پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

نگرانی‌ نسبت به جان زندانیان سیاسی در عربستان

پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب: 654102
در شرایطی که هنوز خون جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی خشک نشده، افشای برخی اخبار از شکنجه‌های شدید زندانیان سیاسی عربستان موجب افزایش نگرانی محافل حقوقی بین‌المللی و برخی کشورهای غربی نسبت به سرنوشت زندانیان در عربستان شد.
نگرانی‌ نسبت به جان زندانیان سیاسی در عربستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، عمر القحطانی، پسر محمد فهد القحطانی، برنده جایزه احیای حق (به انگلیسی: Right Livelihood Award) که معمولاً با نام جایزه نوبل آلترناتیو شناخته می‌شود و یکی از زندانیان سیاسی عربستان نسبت به جان پدرش در داخل زندان‌های این کشور ابراز نگرانی کرد.

طبق گزارش سایت شبکه خبری الجزیره، القحطانی با حضور در برنامه "بدون مرز" گفت: این نگرانی پس از قتل وحشیانه خاشقجی در کنسولگری عربستان در شهر استانبول در تاریخ دوم اکتبر گذشته افزایش یافت.

موسسه جایزه نوبل آلترناتیو اواخر سپتامبر گذشته جوایز ویژه دفاع از حقوق بشر خود را به سه فعال حقوقی عربستانی که در زندان‌های این کشور به سر می‌برند یعنی فهد القحطانی، عبدالله الحامد و ولید ابوالخیر اهدا کرد.

اوله اکسکول، مدیر اجرایی این موسسه در مصاحبه‌ای با برنامه "بدون مرز" از مسؤولان عربستانی خواست این سه فعال حقوقی را آزاد کنند.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات روابط عمومی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان پس از قتل خاشقجی به سرعت نابود شد، گفت: این موسسه از ترس به خطر افتادن جان کادر خود نمی‌تواند برای اعطای جایزه به عربستان برود.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *