کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هنیه: اجازه نمی‌دهیم معامله قرن عملی شود

3 آذر 1397 ساعت 19:57

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با بیان اینکه فلسطینیان به دنبال یک پیمان استراتژیک برای وحدت هستند، تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم معامله قرن عملی شود.


به گزارش جهان نیوز،  اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که نتوانسته بود در سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی حاضر شود، به صورت ویدیو کنفرانس در این نشست سخنرانی کرد.

هنیه: ایران خطوط قرمز آمریکایی‌ها را رد کرده است/ اجازه نمی‌دهیم معامله قرن عملی شود
هنیه در ابتدای سخنانش با بیان اینکه مردم فلسطین شرایط دشواری را سپری می‌کنند، ابراز داشت: این کنفرانس می‌تواند به امت اسلامی، وحدت ببخشد.

وی با اشاره به پیروزی‌های اخیر حماس افزود: کنفرانس وحدت اسلامی معتقد است که قدس، عزت و سربلندی گذشته و آینده امت اسلامی است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به اینکه تهران سرزمینی است که همراه و همسو با امت اسلامی مخصوصاً ملت فلسطین است، اظهار داشت: ایران خطوط قرمز آمریکایی‌ها را رد کرده و بر اساس اصول خودش عمل می‌کند.

وی ادامه داد: به شما اطمینان می‌دهم که این نشست نتایج امیدوارکننده‌ای خواهد داشت.

هنیه با بیان اینکه همه مسلمانان باید مانع رخنه دشمن در پیکره جهان اسلام باشند، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی یگانه دشمن جهان اسلام است که نسبت به مقدسات این سرزمین بی‌حرمتی می‌کند. ما هرگونه طرحی که آمریکا بخواهد در این سرزمین به اجرا دربیاورد، رد می‌کنیم.

وی فلسطین را جزئی از سرزمین اسلامی دانست و گفت:‌ کنفرانس وحدت اسلامی یک استراتژی اسلامی را ترسیم می‌کند تا نحوه برخورد با دشمن و مقابله با یهودی‌سازی قدس را فرا بگیریم.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با بیان اینکه فلسطینیان به دنبال یک پیمان استراتژیک برای وحدت هستند، تصریح کرد: مسأله فلسطین، مسأله همه مسلمانان و آزادگان جهان است و ما اجازه نمی‌دهیم که در این راستا معامله قرن عملی شود.

وی ادامه داد: ترامپ نمی‌تواند به زور قدس را به دست صهیونیست‌ها بدهد. همانگونه که بالفور نتوانست یک وجب از فلسطین را به آن‌ها بدهد.

*نوری المالکی: سر منشاء مشکل کنونی جهان اسلام تروریسم صهیونیستی است/ ایران مانع رسیدن استکبار به اهدافش شده است
در ادامه نوری المالکی نخست وزیر پیشین عراق با اشاره به اینکه راه خداوند مستقیم است، بیان داشت: ما دو راه درباره مسأله فسلطین نداریم یا اینکه به خدا متوسل شویم که مهم‌ترین مسأله امت اسلامی همان، فلسطین است یا اینکه فلسطین را فراموش کنیم که در این صورت دنیای خود را از دست داده‌ایم.

وی با بیان اینکه برخی کشور‌ها به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند، این اقدام را یک خطر بزرگ برای جهان اسلام دانست و گفت: غرب تلاش کرد موجودیتی دیگر در جهان اسلام ایجاد کند تا مسلمانان را در محاصره قرار دهد.

نوری المالکی سر منشاء مشکل کنونی جهان اسلام را تروریسم صهیونیستی بر شمرد و تصریح کرد: اکنون شاهد مشکلاتی در کشورهایی مانند عراق، سوریه، یمن، فلسطین و لبنان هستیم که عامل اصلی آن تروریسم صهیونیستی است.

وی ادامه داد: تروریست و سلطه به دنبال از بین بردن مقاومت هستند. شاهد آن هستیم که اسرائیل و هم پیمانانش به جمهوری اسلامی ایران کینه می‌ورزند، زیرا ایران مانع رسیدن آن‌ها به اهدافشان شده است.

منبع: فارس


کد مطلب: 654407

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/654407/هنیه-اجازه-نمی-دهیم-معامله-قرن-عملی-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com