جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱۰

ترامپ: بن سلمان بیشتر از من از جنایت نفرت دارد/ قتل خاشقچی تقصیر دنیا است

پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۸
کد مطلب: 654138
رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید محمد بن‌سلمان اساساً از جنایت متنفر است و اگر جمال خاشقچی تکه تکه شده، تقصیر دنیا است که جای بدی شده است.
ترامپ: بن سلمان بیشتر از من از جنایت نفرت دارد!
به گزارش جهان نيوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه دفاع از سعودی‌ها بر سر نقش مقام‌های عالیرتبه عربستان در قتل «جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، مدعی شد که متهم ردیف اول این داستان یعنی «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی «از این جور کارها تنفر دارد.»

حضور محافظان شخصی بن‌سلمان در تیم ترور خاشقچی و مکالمات تلفنی ضبط‌شده، بسیاری از تحلیل‌گران و حتی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا را به این نتیجه رسانده که دستور قتل این روزنامه‌نگار منتقد، از سوی ولیعهد جوان سعودی صادر شده است؛ رئیس‌جمهور آمریکا اما یک تنه اصرار دارد که روایت سعودی‌ها از تل خاشقچی، مبتنی بر حقیقت است.

سعودی‌ها می‌گویند تیمی که برای مجاب کردن خاشقچی به بازگشت به کشور به استانبول اعزام شده بود، در میانه عملیات اقناع وی به بازگشت، زیاده‌روی کرده و او را کشته است.

دونالد ترامپ در ادامه حمایت از بن‌سلمان، امرو پنج‌شنبه ۱ آذر ماه در میان خبرنگاران گفت: «من خودم هم از جنایت متنفرم و هم از آنچه در این ماجرا رخ داده و از تلاش برای لاپوشانی آن متنفرم ولی به شما بگویم که ولیعهد بن سلمان، بیش از من از این مسائل نفرت دارد.»

ترامپ دو روز پیش گفته بود شاید بن‌سلمان از ماجرا مطلع بوده و شاید هم مطلع نبوده است. رئیس‌جمهور آمریکا امروز حتی به بودن ردپایی از بن‌سلمان در این جنایت رضایت نداد و با مقصر دانستن همه مردم دنیا در قتل جمال خاشقچی، گفت: «شاید بتوان دنیا به خاطر این جنایت مقصر دانست چون دنیا جای خیلی خیلی بدی شده است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
نیما راسخ
Iran, Islamic Republic of
به راستی که وجود جانوران کثیف و آسیب رسانی چون ترامپ و بن سلمان دنیای خوب بشریت را به جای بدی تبدیل کرده است.ریشه کن باد وجودشان.آمین.
Iran, Islamic Republic of
خوک کثیف
کاباره چی فاسد
قمار مکار
سرمایه دار بی وجدان
Iran, Islamic Republic of
خدا میدونه تو دیگه کی هستی که بن سلمان قاتل و جنایتکار جنگی بهتر از توست
Iran, Islamic Republic of
تو دیگه چه هیولای هستی که بن سلمان از تو بهتره
محمد
Iran, Islamic Republic of
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد
ترامپ چهره واقعی امریکا را رو کرد
اگر چه امریکا مجموعه ای از حمایت از دیکتاتوری از شاه گرفته تا پینوشه تا...در کارنامه سیاه خود دارد
اما اخیرا ترامپ صراحتا اعلام کرد که از 400 میلیارد دلار خرید عربستان نمی تواند بگذرد و آبروی نداشته خود را برد
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
ملعونی از ملعون دیگر تمجید می کند ! عجب دنیای کثیفی داریم !!
پیروزی
Iran, Islamic Republic of
روایت دارد شیطان در قیامت به انسانها می گوید چرا حرف من را گوش کردید شیطان بزرگ .داعش دست پرورده تو نبود از عراق تا سوریه را دریای خون را انداخته بود بمب ها ی خوشه ای وسلاح جنگی پیشرفته تو نیست از طریق سعودی برسر ملت یمن شب وروز می بارد حالا چی شد برای کشتن خاشقچی کی بود کی بود من نبودم سر دادی دنیا با بودن تو امنییت و آسایش ندارد.
Iran, Islamic Republic of
بابا این ترامپ چقدر آدم متواضعی هستند
فکر نمیکنی در شکسته نفس زیاده روی می کنید قربان
احمد
Iran, Islamic Republic of
معنی این عبارت اینه که بن سلمان یه خرده کمتر از ترامپ جنایتکاره