جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

فرانسه 18 سعودی را بخاطر ماجرای خاشقچی ممنوع‌الورود کرد

پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۸
کد مطلب: 654129
پاریس 18 تبعه سعودی را به ظن دست داشتن در قتل جمال خاشقچی، از ورود به خاک این کشور منع کرد.
فرانسه ۱۸ سعودی را ممنوع‌الورود کرد
به گزارش جهان نيوز، دولت فرانسه ۱۸ تبعه سعودی را به دلیل دست داشتن در قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی، در فهرست افراد ممنوع‌الورود به خاک فرانسه قرار داد.

خزانه‌داری آمریکا پیش از این ۱۷ تبعه سعودی را که در میان آنها اسامی شاهزاده‌های دست چندمی سعودی هم دیده می‌شد، بر سر ماجرای خاشقچی تحریم کرده بود.

«قتل آقای خاشقچی، جنایتی است به غایت فجیع و از سویی دیگر، گامی است علیه آزادی مطبوعات و اساسی‌ترین حقوق انسانی»؛ وزارت خارجه فرانسه این را در بیانیه خود آورده و افزوده: «فرانسه خواهان آن است که تمام توجهات به سوی رفتاری معطوف شود که اساس ارتکاب چنین جنایتی می‌شود. از مقامات سعودی انتظار می‌رود پاسخی دقیق، جامع و شفاف ارائه دهد.»

عربستان سعودی روز ۲۸ مهرماه، بعد از چندین هفته انکار سرانجام کشته شدن خاشقچی را بعد از ورود به کنسولگری سعودی در استانبول پذیرفت. 

دادستان کل سعودی، علی‌رغم این ادعا کرد خاشقچی بعد از «درگیری» با چند نفر داخل ساختمان کنسولگری «فوت» کرده است.  عربستان، بعد از آن چندین بار روایتش درباره نحوه قتل روزنامه‌نگار منتقد را تغییر داده است.

روایت عربستان سعودی به دلیل تناقضاتی از این دست و همچنین تلاش‌های آشکار برای تبرئه ولیعهد سعودی ولی‌عهد با تردید عمومی در دنیا مواجه شده و کشورهای مختلف آن را به چالش کشیده‌اند. 

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه چندین بار به تلویح تلاش کرده به نقش احتمالی بن‌سلمان در این پروژه ترور اشاره کند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *