کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

الویری: اطلاعات سپاه مشکلی با حناچی ندارد!

1 آذر 1397 ساعت 11:35

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: اخبار غیررسمی حکایت از این دارد که برخی از نهادهای امنیتی صلاحیت حناچی را تایید نمی‌کنند.


به گزارش جهان نیوز، مرتضی الویری در حاشیه برگزاری یازدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند صدور حکم پیروز حناجی شهردار منتخب تهران اظهار کرد: بیست و دوم آبان ماه شورای شهر تهران طی جلسه‌ای پیروز حناچی را به عنوان شهردار منتخب خود مشخص کرد و در همان روز نامه وی برای صدور حکم به وزارت کشور توسط رئیس شورای شهر تهران ارسال شد.

وی افزود: طبق قانون در یک مدت 10 روزه کاری وزارت کشور ملزم است که حکم شهردار تهران را صادر کند که با توجه به تعطیلاتی که داشته‌ایم پیش‌بینی می‌شود تا روز یکشنبه درباره حکم آقای حناچی تعیین تکیلف شود.

الویری در پاسخ به این سوال که چنانچه تا روز یکشنبه حکم حناچی صادر نشود چه فرآیندی طی خواهد شد گفت: اگر تا آن زمان حکم صادر نشود شورا باید دو کار را انجام دهد یکی آنکه در انتخاب خود تجدیدنظر کند و دیگری اینکه این موضوع به هیئت حل اختلاف ارسال شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: با توجه به اینکه شورای شهر تهران بر تصمیم خود مصر است و انتخاب ما همچنان حناچی است بنابراین در صورتی که تا روز یکشنبه حکم حناچی توسط وزارت کشور صادر نشود این موضوع به هیئت حل اختلاف ارسال خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شما هم اطلاعاتی در خصوص عدم تایید حکم آقای حناچی دارید یا خیر گفت: در این مورد عنوان می‌شود که حدود سی و چند سال پیش یکی از برادران حناچی از کشور خارج و عضو منافقین شده است که در روزهای اخیر به این موضوع به صورت ویژه پرداخته شده است.

الویری ادامه داد: البته این موضوع چیز جدیدی نیست چرا که برخی از مسئولان کشور در پست‌های مختلف چنین مشکلاتی را داشته‌اند. البته این استنباط اصلا قابل پذیرش نیست. ضمن اینکه به صورت غیررسمی و از طرف یکی از نهادهای امنیتی این موضوع به ما اعلام شده است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به این شرایط پیش‌بینی می‌کنید که حکم حناچی صادر خواهد شد یا خیر گفت: البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد که اطلاعات سپاه مشکلی در این خصوص ندارد و امیدواریم سایر دستگاه‌های امنیتی نیز در این زمینه مشکلی نداشته باشند و حکم آقای حناچی صادر شود. البته به صورت غیررسمی به ما در خصوص فعالیت برادر آقای حناچی در سازمان مجاهدین خلق نیز مطالبی عنوان شده است.

منبع: تسنیم 


کد مطلب: 654054

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/654054/الویری-اطلاعات-سپاه-مشکلی-حناچی-ندارد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com