملکرد ارائه دهند و شفاف بگویند در سال گذشته چه مشکلاتی را حل کرده اند و چه کاری انجام داده اند. به نظرم باید پیاده بشویم و باهم حرف بزنیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران با بیان اینکه تحمل نکردن یکدیگر یکی از مشکلات عمده کشور است، افزود: به جای اینکه مسئولان و جناح‌ها با هم بنشینند و گفت و گو کنند به شکل انفرادی، هرکس حرف خودش را می‌زند. باید نظرات موافق و مخالف همدیگر را به رسمیت بشناسیم و تحمل کنیم با این رویه به جایی نمی‌رسیم. همه افرادی که ۴ مقوله ایران، انقلاب اسلامی، قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول دارند و هدفشان استقلال مملکت است می‌توانند دور هم بنشینند.

اکرمی افزود: مردم در کشورهای غربی به چشم رقیب به همدیگر نگاه می‌کنند ولی درعین حال باهم رقابت سالم دارند.

دبیر پیشین جامعه وعاظ تهران خاطرنشان کرد: زمانی علی اکبر ناطق نوری موضوع جالبی را مطرح کرد، وی گفت ما سه مشکل داریم، برخی دروغ می‌گویند، عده ای متملق هستند و گروهی هم رودربایستی می‌کنند. برای انتخابات دوره ششم مجلس شورای اسلامی نامزد شدم و در یکی از مساجد تهران منبر رفتم، گفتم چهار دوره نماینده مجلس بودم و علاقه دارم باردیگر نماینده مردم شوم، خانمی پرسید چهار سال نماینده بوده ای یا چهار دوره، گفتم چهار دوره نماینده بودم، پاسخ داد آقا این چهار دوره برایت کافی است! همان شب به خانواده گفتم این دوره رای نمی‌آورم و همان شد و رای نیاوردم. 

وی اظهار داشت: با خودمان رودربایستی داریم و در این رودربایستی گیر کرده ایم. باید به خیلی از آقایان گفت هر خدمتی تاکنون کرده اید کافی است به دلیل کهولت سنی و خستگی ممکن است مردم از شما استقبال نکنند، لازم نیست تا نفس آخر مدیر، مدیرکل یا وزیر باشید.

نماینده پیشین مجلس خاطرنشان کرد: شخصی ممکن است چند دوره مدیر یا نماینده بوده و در دوره جدید ممکن است حرف تازه ای نداشته باشد. اگر قرار بود کاری انجام دهی، زمانی که مدیر بودی انجام می‌دادی.

اکرمی با بیان اینکه تعارف و نداشتن اراده موجب پیش نرفتن کارها می‌شود، افزود: همه کارکنان و مسئولان از معلم و استاد دانشگاه گرفته تا مدیران کل و وزرا باید مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهند و اگر مدیری توانست مجموعه خود را خوب اداره کند مورد تشویق قرار گیرد و به عنوان فرد موفق معرفی شود. کسی که اراده، انگیزه و حال کار کردن ندارد را کنار بگذاریم و افراد جدید و باانگیزه را جایگزین آنها کنیم. 

وی اظهار داشت: افسر راهنمایی و رانندگی سراغ ندارم راننده ای که تخلفی در کارنامه اش ندارد را تشویق کند یا به او هدیه بدهد تا باعث تشویق قانون‌گرایی شود. نظام تشویق و تنبیه در جامعه رایج نیست. اکرمی ادامه داد: امسال مگر ما با جنگ، بیماری واگیر و مشکل ساختاری مواجه بودیم که وضعیت اقتصادی جامعه به این شکل درآمد. برخی از تجار و عمده‌فروشان در انبار یا زیرزمین خانه خود کالاها را احتکار یا کم‌فروشی می‌کردند. همین کار باعث تنش بی‌دلیل در بازار می‌شود و یکباره مثلا «پوشک» نایاب می‌شود. این برای حال و آینده کشور ما بسیار بد است.

اکرمی تاکید کرد: رودربایستی را کنار بگذاریم، انتقادپذیر باشیم و با همدیگر با صداقت حرف بزنیم و روی معیارهای مشترک کار کنیم. ایده‌آل‌ها و آرزوها را وارد مسائل اجرایی نکنیم. این مملکت مال خودمان است و نمی‌خواهیم به بیگانه متکی باشیم یا دست‌کم آنچه را که می‌توانیم انجام دهیم تا به بیگانگان متکی نباشیم.

اکرمی اظهار داشت: ۱۰ سال پس از انقلاب، امام (ره) خواستار بازنگری در قانون اساسی شدند، سپس اصولی در قانون اساسی با تغییراتی مواجه شد. ۲۹ سال گذشته است. نباید بار دیگر برخی اصول قانون اساسی درباره صدا و سیما، اقتصاد دولتی و آموزش رایگان بازنگری شود؟

به گزارش ایرنا، وی خاطرنشان کرد: چهل سال از انقلاب می‌گذرد و تجارب زیادی به دست آورده ایم و با استفاده از این تجارب باید کاستی‌ها را از سر راه برداریم و کاغذبازی را کم کنیم. نمی‌شود صدا و سیما انحصاری باشد باید مثل دانشگاه‌ها رقیب داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *