جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

ادامه ابهامات درباره انتخابات پارلمانی ولایت غزنی

دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب: 654754
کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که این نهاد متعهد به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است اما هنوز برگزاری همزمان انتخابات معوق شده پارلمانی در ولایت غزنی با انتخابات ریاست جمهوری مشخص نیست.
ادامه ابهامات درباره انتخابات پارلمانی ولایت غزنی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «عبدالبدیع صیاد» رئیس کمیسیون پارلمان افغانستان اعلام کرد که این کمیسیون برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور  متعهد است اما چالش‌های زیادی نیز در مسیر این روند قرار دارد همچنین امکان تعدیل تاریخ برگزاری انتخابات وجود دارد.

وی با اشاره به فصل سرما نیز گفت که زمستان و بارش برف زمینه برگزاری روند ثبت‌نام رای‌دهندگان، آموزش و سایر امور کمیسیون را با مشکل روبرو کرده است.صیاد افزود که این کمیسیون از احزاب سیاسی درخواست کرده تا پیشنهادها و انتقادات خود را برای چگونگی برگزاری انتخابات ارائه دهند اما تاکنون احزاب مکتوبی را دریافت نکرده است.

به گفته وی، کمیسیون انتخابات خواستار تعیین تاریخ برگزاری انتخابات براساس نظر احزاب سیاسی و مردم است تا از سویی این کمیسیون زمان کافی برای آمادگی برگزاری انتخابات را داشته باشد و نیز تاریخ تعیین شده نیز مورد قبول همه جناح‌ها باشد.

«علیرضا روحانی» سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی نیز در انتقاد از تعیین نشدن تاریخ انتخابات پارلمانی در غزنی گفت که بحث‌های جدی در این باره جریان دارد اما برگزاری همزمان انتخابات غزنی با انتخابات ریاست جمهوری همچنان یک مسئله حل نشده است.

وی با تاکید بر تعیین هر چه زودتر این زمان گفت تاریخی که اعلام می‌شود باید امکان فنی برگزاری انتخابات شفاف را به کمیسیون انتخابات بدهد.
روحانی با تاکید بر مشخص بودن زمان برگزاری انتخابات در قانون اساسی افغانستان اظهار داشت که کمیسیون انتخابات در صورت تعدیل تاریخ انتخابات باید جوانب حقوقی این موضوع را در نظر بگیرد.

کمیسیون انتخابات در حالی تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی غزنی را نامشخص می‌داند که پیش از این قرار بود این انتخابات در 31 فروردین سال آینده بطور همزمان با انتخابات ریاست جمهوری افغانستان برگزار شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *