شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
وزیر خارجه ترکیه:

چشم‌پوشی ترامپ از قتل خاشقچی پذیرفتنی نیست

شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 654238
وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه با یک شبکه خبری درباره مسائل مختلفی از جمله قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی و نقشه‌راه منبج در سوریه صحبت کرد.
چشم‌پوشی ترامپ از قتل خاشقچی پذیرفتنی نیست
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز (جمعه) گفت: چشم‌پوشی رئیس‌جمهور آمریکا از موضوع قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد سعودی غیرقابل قبول است.

چاووش‌اوغلو در مصاحبه با شبکه خبری «سی. ان. ان. ترک» با بیان اینکه مسئله پول، همه‌چیز نیست، توضیح داد: «ما نمی‌دانیم ترامپ بر چه اساسی می‌گوید که شاید ولی‌عهد سعودی از این جنایت با خبر باشد شاید هم نه!»

وی با بیان اینکه روابط آنکارا و ریاض، در یک نفر خلاصه نمی‌شود، گفت: «اگر محمد بن سلمان (ولی‌عهد سعودی) درخواست کند، شاید رئیس‌جمهور اردوغان در حاشیه نشست گروه 20 با او دیدار کند».

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه انجام تحقیقات بین‌المللی در موضوع قتل خاشقچی بهتر است، تصریح کرد: «چون سعودی‌ها با ما همکاری نمی‌کنند. ترکیه اما با هر تحقیقات بین‌المللی همکاری خواهد کرد و اطلاعات و مدارک کافی برای آن ارائه می‌کند».
چاووش‌اوغلو با بیان اینکه فایل صوتی از لحظه قتل خاشقچی به استماع مقامات سازمان اطلاعات رژیم سعودی رسیده، گفت: «شواهد و مدارک این جنایت در کنسولگری و اقامتگاه سرکنسول در استانبول، طبق برنامه‌ریزی پاک شده است».

وی ضمن اشاره به اینکه آنکارا تمایلی به تخریب روابط با ریاض ندارد اما به تلاش برای آشکار کردن حقایق پشت این جنایت ادامه می‌دهد، افزود: «برخی کشورهای اروپایی چون نمی‌خواهند روابط با سعودی را برهم بزنند، اقدامات جدی در این باره انجام نمی‌دهند».

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه نقشه راه منبج باید تا پایان سال جاری میلادی به صورت کامل اجرایی شود و شرق رودخانه فرات نیز از حضور شبه‌نظامیان کُرد سوری پاکسازی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *